Friday, November 26, 2010

Adik Beradik Seibu Sebapa


hurmm...nengok fb salah seorang mak sedara tadi, teringat kat mak kat kampung...
owhh maa...baik2 sajekan maa kat kampung itu...
mak sedara yang aku panggil mokteh tu ada tag gambar dia dan adik beradiknya...
termasuklah mak aku sekali...
untung mak...di usia emas ni, beliau 8 beradik masih lagi sihat sejahtera dan walafiat...
kalu nak dibandingkan dengan arwah ayah yang ada 5 beradik...
dan kesemuanya telah menyahut panggilan Illahi...alfatihah tuk mereka semua...

ni gambar famili mak...diambil masa perkahwinan kakak sulung aku..tahun bila aku tak ingat sudah...


dan yang ni pun sama...tapi yang ini  memang ikut turutan dalam adik beradik...
dari kiri ke kanan...maa anak yang keempat...
maklong, pakde, mokyoh, maa, moknik, pakcik mat, mokter dan che sue...
eh mana che'(datuk)???aku syak datuk aku a.k.a che' yang snap gambar ni...hehehe...

owhhh...ni che' aku...masih kuat walaupun sedang meniti usia emas...
dilahirkan pada 2 September 1929 yang lalu...

dan nilah pasangan bahagia hingga ke ujung nyawa...bersama dikala susah dan senang...
Deraman Jenal dan Siti Yusof...

arghh...rindu nak ketemu ngan datuk dan nenek tercinta...harap2 raya tahun depan dapatlah balik kampung kat ganu nu...na na na na...ganu kite....

notadijariku: harap2 perkahwinan kami pun akan berkekalan begini...hingga ke ujung nyawa...amin...

6 comments

Friday, November 26, 2010 9:48:00 PM

rindu kena blk kg ni....

Saturday, November 27, 2010 9:16:00 AM

serius aku jarang dgr ko cite ttg atuk n nenek ko...aku ingat dah takde..rupanye masih sihat lagi..meleset sangkaan aku selama ni..

tapi mmg la..dulu takde pun ko rajin bercerita nak balik kg jumpa atuk nenek...tak de kan?

Saturday, November 27, 2010 9:56:00 AM

untungya nennek masih kuat..

Belah mak saya tinggal tok wan..nenek tiri ajer

belah abah..dua2 dah tak ada..

rindu kan?

Saturday, November 27, 2010 10:26:00 AM

raya haji last week dh blk kg.. dh kurang skit rindu..hehe..

Saturday, November 27, 2010 2:55:00 PM

zura@iwan
tulah tu, tak sabar nak lik raya tahun depan...tu pun kalu umur masih panjang...mudahan la kan...

asha
erkk...ko tak tanya takkan aku nak citer...g pun sebelum ni takde gambar derang...ni dah ada, baru nak citer...owhh ya atuk ngan nenek aku pun ada fb tau...jangan tak caya..hehehe...

Rizziela
belah ayah seme dah pupus...hanya tinggal nama jek...
untung belah mak seme ada lagi...
alhamdulillah...

mama hanim
raya haji ritu hajatnya nak balik gak...tapi kengkangan cuti yang makin susut terpaksa dilupakan...sob sob...

Saturday, November 27, 2010 7:09:00 PM

hii
cempaka datang
add cempaka juga ya

Post a Comment