Wednesday, October 20, 2010

.:Pulut Pagi Dimakan Waktu Pagi...Makan Time Malam Pun Ok Gak:.


cehh...semalam ada la sorang tu dok up citer sal pulut...aler, behnya pulut...aku suka makan pulut...citer sal pulut ni...nak citer sal PULUT PAGI...dah lama aku tak makan pulut pagi ni...dah namanya pulut pagi, sure la makan waktu pagi kan...tapi siyes, memang sedap la pulut pagi ni...rasanya ni makanan orang belah pantai timur kut...kalu salah, maafkan aku...aku MANUSIA biasa jugak...kan kan...

ok, ni rupa PULUT PAGI tu...
pulut yang berwarna perang dan digaul dengan kelapa muda...nyum nyum...sedapnya...

ni pun sama jugak...tapi buh lam daun pisang jek...

tapi kalu diberi pilihan antara pulut pagi dan pulut di bawah ni...aku LEBIH SUKA ngan pulut dibawah ni...pulut yang digaul dengan kelapa muda...nak nak kalu ada KUAH SINGGANG, ikan kering dan budu...perghh...memang terangkat...

pelik ke??tak pelik aih...tu lum nengok aku makan ROTI disapu TEMPOYAK...wahhhh...itu memang heaven...sedappppppppppp....

18 comments

Wednesday, October 20, 2010 11:08:00 AM

sedapnyer pulut pagi..lame dah xmakan..

Wednesday, October 20, 2010 11:18:00 AM

lg sedap pulut mkn dgn ikan kering..! pulut pagi tu tk penah rasa lg...

Wednesday, October 20, 2010 11:19:00 AM

tak angin ke mkn pg2? aku pn suka mkn pulut tp kena make sure perut dh beralas dulu.

Wednesday, October 20, 2010 11:22:00 AM

kau ni orang mana ha??? budu layan.. tempoyak kau sebat... 1malaysia...

Wednesday, October 20, 2010 11:23:00 AM

mrmm.. bestnyer..
yg ena paling suka yg last picture tu.. pulut ngan ikan masin.. dah tercium2 baunya & terasa2 je kak tekak nie.. nak jugakkkkk!!

Wednesday, October 20, 2010 11:24:00 AM

tk suka sgt pulut mkn sikit ngantu lebih.. pstu pning pale.. tp kalo leh mkn ngn inti kelapa tu perghhh sedap

Wednesday, October 20, 2010 11:25:00 AM

mmg pelik ni...tp benar! issh..tak pernah makan! ^_^

Wednesday, October 20, 2010 11:26:00 AM

perghhhh, takdelah pelik cuma tak biasala. pada aku lah.. sama gak cam orang² yang tak biasa makan nasi ambeng.. kalu org selatan macam aku nih, kalu pulut tu, yang aku biasa makan.. pulut kuning, tapai pulut, pulut serunding dengan pulut panggang. tak lupa gak kuih seri muka sbb bawah tepung yg ijau tu pulut kan? tu jelah makanan berpulut yang dah biasa masuk tekak saya sepanjang hidup saya ini.. mekasih :p

Wednesday, October 20, 2010 11:29:00 AM

owh, camni ye rupa pulut pagi... biasanya tengok pulut kaler putih, kelapa dia lak kaler coklet (kelapa+gula merah)

leh masuk dalam rancangan 'pelik tapi sedap' kat tv1 nih...

Wednesday, October 20, 2010 12:10:00 PM

teringin plak nak mkn pulut pagi, nampak sedappp :)

Wednesday, October 20, 2010 12:16:00 PM

wah nampak cm sedap jek pulut tu,saya org belah johor,jarang makan pulut pagi2 ni,walaupun pelik tapi unik,nak cuba la nanti

Wednesday, October 20, 2010 12:29:00 PM

weyyy tertelan2 air liur aku nengok pulut ko
aku xgemo sgt
tp kalo dtg ttibe ngidam nye tu
mmg sedap makan

Wednesday, October 20, 2010 12:32:00 PM

mau lemau aku smpai petang kalo makan pulut di pagi hari..
apa ko makan roti berjemkan tempoyak? melopong aku dengar aku

Wednesday, October 20, 2010 2:34:00 PM

rasanya pulut pagi nih belah2 pantai timur..belah2 utaqha lak..yg pulut makan ngan nyoik..pastu ngan ikan tamban@masin, ngan sambal belcan..
aku nih..dok tingin ja tgk tau dak..cam nak kol mak aku masakkan ja..huhuhu

Wednesday, October 20, 2010 2:50:00 PM

aku pun tak pnah mkn kesemua pulut2 itu..yg aku biasa mkn pulut2 yg mel ckp tu..tp klu ko bg aku mkn je..hehehee..

Wednesday, October 20, 2010 4:17:00 PM

saje je bikin orang rindu kg tau... mak selalu buat klu org nak mkn pulut2 spt di atas.. huawawaa..bila nk blk kontan niiiii

Wednesday, October 20, 2010 4:30:00 PM

eh.. yg gambo dalam daun pisang tu.. terbayang kuih abok abok plak la.. lebihkurang je tengok.. sedapnya abok abokkk

Thursday, October 21, 2010 12:35:00 PM

erm mmg sedaplah makan pulut mcm tue..intan pernah makan kat rumah makcik masa raya dia ada buat..bestkan

Post a Comment