Thursday, October 28, 2010

.:Menguji Minda...Kalu Bijak Sila Selesaikan:.


ayuh pepagi khamis yang berbahagia ni, kita asah minda dulu sebelum memulakan kerja...ok, ni ada soklan matematik tuk korang...kalu korang bijak pandai, sila selesaikan...


aku???eh jangan tanya aku ok...i hate math...huhuhu...

so puan asha, sila jawabkan bagi pihak aku...mekasih...ko kan terer dalam matematik ni kan...kan....hehehe...

16 comments

Thursday, October 28, 2010 7:46:00 AM

lawok la... hilang singgit plak dah...

Thursday, October 28, 2010 8:01:00 AM

dulu penah dgr mende nih tplupa la jwpn die hahaha

Thursday, October 28, 2010 8:02:00 AM

@ejaMaria
kak...berkali2 saya cuba pahamkan...tapi masih tak paham2...
bistu camner...hehehe

Thursday, October 28, 2010 8:03:00 AM

@eima
ko ingat balik...
dah ingat kang, ko jawab sini...
akak tunggu jawapannya...hehehe...

Thursday, October 28, 2010 8:38:00 AM

pernah dah buat ni ...dan sampai skrg aku tak ketahui kemanah ia menghilang...ajaib sungguh...

selalunya matematik tidak menipu..kali benar2 aku failed...10 taun ku meninggalkannya...innalillah....


ehehhehe pis

Thursday, October 28, 2010 8:38:00 AM

pernah dah buat ni ...dan sampai skrg aku tak ketahui kemanah ia menghilang...ajaib sungguh...

selalunya matematik tidak menipu..kali benar2 aku failed...10 taun ku meninggalkannya...innalillah....


ehehhehe pis

Thursday, October 28, 2010 8:38:00 AM

pernah dah buat ni ...dan sampai skrg aku tak ketahui kemanah ia menghilang...ajaib sungguh...

selalunya matematik tidak menipu..kali benar2 aku failed...10 taun ku meninggalkannya...innalillah....


ehehhehe pis

Thursday, October 28, 2010 8:52:00 AM

aku da kire dah..

die punya calculation tu btol..

tp bile smpi yg last tu je..
hasil darab tu da jd salah..

gandaan 3 tu..tu yg jd kurang 1
psl hasilnya x kn jd no genap..

faham ke aku explain? kalo x fhm, x mo cite lg a..

lgpun aku agak je pon..

conclusinya, math mmg x selalunya btol..ahah

Thursday, October 28, 2010 9:00:00 AM

aku kalo ade mende2 yg nombor2 gini, mmg slalunye aku buat tak tau je. hahaha

Thursday, October 28, 2010 9:26:00 AM

ni namanya psikologi math...
realitinya manade belen singgit tu
tp otak kita dh tangkap cara kiraan tu, tu yg kita asyik duk pk mana pi lg singgit..

*aku agak je*

Thursday, October 28, 2010 9:42:00 AM

singgit ada ngan aku ni..aku beli cobdury bites rm1 kat 7eleven kat rumah noja....

nak ke singgit tu??


hei, hotel apa murah sangat rm25 ingit tu??Starlite kah??? hahahahhahaha

Thursday, October 28, 2010 10:07:00 AM

kite serahkan pd yg pakar ye..hahahaha..

Thursday, October 28, 2010 10:13:00 AM

rm 30 - rm5(diskaun ke haper mcm kedekut sajok) = rm25 (ayooo murah sgt rege bilik hotel)

belen rm 5 = rm1 =a, rm1= b, rm1= c, rm 2 = budak recp..

sekian time kasih

Thursday, October 28, 2010 10:13:00 AM

rm 30 - rm5(diskaun ke haper mcm kedekut sajok) = rm25 (ayooo murah sgt rege bilik hotel)

belen rm 5 = rm1 =a, rm1= b, rm1= c, rm 2 = budak recp..

sekian time kasih

Thursday, October 28, 2010 10:14:00 AM

rm 30 - rm5(diskaun ke haper mcm kedekut sajok) = rm25 (ayooo murah sgt rege bilik hotel)

belen rm 5 = rm1 =a, rm1= b, rm1= c, rm 2 = budak recp..

sekian time kasih

Thursday, October 28, 2010 2:51:00 PM

ni trik matematik neh...sebenarnya RM27 tu dah termasuk dengan tip tuk budak hotel...x ada hilang pun rm1 tu...cuma abaikan jek pengiraan di bawah tu...ce baca balik soalan tu betul2!!

Post a Comment