Tuesday, October 12, 2010

.:Hingga Kini Masih Ku Terasa:.


salam semua...selamat pagi selasa...hurmm...rini nak berkongsi topik sal hot chat kat radio hot fm pasal kemalangan yang meninggalkan kesan lam diri anda, sama ada yang melibatkan diri sendiri, sahabat andai, orang yang terdekat atau sebagainya...so far aku belum pernah mengalami kemalangan yang sangat dahsyat cam kemalangan ngeri yang berlaku pada tarik keramat 10.10.10 itu...yang tu memang ngeri...siyes, tak sanggup nengok mayat2 yang bergelimpangan...gi mana nasib roh mereka kelak, bila jasad mereka sebegitu rupa....

antara kemalangan yang aku ingat hingga kini adalah seperti

masa aku bertunang...yang ni memang melibatkan aku dan tunang ketika itu...masa tu aku pick up tunang kat lrt, kendian kami memutuskan tuk ke kajang...tah macam mana masa tu aku dah tak sedap hati nak drive, aku suh tunang aku...tapi dia takmo...dia suh gak aku yang drive...dan menda nak jadi...akhirnya berlaku la satu tragedi ...aku wat u-turn tanpa melihat kenderaan belakang yang meluru agak laju dan sudahnya panggg...hampir separuh kereta aku kemek di langgar oleh kereta belakang...mujurlah aku tak ada apa2...tapi siyes...debar2 gile time tu ye...

yang kedua masa kat itm dulu ngan rakan2 seperjuangan....ni kes naik van bapak seorang sahabat...tah camner tah kat satu persimpangan terjadinya kemalangan kecil...time tu sahabat aku ni sorang jek yang ada lesen...kami2 ni belum...huhuhu....

yang ketiga..kemalangan yang melibatkan 'seseorang' dan famili aku hingga menyebabkan seseorang itu mendapat kecacatan kekal seumur idupnya...yakni buta sebelah mata kerana akibat kemalangan itu, mata beliau telah terhiris oleh viper ye...hurmm...

keempat kemalangan yang meragut nyawa anak sulung my bos...ingat lagi kemalangan itu berlaku pada 16 mac 2009 tahun lepas...masa tu aku tengah sarat mengandungkan dik irfan...tapi kugagahi jua kakiku ini mengiringi jenazah hingga ke liang lahat...sudahnya pada 20 mac 2009 lahirlah adik irfan ke dunia...padahal due date adalah pada 2 April 2009 ye...awal dua minggu bukan???

dan kemalangan yang terbaru, yang melibatkan seorang kapten di pejabat aku...hingga kini aku masih terasa kehilangannya...doaku moga roh beliau senantiasa dilindungi Allah hendaknya...

tu jelah antara kemalangan yang masih terkesan di sanubari dan ingatan aku hingga kini...korang2 plak camner???mesti ada kan....hurmm...pepun walau dimana kita berada, di air, udara, darat dan sebagainya....berhati2 la...malang tidak berbau...

pesanan khidmat masyarakat...renung-renunglah....daaaa....

14 comments

Tuesday, October 12, 2010 8:25:00 AM

Moga kita dilindugi dengan ujian sebebgitu..

Tuesday, October 12, 2010 8:29:00 AM

Al-Fatihah utk suma mangsa kemalangan. xciden paling terkesan kat saya adalah xciden keluarga dari kedah yg patah balik amik ketupat palas tu, yg terbakar abis keta dia tu.. Tu mmg saya mcm tingat2 je. Walo tak la tgk secara direct. Baca kat blog/paper je. Kesian sungguh rasanya bila malang tak berbau.
Moga kita dijauhkan dari dugaan begini..

Tuesday, October 12, 2010 8:34:00 AM

apa pun kena sentiasa berhati2..

Tuesday, October 12, 2010 8:47:00 AM

kemalangan yg paling diingati, eh byk ni. agak2 kena buat entry sendiri kot. baiklah. kul 10 ye

Tuesday, October 12, 2010 8:54:00 AM

sedey plak ...
huhu

kemalangan yg terkesan kat aku ...
lutut aku dah tak comey .. berlubang ... xcden (jatuh moto sendrik kat poli dulu)
so skrg nih lutut aku slalu sakit²...

Tuesday, October 12, 2010 8:56:00 AM

aku stakat kmlgn kcik2 tu adela..pstu laki aku acc luke2 n pth jari..tp yg plg truk adik ipar acc sblm ni..ade aku wat dlm entry sblm ni..1st time aku tgk org yg telibat dlm kemalangan keadaannye cmtu..mintak dijauhkan dr segala malapetaka menimpa ahli kuarga ku..

Tuesday, October 12, 2010 10:16:00 AM

mmm... tak de lagi kemalangan yg dasat2 ni... jatuh motor je ade la... tu pun jatuh sendiri... hehehe

Tuesday, October 12, 2010 10:34:00 AM

ermm ada 2 kemalangan yg ko cite aku lalui bersama kan?

Tuesday, October 12, 2010 11:04:00 AM

eksiden... abang penah eksiden.. kete kemik teruk depan & total lost.. tgk kete mmg bleh agak pemandu nye K.O.. tapi alhamdulillah.. Allah masih sayangkan dia.. & dia berubah gila perangai dari mat rempit, mat kete ke arah lebih baik.. ermmm ada +ve disitu...

Tuesday, October 12, 2010 11:14:00 AM

salam takziah pada keluarga mangsa kemalangan..Semuga mreka tabah akan ujian yg singgah dlm hidup.

mg2 dijauhi segala musibah:)

Tuesday, October 12, 2010 11:48:00 AM

taksziah kepad keluarga mangsa kan..mmg betl2 teruk kali nie..erm intan byk juga tp kecik2 jerlah cuma abg ipar pernah bawak kereta excident kereta putus dua nasib dia tak apa2 kawan dia jer arwah dah..erm kawan satu kelas member lelaki mmg baik excident motor mmg teruk lah...sampai skrg masih ingat lg..

Tuesday, October 12, 2010 12:34:00 PM

hm.. yg ketiga tu .. rasa ngeri je baca. sape kak?

Tuesday, October 12, 2010 3:05:00 PM

mntk dijauhkan dr mala petaka mcm tu..takziah utk family mangsa tukan..sedihnye lah..aku pon penah ade pglmn xcdent 2x..1st time langgar budak nek moto,1 lg bumper to bumper..huhu..

Wednesday, October 13, 2010 2:45:00 PM

tragis kan..kemalangan2 yg melibatkan diri kita dn orang lain pasti memberikan kesan pada kita

aku lak...

1997: kemalangan masa form4..cedera ringan ja..outpatient...tp bis moto bapak aku..hancuq..RRsport 110 ..huhuhu..

2004...bersama tunang tersyang..xcdent di penang..hmpir membuatkan aku cacat kekal di kaki..tp Allah bagi aku peluang utk berjalan lagi..ligemen (urat saraf putus) hmpir tiga bulan tk dpt berjalan..

Jauhilah segala malapetaka padaku dn keluargaku .AMIN>>

Post a Comment