Tuesday, September 7, 2010

.:Korang Teka, Apa Yang Ada Dalam Kotak Kuning Ni:.


owhh...semalam aku berbuka puasa seorang diri lagi...kisahnya hubby ada jemputan berbuka di Istana Negara sempena majlis khatam Quran...uhuks...

sedang aku sibuk menyiapkan apa yang patut...hubby sms gambar di bawah ni...sebagai bukti la kut dia memang berada di sana...ciskek tul...jeles aku...sepanjang aku hidup ni, belum pernah aku jejakkan kaki ke sana tau...

hubby di balairong seri...punyalah teruja sampai tutup² mata lagi...haihh...


dan masa sahur tadi, ternampak ada dua paper bag bermuatan di atas meja...

di dalamya ada kotak kaler pepel yang mengandungi kuih raya dan 2 bekas pulut kuning...dan rendang daging...

dan paling aku suka ada paper bag yang dicop istana negara...

dan bertambahlah koleksi paper bag ku itu...hehehe...

owhhh...ekseli aku nak korang teka...apa yang ada lam kotak kuning di bawah ni...sorang leh teka sebanyak 2 kali jek...dan aku cari 2 orang peneka yang tepat dan pantas...kalu peneka yang tepat lebih dari 2 orang, so aku akan buat cabutan la...

eh aku suh teka ni bukan sesaje jek tau...aku kasi adiah la...tapi adiahnya pas raya la...skang pos malaysia dah sibuk nak beraya...hehehe...

clue = ada dua barang lam ni...yang bersangkut dan paut...hehehe...kalu betul salah satu pun aku terima jugak...dun wori...tapi kalu betul keduanya lagi beh...kan kan...

so apa lagi...meh teka meh...tawaran dibuka hingga jam 2 petang ni...sekian terima kasih...

39 comments

Tuesday, September 07, 2010 9:20:00 AM

1. al-quran
2. menda alah ala2 mc plaque tu (eh btol ke aku eja hehe)

Tuesday, September 07, 2010 9:25:00 AM

mak aih susahnye soklan..
tunggu org lain jawab dulu, nk tgk clue.. hehe..

Tuesday, September 07, 2010 9:33:00 AM

aku teka.. frame gmbr agong & wife dia.

Tuesday, September 07, 2010 9:36:00 AM

1. Alquran dan rehal
2. sepersalinan

Tuesday, September 07, 2010 9:36:00 AM

1. plaque gntg khas dr istana... hahahaha

2. lg satu kain yg ada tali tu pastu ada tulis la ucapan atas tu..ape kebenda nama nya eh..

Tuesday, September 07, 2010 9:39:00 AM

namapun majlis khatam Al-quran kan..
so jawapannya Al -Quran..

Tuesday, September 07, 2010 9:46:00 AM

1.Al-Quran
2.sejadah
3.Duit raya
ekekkeke

Tuesday, September 07, 2010 9:47:00 AM

olalaa...ape ke benda nih...
jwb p la bukan nak rugi ponn...

1. sepersalinan baju melayu
2. butang baju melayu

hahaa...kena ke tidak..

Tuesday, September 07, 2010 9:53:00 AM

1. alquran & rehal
2. kain sembahyang

Tuesday, September 07, 2010 9:56:00 AM

ALQURA'AN......

Tuesday, September 07, 2010 10:00:00 AM

aku nk jwbbbb..

1)frame gamba..
2)hanger buat gantung baju..

Tuesday, September 07, 2010 10:02:00 AM

REHAL & REHAL....heheheh...DUA kali teka nieh..

Tuesday, September 07, 2010 10:03:00 AM

aku rse cnderamata pinggan ngn kaki die skx..haaa...konfiden nih aku jwb nih...leh teka lg x klu slah yg ni?

Tuesday, September 07, 2010 10:04:00 AM

al-quran
sejadah
sampin

Tuesday, September 07, 2010 10:05:00 AM

kak..org teka:
1. Tafsir Al-Quran
2. kain pelekat/samping

Tuesday, September 07, 2010 10:08:00 AM

aku nak teka,

1. kain pelikat
2. sejadah

Tuesday, September 07, 2010 10:09:00 AM

nak teka
1)samping n butang baju melayu
2)AlQuran n Rehal

Tuesday, September 07, 2010 10:12:00 AM

1. Sepasang Baju melayu
2. kain pelekat or samping

Anonymous
Tuesday, September 07, 2010 10:15:00 AM

tasbih ngan al quran kecik...


elyies

Tuesday, September 07, 2010 10:21:00 AM

aku teka lagi ni...

-pen ngan buku nota / kertas

-sampul duit raya ngan duit raya..

hahahahahhahahahaha...

Tuesday, September 07, 2010 10:27:00 AM

majlis khatam quran?

aku teka QURAN + REHAL

Tuesday, September 07, 2010 10:27:00 AM

1. Al-Quran & Rehal
2. Kain Pelekat & Sejadah

Tuesday, September 07, 2010 10:31:00 AM

1. belt dan dompet
2. Al-quran dan Rehal

Tuesday, September 07, 2010 10:42:00 AM

kain pelekat & sejadah.. betul ker yer?

Tuesday, September 07, 2010 10:53:00 AM

hehehehe....memacam hangpa teka noh...clue lagik cikit...kotak ni di buat dr kayu...santek sangat!!!

Tuesday, September 07, 2010 10:55:00 AM

1. Al-Quran ngan Rehal
2. Buku Doa² Harian ngan Yassin

Tuesday, September 07, 2010 10:58:00 AM

1.alQuran
2.kain pelikat

Tuesday, September 07, 2010 11:01:00 AM

izan hg nih bukn takat angpow raya hg himpun..paper beg pun jdi koleksi ..bagus2..

wey aku pun nk teka la..
emm i think..
1.raihan@rehal & Kitab AlQuran
2. Sejadah

Tuesday, September 07, 2010 11:04:00 AM

haris.. clue tu tak nak.. ko bitau je terus.. hehehehehhe

Tuesday, September 07, 2010 11:25:00 AM

erk.. aku teka..

1. sudu
2. garfu

erkk, boleh ke teka cenggini??? hehe~

Tuesday, September 07, 2010 11:26:00 AM

SALAM KENAL I NAK TEKA

1.TAFSIR ALQURAN + REHAL
2.SAMPIN

Tuesday, September 07, 2010 11:50:00 AM

hm..aku nak teka ape ek..leh 2x teka kan..

1. pggn gmbr agong n wife & sudu garpu
2. surah yasin n tasbih

Tuesday, September 07, 2010 12:06:00 PM

teka 1 dulu,
pinggan ngan sudu..
kok jap lg ada clue lagi..

Tuesday, September 07, 2010 12:14:00 PM

ok 1 lagi,
tasbih ngan yasin..
puh kanan puh kiri..

Tuesday, September 07, 2010 12:26:00 PM

1. al-quran n rehal
2. sejadah

Tuesday, September 07, 2010 1:12:00 PM

aku nak cuba lagi...
al-quran
kotak kayu letak quran

Tuesday, September 07, 2010 1:25:00 PM

- buku agama dan rehal
- kain pelikat

Tuesday, September 07, 2010 1:42:00 PM

nak teka jugak :

-gambar perhiasan.
-frame yg boleh letak ats meja.

Tuesday, September 07, 2010 1:49:00 PM

nak teka lagi satu lah.

- tepak

Post a Comment