Thursday, September 2, 2010

.:Berbuka Semalam:.


hai semua...selamat pagi....owhh, semalam aku berbuka seorang diri...ditemani anak² yang tidak berpuasa...uhukss...so ingatkan semalam petang decide nak masak megi jek...sebab aku ni kalu tekak aku sorang nak makan, malas tul nak masak beria...tapi bila fikir balik, malas nak masak berulang kali tuk juadah bersahur, so ku gagahkan diri berperang di dapur dengan anak²...

dan tuk berbuka semalam aku masak nasi putih...ayam goreng hot and sweet cam gambar di bawah ni...

untuk memudahkan kerja, aku guna sos hot n' sweet dari maggi seperti yang ditunjukkan di bawah...sedap...rasa pedas dan sweet...senang keje kan...

tak lupa juga sup sayur campur bertelur tuk mereka berdua itu...derang berdua ni kalu time ibu nak berbuka, derang pun nak nyibuk gak...so layan jelah...

dan tempoyak sebagai penambah selera....

kalu aku sorang² nak memasak beria, memang susah la...sebab ada helper tak bertauliah yang nak tolong sama...abis pinggan mangkuk, besen semelah dia hangkut ke luar...tak kasi kan, melalak²...tak menang tangan aku ni...

so tu jelah menu simple aku di akhir² ramadhan ni...ari ni sampai sabtu hubby masih berbuka di luar...alahaii...tak tau nak masak apa ni....semalam pun hubby sampai umah lebih kurang jam 10 malam...hurmmm...ok ke tak, berbuka ari ni aku order saja dari domino ke...memana ke...ate aku sorang nak makan kan...tapi tak tentu jugak...kalu tetiba datang rajin aku, aku masaklah jugak²...hehehe...walaupun terpaksa bersilat bagai...

notadijariku: takde nota la...mud tak berapa nak stabil...'terasa' dengan seseorang...haihh...

16 comments

Thursday, September 02, 2010 7:58:00 AM

sedap gak ek syur air buh telur.. blh try plk ar pas ni.. huhu

Thursday, September 02, 2010 8:01:00 AM

mrs fiza
sedap...pecahkan jek telur...tak yah kaco...biar jek lam tu...so telur kuning tak pecah...hehehe..

Thursday, September 02, 2010 8:08:00 AM

bestnye tempoyaki...

smlm aku n laki berbuka dgn 'abg ngah' aku...eehhehehe baik kan kami...

Thursday, September 02, 2010 8:12:00 AM

first time ai dengar menu hot n sweet, hehehe

Thursday, September 02, 2010 8:16:00 AM

asha
huhuhu...ko ada stok tak tempoyaki ni...aku banyak lagi stoknya...kat kampung pun ada lagi...kalu ko nak aku leh kasi...
weiii abang ngah mana ni???yang soldier kah???

mamalyna
huhuhu...ekseli aku baru terjumpa sos ni...tu yang try buat tu...:p

Thursday, September 02, 2010 8:16:00 AM

slalu gak buat kat fahim lauk tuh cuma tak bubuh sayur je ... aku pun suka ...mkn ngan nasi bubuh kuah byk²

Thursday, September 02, 2010 8:30:00 AM

kira ok la tu..simple tapi sedap..hehe

Thursday, September 02, 2010 8:36:00 AM

cam ena gak la tu.. bila sensorang mula la malas nak masak tapi fikirkan sahur masak juga la..

nampak sedap juga ayam tu.. ;D

Thursday, September 02, 2010 8:42:00 AM

eima
tulah, senang derang nak makan...
pedas2 kang ada tak termakan plak...

sricahaya
simple jek, janji kenyang udah

ena
tulah kan...sebab kita sorang...tapi bila ada hubby, kenalah masak...sian plak...

Thursday, September 02, 2010 8:55:00 AM

terasa dgn sape tu,,,takpe bulan raya nnti suh dia mintak maap..hehe..

*biasa la tu kan, kalau sengsorang nk makan, mls tul nak msk beriya! tu kira hebat lah tu menu tu..^_^

Thursday, September 02, 2010 9:00:00 AM

oi sedap ke sos tu? aku nk carik la. aku mmg suka ayam masak setail gitu

Thursday, September 02, 2010 9:10:00 AM

mamalieyna
selamat hari raya eyna...:P

noj
sedap, try la...
p cari...aku rasa ni baru lagi ni...sebelum ni tak pernah jumpa pung...

Thursday, September 02, 2010 9:16:00 AM

sama cam anak bujang aku la aku bz didapur dia lg bizi.. siap ambik jug buat teh tarik tiru gaya mamak citer upin ipin yg geng tuh..

masalahnye air teh itu adalah pensil kaler.. huh jehanam pensil kaler n jug aku berwarna warni...

Thursday, September 02, 2010 9:57:00 AM

ohh kalo nk mkn sorang mmg tak sonot nk beriya memasak ni...mkn maggi pon tk pe..hehe

glamer je nama menu tu hot n sweet..

Thursday, September 02, 2010 10:12:00 AM

cedap ayam tu.. nak cari la sos tu kak ;)

Thursday, September 02, 2010 12:11:00 PM

izan..hg mai kedah nnti hg bwk kt aku tempoyak skit wey..tingin la plak..kt aloq setaq nih susyah nk dpt la..

Post a Comment