Thursday, September 30, 2010

.:Yong Tau Foo Terbaik Di Sini:.


salam semua...owhhh, dah pagi khamis...sok jumaat...sabtu ada 2-3 buah open house tuk diterjah, ahad hari bersama keluarga...dannnnn isnin balik...gitulah putaran kehidupan...kan kan...dan hari ni aku ingat nak half day sebab nak bawa kedua MEREKA ke klinik tuk cek up...sepatutnya appointment yang ditetapkan adalah khamis lepas...tapi khamis lepas aku ke jitra so dipostpone ke khamis minggu ni lah...malas nak lambat2 kan lagi memandangkan si adik kena amik suntikan tuk umur setahun setengah...si kakak plak hanya cek up biasa...mungkin tertumpu kepada berat badan dia kut...ye ar....graf hampir2 merundum weii..adehhh...slim tul anak daraku nan seorang ni...

takmo melalut lebih panjang...aku ni biasalah, kalu pat membebel, sepanjang2 entry aku wat kan..dan straite to the topik...ari ni aku nak citer sal yong tau foo...atau aku panggil yong rider...pepandai jek kan...aku suka makan yong tau foo ni...nak2 kalu kuahnya yang sedap...nak wat kuah dia sendiri aku tak mahir langsung...tapi aku nengok kat pasar basah P8 tu ada dijual...tak berkesempatan plak aku nak belek2...mana tau satu hari nanti tergerak dihati ini nak wat sendiri kan...ate dah minat kan...kan...

dan kalu aku teringin nak makan, selalunya aku akan dapatkan kat pasar tani putrajaya ni setiap selasa dan jumaat....ha kat sini banyak gerai yang jual yong tau foo ni...tapi lam banyak2 tu aku cuma tertarik ngan satu gerai ni...SRI WANGSI YONG TAU FOO...memang beh ar kuah dia...cukup lengkap...siap ada sup lagi...korang2 yang ada kat sini pernah cuba tak???atau korang lebih tertarik ngan gerai2 yang lain???kat gerai lain lum pernah lagi aku cuba...aku ni kalu dah tertarik kat sesuatu, susah ar aku nak try yang lain kan...hurmmm....

ni dia gerai  SRI WANGSI YONG TAU FOO...rasanya dah lama giler aku snap gambar gerai ni...kalu tak silap sebelum puasa lagi...ni pun aku snap curi ni...kang abang tu perasan aku amik gambar kang, gelabah dia plak...hahaha

dan antara sebahagian bahan2 yang sempat aku snap...kalu beli yong tau foo ni, aku suka amik sayur kangkung sekali..sebab kangkung yang digunakan kangkung yang hidup meliar...kalu kat kampung aku tu, masa aku belasan tahun dulu, selalu ngan geng2 aku p kutip kangkung cam gini kat paya2 lam ladang tepi kilang kelapa sawit tu...cari buah kelubi la...eh macam2 la...ate anak kampung kan...:p

ha, korang plak camner???suka makan yong tau foo???eh tak suka???rugi betul la...huhuhu....

notadijariku: perut lapo, rasa nak makan tapiiiii....nenantilah...

16 comments

Thursday, September 30, 2010 7:30:00 AM

hehehhe..ena pun suka gak tu.. tapi dah lepas raya ni dah lama tak makan.. tu la. kalo jumpa yg sedap memg susah nak bertukar pd yg lain.. ;D

Thursday, September 30, 2010 7:30:00 AM

aku panggil gunting2... huhuhuhuu

Thursday, September 30, 2010 7:55:00 AM

wah...murahnye bahan2 dye..ada yg pat p0sen je satu...
kt tmpt sy mana nk cari yg murah gtu....sumedlm 6 7 posen satu....

~peminat tegar yong tau foo~

Thursday, September 30, 2010 8:23:00 AM

saya baru mkn yong tau fu semalam kak ;) sib baik. kalau x dah terliur tgk hehe..

zue ni x kira bulan pose ke x... terliur semacam..

Thursday, September 30, 2010 8:30:00 AM

aku suka..tp klw beli mmg aku xmake kuew tiow dia tu hehe rs rugi lak amek kuew tiow dia kan rasa tawar je bek amek fish ball segala bagai tu

Thursday, September 30, 2010 8:57:00 AM

sri wangsi nih bleh tahan la...
nk kate sedap tak la jugak ...
tp mmg slalu abih klu pegi lewat dlm kul 8 cam tuh ...

aku tak suka ...laki aku suka ... tu pasal aku kate tak sedap ...hhaha

Thursday, September 30, 2010 8:59:00 AM

lapar la kak

lapar lapar

Thursday, September 30, 2010 9:04:00 AM

suka la wehhh...wuu faberet tu...sedap kan! ^_^

lagi suka mkn kalo taruh byk kangkung...! ishh ari ni psr mlm dpn ni...huwaa k.fieza nk g carik ptg ni..

Thursday, September 30, 2010 9:06:00 AM

anak dara tu slim ikut ibunye masa muda2

Thursday, September 30, 2010 9:16:00 AM

org pun mmg beli yong tau fu kat sini..dah kate femes kan..mesti ler membeli di sini..hehehe...

Thursday, September 30, 2010 9:19:00 AM

dieorg meniaga kt mana kak izan?leh ar g try pasni

Thursday, September 30, 2010 9:22:00 AM

suka2..lama tak makan...last makan time bln puasa..hehe

Thursday, September 30, 2010 9:23:00 AM

suka suka. tp mmg jarang mkn. rasenye kt kontan ni tempat yg sedap nk mkn kt giant nun. situ je. kt paso mlm jarang la aku terjah dan beli.

Thursday, September 30, 2010 10:10:00 AM

sedapnya wei solok lada lam gmbr tu.. trus trgt nsi kerabu..uwaaaaaaaaaa

Thursday, September 30, 2010 10:50:00 AM

sedapnya yong tau fuu niiiiiiiiiii

Thursday, September 30, 2010 11:15:00 AM

wahh memang sedpa dah lama juga tak makan pasar malam kat sini tak adalah susah nak dapat..

Post a Comment