Friday, October 1, 2010

.:Kedai Runcit HANIRA:.


alhamdulillah...hasrat mak aku tuk membuka sebuah kedai runcit bersebelahan dengan rumah dikampung telah berjaya direalisasikan...dan pembukaan rasmi tersebut adalah pada penghujung bulan ogos yang lepas...hehehe...dah sebulan lebih kedai ini beroperasi...dan baru ni, semasa pulang ke kampung, sempatlah aku membuat tinjauan di kedai tersebut...cehhh siap buat tinjauan tu...takmo kalah...hahaha...klah, takmo citer dengan lebih panjang...aler, citer panjang² pun korang bukan baca...huhuhu...

ok, ni dari laman rumah ku...
 

huhu, siap ada papan tanda kedai hand made lagi...:p
ha, tu siap ada alamat rumah...tahun depan jemput datang beraya ek...
turn umah jengka tahun depan...lalala...

jom kita nengok rupa di bahagian dalam...mak aku cakap, jiran² kat sekitar umah tu dah kata cam pasaraya dah kedai runcit mak aku ni...hehehe...macam² ada...bagus tul...yang tak behnya, si kakak tu, asyiklah ajak abinya ke kedai...nak itulah, nak inilah...kalu dia nampak eskrem lagilah...alahaii...

ni gambar lagi dekat dan jelas...balik ari tu, aku la yang tolong susun seme barang ni kasi lebih teratur...siap pesan kat mak aku suh beli bulu ayam...sapu habuk² yang ada...

kelihatan aku dan anak² sedang membeli belah...walaupun ianya kedai runcit mak, tapi takkan seme barang nak amik secara percuma kan...

owhh, kakak sedang memilih barang yang dikehendaki...

dah siap beli seme, so kira time...aku cuma beli sabun puteri emas yang ada percuma pinggan atau mangkuk yang cantik tu...wat koleksi...satu beg sabun tu dapat percuma dua biji pinggan...so aku beli dua beg sabun tersebut...

me ad my beloved mom...

hasil tangkapan tuk ari tu...mr potato...

percubaan dak irfan untuk membuat terjunan anjal...haihh...

hubby dan irfan...2 men in my life so far...:p

ok, salam time...balik dulu ma...terima kasih daun keladi atas segalanya...jumpa lagi di lain bulan...love you much...


pe yang aku harapkan moga perniagaan runcit mak berjaya dan maju hendaknya...

notadijariku: pening tak tau harga, bila bebudak datang membeli...adehh...tak leh jadi peniaga ar gini...

12 comments

Friday, October 01, 2010 10:19:00 AM

besa gak kedai runcit ma awak...bersih dan kemas je..senang nak cari barang kan..tu la org ckp ala2 pasaraya..tersusun jeee

Friday, October 01, 2010 10:23:00 AM

wah bestnye wei. mcm2 ade. kalo tak cukup bahan tatkala sedang memasak, boleh berlari jap beli itu dan ini

Friday, October 01, 2010 10:23:00 AM

moga bisnes makcik maju hendaknya... amin... nanti bila dah ada untung lebih.. boleh besarkan kedai lagi kan.. mana tau ada rezeki boleh jadi pasaraya nanti.. amin.....

Friday, October 01, 2010 10:24:00 AM

@eLYies
hehehe, biar kemas, barulah senang nak cari barang kan..kan..

Friday, October 01, 2010 10:44:00 AM

hbs sp tlg jg kedai..hrp2 majula bisnes kdai runcit ni..insyaAllah.

Friday, October 01, 2010 11:15:00 AM

semoga bisnes semakin maju.AMIN

Friday, October 01, 2010 11:28:00 AM

hai ..sy silent reader blog awak!!wah..cantek nye kedai runcit . hope maju ye!duk jengka 4 ye. sy duk kota gelangi 3.tau?sure tau ..heheh:D

Friday, October 01, 2010 11:55:00 AM

wah nanti senang je nak cari bahan masak kn? :)

Friday, October 01, 2010 1:50:00 PM

wah jadi busineswomen mak ko ek
bagus2 kecik2 lama2 jadi besar kan
semoga bisnes bertambah maju ye

Friday, October 01, 2010 2:13:00 PM

jarang nmpk kdai runcit melayu..selalu mamak je..uhuh

pasang aircond, then tiles kan lantai.pstu pintu masuk tu psg blower..msti mcm mini mart..

cayaa laa!

Friday, October 01, 2010 2:48:00 PM

Banyak lagie barang boleh letak dalam tu.. selamat Maju Jaya buat mak yer.. :)

Friday, October 01, 2010 11:11:00 PM

selamat maju jaya kat mak ko ye...

tahun depan dtg la raya umah aku ye...dah ada pahang kan

Post a Comment