Thursday, October 7, 2010

.:Sekeping Surat MC dan Sebotol Ubat Penahan Sakit:.


salam semua...bertemu kembali..betul kata aku semalam kan...sudahnya lambat aku hapdet blog ni...huhuhu,,,nak dijadikan citer, ekseli aku baru pulang dari mendapatkan rawatan di klinik pergigian putrajaya...klinik gomen jek...tengah sesak2 gini tak mampu nak p klinik swasta...janji adolah, dari takdo...huhuhu...

dan awal pagi tadi, lepas anto anak dan anak ke taska mereka, terus aku ke klinik tersebut...adeh, sampai ke klinik perut dah stat meragam...memula decide nak p melepas kat poodkot p9 tu jek, sebab siyes, memula aku ingat pintu klinik lum buka lagi sebab time tu jam baru kul 7:15 pagi...tapi bila nengok orang takde berdiri kat luar, so aku p jenguk...lor, baru ku tau, skang dah leh menunggu di dalam rupanya...adehh...ni la sebabnya lama tak p klinik ni...hahaha...

dah masuk tu, melepas hajat dulu sebab klinik pergigian masih gelap...lum bukak lagi la tu...kuar jek dari toilet klinik dah buka...dari orang pertama sampai kat klinik tu aku jadi orang yang ke empat...eh takpolah, masih awal lagi...kan kan...sudahnya hampir sejam gak ar baru pendaftaran dibuka dan rawatan diberikan...
beselah tu kan...cam tak beselah tunggu dan menunggu ni...hehehe...dan ari ni, doc decide tuk mencabut gigi yang sakit itu...huhuhu...memula gabra gak ar masa doc nak injek ubat bius kasi kebas...siap kata tahan ye, ni sakit sikit...bagi aku takdelah sakit sangat...sakit lagi nak bersalin ok...huhuhu....

dah siap bius tu, doc suh tunggu luar...kasi ubat bius tu rasa kebas2 dulu...siyes, memang kebas...sebelah muka rasa kebas...belah kiri...pegang pun tak rasa apa...dan beberapa minit aku kat luar, nombor dipanggil semula, dan bermulalah sesi cabut mencabut...adehh....kata gigi geraham kan...gile susah nak tarik keluar...doc tu pun dah gabra...aku plak patient pertama yang mencabut gigi..adehh...setelah bersusah payah, akhirnya keluarlah gigi yang hendak dicabut itu...perghh...takut aku nengok..siap ada akar umbi lagi...huhuhu..lopong kat dalam mulut pun luas ni...huhuhu...lama ar nak nunggu aku leh makan menda keras2 kan...adehh...ari ni nak makan apa ni...huhuhu...lapooooooooo.....

ni aku snap jadual perkhidmatan tuk kesenangan bersama...takdela lepas ni bila nak p dapatkan rawatan p sms sana sini...tanya siti situ...ada pun dapat info yang tersasar...ko memang lynn...tipu aku ek...huh...siap takutkan aku kata aku kena tunggu lama sebab tak dilayan...huh...pentipuuuuuuuuuu....

dan akhirnya, dapatlah sekeping surat mc dan sebotol ubat penahan sakit tuk hari ini...hehehe...

sampai jek rumah, aku terus berkumur2 ngan air garam bagi meredakan pendarahan dari terus keluar...alhamdulillah, dah kurang dah darah...g pun kapas yang derang bagi sikit sangat...dah abis dah pun...dan skang kebas masih terasa...agaknya bila ilang kebas ni sakit ke???entahlah, janji tak menanggung sakit hingga tak pat nak tido kan...kan...

kesimpulannya, kalu sakit gigi, tak yah makan ubat...p terus klinik...makan ubat tahan sakitnya kejap jek...kalu dapatkan rawatan baru terjamin...pesanan khidmat masyarakat...hehehe...

notadijariku: nak rehat2 ni...petang kang nak p pasar, beli barang tuk potluck esok...daaa.....

13 comments

Thursday, October 07, 2010 10:07:00 AM

aku da 2 gigi geraham di cabut..sib baik dlm..klu gg dpn mau aku tak buka mulut..hehehehe..okla tu..tak sakit pun kan..besalin lg sakit kan..huhuhu..motivasi diri tu..

Thursday, October 07, 2010 10:13:00 AM

betul. kalo sakit baik cabut je. tak guna simpan kalo menyakitkan juga sakit ati

Thursday, October 07, 2010 10:17:00 AM

kenapa cabut?... la ni klu kat klinik gigi private diorg tak saran utk cabut... tapi buat rawatan utk akar gigi... gigi di'mati'kan shj... jadi tak reput dan tak akan sakit lagi selamanya... klu cabut... risiko akan datang gigi akan menjadi jarang sbb terdapat ruang kosong gigi yg dicabut jd gigi lain akan tertolak ke ruang kosong tu akan menyebabkan gigi menjadi renggang-renggang... eh panjang pulak komen ke hape ni... dah mcm doktor gigi pun iye.... ;p

Thursday, October 07, 2010 10:22:00 AM

eleh... sib ko dtg awal.. kira ok la aku tipu ko, xsampai kul 10 ko dah balik...lallalalla

Thursday, October 07, 2010 10:31:00 AM

la..akhirnya kena cabut gigi gak..cam saya dulu la..sakit giler kat rahang belakang..pi klinik doc kate..gigi belakang tu BESO sangat...so doc suruh cabut..kalo tak cabut..mau akan sakit je...tu la cabut gak..gigi yg tak goyang mmg payah nak cabut kan...terpelanting gigi tu..hahahah

Thursday, October 07, 2010 10:41:00 AM

tahniah.. akhirnya dah di cabut jugak gigi tu. TAPI musykil ni. time zue hari tu.. xde bg ubat pon.. MC jgn harapla.. yg ada cume kapas je.tu pon sket je. bawak kete sambil mulut darah2...

Thursday, October 07, 2010 10:52:00 AM

uit! cabut gigi? dah lama tak kena cabut.. last masa sek dulu.. teringat kes doc tersalah cabut gigi.. lain yg sakit lain yg dicabut.. sudahnay 2 batang gigi geraham ilang sekaligus.. nasib baik budak lg time tu.. darjah 6.. apa tau sangat pasal gigi.. tau pun bila doc cakap ngan nurse dier dah tersalah cabut.. gigi geraham tu bukan gigi susu.. huhu.. sadis..

Thursday, October 07, 2010 11:14:00 AM

sib baik org x salah info (b4 call tanye dulu kawan org yg keje kat klinik p9 tu)hehehe...

Thursday, October 07, 2010 11:18:00 AM

akhirnya graham bell hg dh dicabut..msti lega rasanya kan..

aku ingt balik memori 2004...mmg aku cabut la graham aku..kt Hospital pergigian Suria kt KL nuh..mmg buruk dn menyakitkan..tp melegakan setelah dibuang..

pasni hg kena makan la bubur dulu atau menda2 lembut2 ka..

Thursday, October 07, 2010 11:28:00 AM

izan dah hilang azab ko ek .. alhamdulillah ... tp aku takut la .. bab2 mencabut nih ...
mintak2 jgn la penah gigi aku sakit ..tak sanggup ...

zue
mmg cabut gigi dpt mc la...

Thursday, October 07, 2010 11:36:00 AM

izan....pasni pi buat gigi palsu plak ganti gigi yg cabut tu...jgn jadik cam akak....gigi belah atas dah turun sebab kat bawah ader ruang...nnt lama2 rasa sakit gigi belah atas macam sakit gigi berlubang sebab dah ader gap antara gigi....tu yg dokter nasihat masa akak gi cuci gigi aritu....

Thursday, October 07, 2010 11:59:00 AM

huhuhuhu!! ieda takut kalo jumpe doc gg tapi lebih baik jumpe dari tahan sakitkan

Thursday, October 07, 2010 3:58:00 PM

awal tahun hari tu dah kena cabut gigi gerham bongsu, sebab gigi tu dah longgar sket & gusi bengkak...

boleh tahan sakit la jugak. tapi sakit pas dah cabut. masa cabut tu tak sakit sangat...

pas 3 hari baru leh makan menda2 keras... hehe

Post a Comment