Tuesday, September 21, 2010

.:Kisah Petang Raya Pertama1 Syawal:.


salam semua...selamat pagi...ari ni masih citer sal raya raya raya...hehehe...so sambung citer sal raya pertama...hehehe...dan petang raya tu lepas hubby balik dari solat jumaat, aku sempat terlena bersama anak²...hubby ajak ke rumah sedara mara dia lagi kat area JARAK dan POKOK TAMPANG...area sekitar situ jugak...layan jelah kan...dok umah pun, takde orang datang...sian kat anak²...

dan sesi petang, kakak dan adik baju raya mereka telah bertukar...sian ar kat anak² nak pakai baju melayu ngan baju kurung time panas rembang...mau meraung...yang si kakak ni kan...timbul 'penyakit' baru lak masa balik raya ari tu...asal dia kepanasan dan berpeluh² abis satu badan naik bintik² cam kena gegata tu...pelik tul...da sudahnya, seme tempat persinggahan kami beraya, kami tumpang mandi adik beradik ini...huhuhu...

dan petangnya kai gaun free tiak...senang angin masuk...takdelah panas sangat kan..

gambar kakak jelah banyak...adik sibuk wat hal sendiri...

abi plak sibuk penuhkan perut sendiri...hahaha...

ha, ada pun gambar adik beradik ni...rambut kakak dah makin panjang...nak tocang pun puas pujuk tau...adehh...nak potong sayang plak...aku potong rambut depan jelah...tak kasi tutup mata...

petang raya tu, kami somi isteri jek masih berbaju raya rasmi...semangat pinky katanya...hahaha...

cubaan adik untuk membuat onar di situ...

ni masa beraya di JARAK...lepas tu terus p umah kat POKOK TAMPANG plak...alih² nak dekat maghrib baru la pulang ke pangkal jalan...adehh...giler penat ok...

12 comments

Tuesday, September 21, 2010 7:49:00 AM

cukup meriah rayaa ni kan

Tuesday, September 21, 2010 8:00:00 AM

sharinginfoz
hehehe...setahun hanya sekali...merayakan hari yang mulia ini...lalala...

Tuesday, September 21, 2010 8:36:00 AM

kiranya makan kat umah sedare ajelah ek... aku pun camtu jugak. makan makan kat umah mak.. balik.. pastu g makan lagi.. hehehehehe

Tuesday, September 21, 2010 8:39:00 AM

siap leh lena seraound di hari raya ye..eina ni jgn haraplah! huhu..

Tuesday, September 21, 2010 8:59:00 AM

echa
tau tak per...dah takde mertua, so umah sedara la yang menjadi port kami...sob sob..

mamalieyna
hahaha...memang sempat tido pung
ate tade orang datang beraya...kalu kat jengka, jangan harap la kan...ekekeke...

Tuesday, September 21, 2010 9:08:00 AM

dah tu kat umh tuk tmpt tdo n berehat je la ek..ko tak mskla ek kat umh tu..

Tuesday, September 21, 2010 9:13:00 AM

syok arr ada gambo raya banyak ni kan.. ena ado sikit je.. tu pun dok la kamera huby lagi..uhuu..

Tuesday, September 21, 2010 9:17:00 AM

lia
hehehe...pandainya...
mak sapalah ni...

Tuesday, September 21, 2010 9:58:00 AM

wehhh...sempat telena depa anak banak...haishh...mmg hening syawal btol...hehe

k.fieza tak bagi anak2 bukak baju rasmi raya lg tk petang raya...hahaa siap paksa...bkn sll nk pkai...hehe mmg kejamm ni...

Tuesday, September 21, 2010 10:39:00 AM

huhuhu cam raya aku kat kedah ... siap bleh tido²..org tak dak ...huhu

Tuesday, September 21, 2010 10:45:00 AM

AIsey..raya sakan tui hampa nih..wey umah adik badik haris belah2 seberang ja ka..kt pulau tak dak ka..
irfan noty ..jgn noty..kalau kena marah ngan ibu...diam sat..beberapa minit baru amik gear keriau..hehehe

Tuesday, September 21, 2010 11:58:00 AM

ena
wat kenangan katanya...hehehe

fieza79
hehehe...akak, tu memang kejam tu...:p

eima
beh kan, tido2 time raya...hahaha...kalu umah sendiri, jangan harapla kan...

fyzz
anak bujang aku tu memang gitu...
jinak2 merpati...

Post a Comment