Thursday, September 2, 2010

.:Borak Kosong Di Petang Hari:.


Situasi 1 (pada suatu petang)

kakak : ibu....kakak ada abang tak?
ibu : hah, abang??? mana ada...
kakak : bistu...kakak ada kakak tak?
ibu : lor, kakak la kakaknya...
kakak : ooooo...diam disitu...

(dalam hati ibu, cam pelik...naper kakak tanya soklan gini...so try tanya kat cekgu dia hari berikutnya...owhh rupanya dia belajar sal keluarga...ada ibu, ayah, kakak, abang, adik semelah...patutlah dia tanya...tu kira ok lagi...buatnya dia tanya, naper kakak adalah kakak dan naper kakak ada adik...putar alam aku nak jawab...hehehe...)

****************************

Situasi 2 (di rumah) -
pelakon masih la si kakak, memandangkan si adik belum lancar bertutur dengan jelas...

kakak : ibu nak b***k
ibu : lor, pergilah masuk toilet cepat...
kakak : kakak nak b***k cam udin
ibu : (tercengang) cam udin, macam mana tu???
kakak : cam gini (sambil tunjuk gayanya)

owhh, melepas lam mangkuk toilet rupanya...memandangkan ketinggian paras tak sama, so kaki diletakkan atas baldi...dan udin tu adalah kawan dia kat taska...agaknya derang wat cam gitu kut...hurmm...macam² hal...

kadang² kerenah anak² ni buat aku naik hot sampai ke kepala...nak² bila datang hangin si kakak itu...eh tu baru hangin si kakak...kalu hangin si adik lagilah aku hot and spicy...mata taknya, di cubitnya pipi kakak...pastu gigit lengan kakak yang tak berapa nak ada isi tu...tu belum lagi diketuknya paler si kakak dengan apa jua barang yang berada di tangannya...sama naik jek meke dua beradik...

dan oleh sebab tulah, aku sangat rasa kurang bermaya pada petang hari, terutamanya pada bulan puasa...bukan sebab letih berpuasa...tapi letih nak bertempik ngan anak²...alahai anak...makin beso makin besar cabaran buat si ibu...haihhh...pepun moga kalian membesar dengan sehat...

notadijariku :tak sabar plak nak beraya...hehehe...

15 comments

Thursday, September 02, 2010 9:59:00 AM

hahahaha seb baik kakak tak tanya ibu, kakak nak adik baby?? hahahahaha

eh ape pasal nota dijari tu jauh menyimpang.. lalalala

Thursday, September 02, 2010 10:01:00 AM

hahahahhahaaaa.... kakak oooo kakak.. byk sungguh soklan ye skrg...

Thursday, September 02, 2010 10:05:00 AM

mrs fiza
hahaha...kemeriahan makin terasa...
nak2 bila anak dah besar...so derang akan lebih terasa meriahnya raya...raya skang tuk anak2 jek...:p

anna
tak tahan mak tau...
kekadang cam tak logik jek soklan tu leh kuar dari mulut dia tau...

Thursday, September 02, 2010 10:10:00 AM

soklan membunuh tu kak izan :p
tp mmg betul. adakalanya soklan dari anak2 kita x dapat jawab wlwpon kita dah habis sekolah hahahaha

Thursday, September 02, 2010 10:33:00 AM

hahaha... anak akak si Laila minta nak abang... mana nak buat?

Thursday, September 02, 2010 10:46:00 AM

huhuhu..saya ank sorang pun dah rase nak naek hantu bile ank buas, ni kan lak akk melayan 2 orang..adeh! nak tambah kena pk byk kali ni..hihih

Thursday, September 02, 2010 11:05:00 AM

wei, ko nie karangan menyimpang jauh bebenor, hehehe...

Thursday, September 02, 2010 11:14:00 AM

beselah bdk2 nak membesar kan??? mmg kdg2 bg kita hot... akak yg anak 3 lagilah... skali jerit, kalah tazan betina tau.... hahahaha...

Thursday, September 02, 2010 11:24:00 AM

huhuhu
pendek kata, mang mencabar la kan...

Thursday, September 02, 2010 12:04:00 PM

haha aku sabar menanti bila fahim nk tanya soklan cam tu kat aku ...huhu

Thursday, September 02, 2010 12:14:00 PM

besalah soklan mcm2 bila anak dh besaq.hala ke pia lak.tanya aku..mama nnti adik kuar kot mana..ha..apa aku nk jwb tuh izan..

Thursday, September 02, 2010 12:15:00 PM

besalah soklan mcm2 bila anak dh besaq.hala ke pia lak.tanya aku..mama nnti adik kuar kot mana..ha..apa aku nk jwb tuh izan..

Thursday, September 02, 2010 1:22:00 PM

@eima

sabar weii...dan haku pastu ko tak terlayan nanti..hehehe...

Thursday, September 02, 2010 1:23:00 PM

@.:fyzz:.

perghhh...lagi mencabar soklan yang pia ajukan...
budak menengah pun tak leh jawab ni...hahaha

Thursday, September 02, 2010 2:25:00 PM

aku rase ko kena asingkan diorg la. sorg duk bilik depan. sorg duk bilik blakang. ko duk la tgh2 pantau mereka. hehehe

Post a Comment