Friday, October 22, 2010

.:Tepung Bungkus:.


hurmm...aku syak kan, sejak dua tiga hari ni, aku asyik up sal kuih muih jek...semalam kuih ni, ari ni kuih tu...sok kuih per tak tau lagi...hahaha...aku syak lagi, ni mesti kes pembawakan ni...hahaha...

nak wat camner???nak wat siyes aku tak pandai...takpelah, nengok rupa pun jadilah...nak makan kat sini tak tau nak dapatkan kat mana...eh korang tau mana ada jual sila repot sini ek...so nak aku kepingin gak maknanya kena tunggu balik jengka la...baru leh rekues itu ini...kak ejaMARIA...saya bukan takmo wat sendiri kak...tapi siyes tak reti...akak nak sponsor daun pisang pun tak guna...hahaha...pe kata akak je yang watkan...dah siap panggil saya datang villa akak ok tak????

so korang pernah makan TEPUNG BUNGKUS...memula aku tau nama kuih ni, sangat kelakar ok...tepung yang dibungkus kah???tapi rasa dia sedap...lemak2 berkrim...aku kuih muih cam gini memang tak reti nak wat...balut kuih koci pun aku tak reti...yang aku reti hanya makan makan dan makan...bistu camner???salah kah???

dah malas nak merepek panjang lebar...ini adalah rupa kuih TEPUNG BUNGKUS itu...
cam biasa gambar aku amik kat google image sahaja...
dan ni rupa di dalamnya...pernah makan tak???

ha, kalu sesape rajin, korang leh nengok cara2 membuatnya dengan klik ke SINI... jangan tanya aku rajin ke tak...memang malas jawabnya...so biar jelah korang jek yang rajin kan...hahaha...

oklah, selamat berehat panjang...daaa....

17 comments

Friday, October 22, 2010 11:59:00 AM

ape inti dia tu wei. aku rase cam tak penah mkn je ni

Friday, October 22, 2010 12:07:00 PM

org pun baru kenal kuih ni sejak kawen ngan hubby kak..
hehehe...
sedapp gak..

Friday, October 22, 2010 12:13:00 PM

aku suka sbb lemak2 sedap ... rasa santan tuh besh ...

mana ek cni jual hari cam penah terbeli ... lupa plak .. bangi ke ek ...

Friday, October 22, 2010 12:29:00 PM

suka kuih ni tp susah nk jumpe yg sedap

Friday, October 22, 2010 12:31:00 PM

kuih ni intinyer apa?? mcm kuih nagasari plak..tp kuih tu tepung dibungkus & letak pisang kat dlm..

Friday, October 22, 2010 12:32:00 PM

memg tau sangat la tepung bungkus ni sbb mak selalu buat dolu2.. skrg nak cari susah dah kan.. mrmmm.. sedap!

Friday, October 22, 2010 1:51:00 PM

tepung bungkuih pulah dh...pesal ni Izan..hehee

dulu jgn tktau kfieza penah mencebak kan diri dlm aktiviti buat kuih muih...tepung bungkus tu pon besa bt..tp dgn MIL la...hurmm tp skrg maybe dh lupa...tp kalo sesak2 nk wt tu bleh kot..hehee kat sini psr mlm belambak jual...nk mkn beli je...

Friday, October 22, 2010 2:25:00 PM

Rajinnyer buat kuih...kita tgn x berseni nak buat kuih. Pemalas... makan tau!

Friday, October 22, 2010 3:43:00 PM

suke gak..tp sll mama aku wat isi dia letak pisang..tu mcm isi kelapa kan..sdpnye..aduh..da teliur aku ni..cmne ni izan..sian kat baby aku..hehehehe..

Friday, October 22, 2010 3:54:00 PM

alahai ini adik... sabo je... blaja la bagi pandai... serius akak sponsor daun pisang... ;p

Friday, October 22, 2010 3:56:00 PM

aku pandai buat lepat pisang..lagi best...

Friday, October 22, 2010 4:01:00 PM

inti nyo manis kan?? behhhhh.. tapi sini tak penah laa jumpe yang sedap.. klu kontan sebut je.. musti adaaa

Friday, October 22, 2010 5:31:00 PM

adussss feveret nih.... nti blk kg nak mak buatkan la.. tlg jgk tlg tengok..hehehe

Friday, October 22, 2010 11:57:00 PM

aku pnh makan,oklah,aku suke yg lagi byk manis,hehe

Saturday, October 23, 2010 1:32:00 AM

akak buat saya lapar...pagi pagi pukul 1.20 am ni hanya 7e aje bukak...aku nalk balik kampung suruh mak buat

Saturday, October 23, 2010 11:02:00 AM

wah.. lamanya tak makan kueh ni !

Saturday, October 23, 2010 8:32:00 PM

kak saya dari marikh

Post a Comment