Thursday, September 2, 2010

.:Lemang:.


owhh...tahun ni kan turn beraya di penang...perasaan??suka dan tak suka...suka sebab pepagi raya aku tak yah pulun wat keje...ate bukan umah sendiri kan...g pun takde sape pun yang ada..hanya adik ipar sekeluarga jek..yang tak sukanya, sebab di penang tu, susah benor nak cari lemang...p beraya umah kengkawan hubby jarang la, eh takdelah umah yang hidangkan lemang...sedih bukan???dah la aku ni suka makan lemang...nak² lemang yang dimakan dengan rendang ayam...perghh...sepinggan pun leh habis...

ritu tanyalah hubby..ngaper belah² sana, terutama di sekitar kampung dia tu susah benor nak jumpa lemang...kata hubby...tak ramai orang yang buat...takde stok buluh katanya...huhuhu...sian kan...kalu balik pahang, ada la 2-3 umah yang hidangkan lemang ni...aku leh jek makan tanpa segan...uhuks...so tadi sms hubby, suh dia cari lemang gak barang sedua, tuk makan puaskan selera sendiri...sob...sob...

so meh la jamu mata sendiri ngan Gambar dari google image yang aku cilok² ni...huhuhu...sebagai pengubat luka di perantauan nanti...huhuhu...

adehh...sedapnya lemang ni...rasa nak makan skang gak...kat mana ada jual ek???tolong bitau...

perghh...rendang ayam ni lagilah...adehh...meleleh dah ni...

tolonnggg...saya nak lemang...nak makan lemang...ada sesapa yang sudi bantuuu???

notadijariku: to nojah, jangan lupa snap gambar lemang bebanyak...buat pengubat aku di perantauan kelak, kat sana aku tak kenal akan lemang ni...tapai apatah lagi...sob sob...sedihhh....

25 comments

Thursday, September 02, 2010 11:53:00 AM

aku suka lemang tepung! terbaik wok!!!!

lemang pulut ni kureng skit.. tapi kalau ketupat laju jer.. eh, sama je kan dua-dua tu.. pulut jugak.. kekekee

Thursday, September 02, 2010 11:54:00 AM

lemang tepung???
camner tu...pes time dengo...

Thursday, September 02, 2010 11:57:00 AM

aku 1st time dengar gak ... ape itu K ??

izan pi la cari kat param ...byk org jual ... tp yg dah tak de buluh le...
kat bangi ade rasa nye b4 sup gearbox tuh ...

Thursday, September 02, 2010 11:59:00 AM

nape ko pesan kat nojah?
bukan aku ke yg buat lemang?

ceh

ha raya ke 3 ke 4 singgah la umah aku kalo ada lagi kami buat...

Thursday, September 02, 2010 12:01:00 PM

ena pun teringin gak waima tu bukan makanan peberet.. ntah naper rasa nak makan sesangat.. tapi lom jumpa lagi.. huk huk huk

Thursday, September 02, 2010 12:07:00 PM

salam...

sebelum sampai penang tu singgah je kat perak... banyak org jual lemang... hehe

memang pun, orang utara ni jarang buat lemang... termasuk la family saya (kedah)... selalu buat ketupat palas je... sebelah perak banyak la...

Thursday, September 02, 2010 12:18:00 PM

umah aku wajib ada lemang tiap2 thn..maksud aku umah mak aku la..aku tumpang ja la kan.mmandgkan aku wajib beraya di umah mak aku tiap2 thn kan...mai la umh mak aku nk merasa lemang...(aku kan dok kg so ..byk la buluh2 yg leh ditebang kan..
ketupat jgn dilupa..msti wajib ada gak..selalu mak aku akan wt rendang daging.dn ayam n of kos serunding..

owh ya..aku tiap2 hari balik..hala ke umah aku..ada orng bakaq lemang jual..sebatang2 lagi.hg nak dak izan..hehe..

Thursday, September 02, 2010 12:25:00 PM

aku xsuka makan lemang & family aku pon sama.klw ari raya mmg menu lemang xde dalam umah keeke
aku pon heran pesal ktorg seme xmakan lemang.

Thursday, September 02, 2010 12:30:00 PM

eh ye ke.,? mmg tak best raya tanpa lemang! meh turun kedah la, sure setiap rumah terhidang lomang! ^_^

Thursday, September 02, 2010 1:17:00 PM

@eima

tulah tu...kena p param la...kompem ke kat param sini mang ada jual...nak cari gak ni...nak makan lemangggg...

Thursday, September 02, 2010 1:18:00 PM

@~aSHa~

hehehe..nojah je tau citernya...
lor, ko wat lemang ke...
nanti snap2 gambar ek...
weii...raya 3 dan 4 tu aku masih di penang la...

Thursday, September 02, 2010 1:18:00 PM

@Ena

tulah tu...ni pun bukan makanan peberet izan gak ena...tapi teringin la nak makan...cam ngidam plak...

Thursday, September 02, 2010 1:19:00 PM

@~~*Lady Salwa*~~

wa, kita balik penang malam hari...ada ke jual lemang di malam hari ni???
kalu raya kat pahang, kat umah mak selalu buat tapai pulut dan ketupat palas...huwaaa...rindunya kat makkkk...

Thursday, September 02, 2010 1:20:00 PM

@.:fyzz:.

mau mau...hang simpan tuk aku...
raya ke ketiga aku sampai kat sana...hehehe

Thursday, September 02, 2010 1:20:00 PM

@Nana

ko orang bando...tak sama cam aku orang kampung...hahaha

Thursday, September 02, 2010 1:21:00 PM

@mamalieyna

tul tu eyna...tanpa lemang, ketupat, tapai, rayaku tak bermakna...huhuhu

Thursday, September 02, 2010 1:35:00 PM

eh biau benar..meh beli kot kpg halamnku ramai nau org jual..

giler superb kalo lemang yg berlemak2 tu.. ai pon suka lemang dt ketupat!

Thursday, September 02, 2010 2:03:00 PM

hahahaha.. sebbaek tahun ni raye pahang dulu.. makanya berpeluang la makan sumer peberet.. kg hubby, len aaa citarasa banjar beza gile dgn pantai timur..

kak jgn jeles k, saya pulun lemang 2 pinggan bagi pihak akak jela erk!! ahahah

Thursday, September 02, 2010 2:23:00 PM

feveret amat aku ni wei. tiap umh yg aku pg, mmg wajib la aku mkn lemang. walaupun perut dah penuh. tak kira. nanti mlm raye aku singgah tapau lemang kt umah zidah. best betul

Thursday, September 02, 2010 2:29:00 PM

Izan mai kedah la..kat kulim byk lemang nya...sian nya nnt tk psl2 kempunan lemang...huhu

Thursday, September 02, 2010 2:54:00 PM

aku tak suke sgt mkn lemang..stakat nak rs2 leh la..so tak kesah sgt klu takde lemang..hehehee..

Thursday, September 02, 2010 3:08:00 PM

sian dier... jom ikot kya blik kedah jom...leh makan lemang pulut n tepung sekali...bessssss wooo

Thursday, September 02, 2010 4:04:00 PM

aku tak makan lemang sebab tak suka makan pulut..bleh?heheh

Thursday, September 02, 2010 9:19:00 PM

Jomla gi rumah saya.Nun kat Kedah.sempadan je dgn Penang.hehe.macam2 ada.

Friday, September 03, 2010 8:30:00 AM

kat pulau pinang ni
ape yang ade..
ape yang orang nak semua tak de..
macam mana org kata kat sini syurga makanan?
lemang pun tak de..

Post a Comment