Wednesday, October 13, 2010

.:Dimanakah Privasi Kita:.


ok ok...ramai plak yang bertanya apa entry yang aku terpaksa delete tu...bagi yang kesempatan baca, sempatlah...bagi yang tak sempat abaikan...takde kene mengena ngan korang korang korang semua...ekseli entry tu sal tips2 gimana nak tarik UV sehari dalam 2 juta orang...perghh...gile kan...tapi tulah, bagi mereka mereka mereka di luar sana yang tak paham cara penulisan kami kami dan kami ini akan mudah terasa...so dah ada yang terasa, aku delete jelah...eh tak delete...tapi aku save as a draft...bagi sesapa yang nak baca...nak amik user id ngan pword aku ni...bleh???hahaha...

hurmm...petang² gini aku cam nak merepek sal privasi la...so far, aku rasa privasi aku berblog masih dalam kawalan lagi...pstt...psstt...bos aku lum tau aku ada blog ni tau...kalu dia tau, mapuh la aku...kang dia tau la aku citer sal dia KENTUT tu...hahaha...eh abaikan sal tu...:p
jom berbalik pada tajuk di atas...so korang camner...korang rasa selesa tak bila privasi korang berblog dijumpai, dijejaki atau diketahui oleh umum...contohnya cam rakan pejabat ke...rakan sefamili ke...rakan seangkatan ke...atau rakan² yang korang rasa tak perlu tau sal kewujudan blog anda itu...

kalu korang tanya aku balik, cam aku jawab kat atas tulah...sebelum ni, memang tak ramai tau pasal kewujudan blog ni...gi pun sebelum ni URL blog aku ni lain...pastu aku tukar sebab ramai komplem...(nengok, baik kan aku, asal ada orang kondem aku tukar tau...demi memuaskan hati pengondem tu jek) kan kan...cam header blog ni la...ramai tak suka blog aku kaler biru, aku terus tungkus lumus tak wat satu keje rasmi pun p tukar kepada asal...mencik ar korang ni...suka tul kondem...sib baik mak tak kecik ati...huh...
dan aku rasa kat upis ni hanya segelintir jek tau sal blog aku ni...g pun takdelah aku nak citer sal mereka mereka mereka kat lam blog ni...kalu nak citer, suh meke citer kat blog sendiri la...boleh???

bagi aku privasi ni penting wooo...cam pentingnya privasi bagi seorang selebriti....rimas la kalu ramai papa dan mamarazzi...aku rasa ada gak adik² kandung aku baca blog aku ni...so walaupun derang tak kontek kakak mereka ni hari², sekurangnya mereka tau keadaan kakak mereka ni...tu oklah...tapi kalu ada menda² yang tak elok, tetiba terpapar kat lam blog ni, jangan bitau ma ek...tapi kalu nak bitau ma yang kakde nak makan lepat ubi tu, tu memang dialukan...hehehe...kepingin dah ni...:p

klah, malas dah celoteh panjang lebar...aku sambung wat keje rasmi...lalala....

notadijariku: eh entry ni aku tuju kat nora la..anok pok mail...

13 comments

Wednesday, October 13, 2010 1:13:00 PM

ermnnn... terganggu gak.. macam sekarang.. nak luah pasal kuarge belah suami cam tak leh.. sebab diorang tau..so takut ada hati2 yg terasa... padahal kan blog ni tempat luahan tapi.. terpaksa dihadkan.. klu tak mo orang bace private kan tapi..cam tak puas lak kan.. haahha manusia ni.. mcm2 ragam kan, eh ke saya je?? hihii

Wednesday, October 13, 2010 1:16:00 PM

@LiErOSe~QiEmi
hehehe...dik bunga...
kalu ko privatekan, rugilah UV ko dik...kata nk cecah juta juta kan...hahaha...

Wednesday, October 13, 2010 1:16:00 PM

betul.. betul.. privasi ni sangat sangat penting.. sbb tu orang kena hormat privasi kita... bukan nya menjaja privasi kita ke sana dan ke sini... camne kalau aku jaja plak privasi dia kat sini? ehhhh.. mahap.. emosi sikit.

Wednesday, October 13, 2010 1:19:00 PM

@Echa
yelah, yelah...aku pulangkan privasi ko...pinjam kejap pun tak leh...sob sob...

Wednesday, October 13, 2010 1:21:00 PM

blog ai, ai mmg sedia maklum mak ayah ai baca tetiap ari. disamping itu adik2, dan bini adik. jugak akak ipar. diorg seme rajin gak komen mengomen.

rakan seopis sepanjang ai taw, diorg tak tau ai adelah blogger.

sekian

Wednesday, October 13, 2010 1:22:00 PM

blog sy leh je sume org baca sbb umum aje..psl luahan hati lg best bila sy xpuas hati ngan seseorg pastu ada plak tukang baca n tukang report senang..xpyh luah depan2..family sy sume baca tp dieorg xpenah komen...bgs x? hehe

Wednesday, October 13, 2010 1:30:00 PM

yerla izan.. ena pun camtu gak.. wlaupun blog nie kita yg buat.. tapi bila dah dibuat utk tatapan umum kena la tapis sana sini..

kak opis ni dah ada yg tahu.. dulu dorang skodeng juga.. tapi tak tau la la ni camner.. tu yg ena jarang citer pasal akwan2 kat lam opis.. citer sikit2 aje ada la.. tu pun mende2 yg tak menjejaskan hak privasi mereka..

adik beradik memg tahu la.. dorang dok je la nengok kakkak dorang ni dok bebel2 kat lam blog.. tapi bila kat luar senyap jekkk.. heheh..

Wednesday, October 13, 2010 2:00:00 PM

hohoho! ieda dah paham bebeno cara penulisan kak izan n da geng, best, i likeee! kalo org lua tak paham lantak pii la ngan deme tu.

Eh, citer pasal bos kentut pesal ieda tak tauuuu? hahahahahaha!

Wednesday, October 13, 2010 2:18:00 PM

mmg terganggu bagi yg skodeng tk bagi salam ni hahaa...ye la lau bleh tak suma org kita nk bg tau blog kita kan...tp kfieza ni selamber dek je letak link kat facebook...hik

Wednesday, October 13, 2010 2:25:00 PM

akak ingat blog akak takde la sedara-mara tahu... kecuali hubby la - dia terkeluar dari kategori sedara... alih-alih raya baru ni ade yg menegur... britau amik resepi dari blog akak... aihhh... masa tu terus terkedu ;p
lepas ni tak leh dah kutuk sedara-mara dlm blog... naya... hehehe

Wednesday, October 13, 2010 2:27:00 PM

aku rs terganggu bile rmai plak bdk opis aku tau aku de blog...tmbh2 plak yg kepochi sket tu...dh la lelaki...pastu ske ckp kuat2 "eh ko dh apdate blog ko arini?" padahal aku tau die br jek bce blog aku...so ko tau la aku apdate ke x....bile aku jwb "ntah" kang die jwb blk "eleh aku tau ko dh apdate...aku br jek bce" skt ati tol lah...ckp kuat2 yg mmg sje nk bg bos aku tau aku de blog...x ske tol lah...huh

Wednesday, October 13, 2010 2:33:00 PM

yap..hg betui..kdgn2 privasi perlu ada gak..aku lebih selesa kengkawna pejbt aku tatau yg aku adalah blogger...tp penah suatu ketika..aku dikecam oleh bos aku sndiri krn ..salah sekor dri pembodek yg aku tak pueh hati..penah gitau kt bos..ah aku tak kisah..gipun bos nak pencen dh esok lusa nih..
yg penting..adik n laki aku tau yg aku adalh blogger..and of keros kengkwn uitm yg masih utuh ikatan persahabatan..pergh panjang gak komenan aku nih..

Wednesday, October 13, 2010 4:49:00 PM

huiisshhh klu diorg tau la...
tatau je up kot trafikak u ..sbb diorg mesti nk tau pe aku tulis..hahah

Post a Comment