Friday, November 5, 2010

.:Kisah Lemang Di Deepavali:.


hari ni kan raya...dan dihari raya ni, aku menerima kunjungan dari sepupu dan omaknya nun dari terengganu sana...owhh...sangat suka ok...lama benar tak ketemu dengan mereka...
dan lagi suka bila kunjungan mereka itu ada membawa buah tangan tuk aku...
buah tangan yang dibawa adalah LEMANG...wahh...ingat aidilfitri jek ke ada lemang???
deepavali pun ada tau...takmo kalah...
eh ini siyes ok...aku tak tipu...ni buktinya...walaupun lemang ni tak selembut lemang aidilfitri..tak secantik lemang aidilfitri...namun aku bersyukur sangat...sebab ingat senang ke nak makan lemang di deepavali...hahaha...

ha, lemang dah ada...bistu nak makan ngan apa???serunding takde...rendang apatah lagi...

dan aku mencari sesuatu di dapur...tuk di matchkan dengan si lemang...lalu....nampaklah apa yang ada...apa yang tinggal...so lemang ni aku layan makan dengan sedikit kuah masak lemak cili api....DANNN...secoet TEMPOYAK...hahaha...eh ini serius ok...nengok gambar di bawah.....
*



*



*



*



*



*



*

see....aku tak tipu kan....kan...kan...tak baik tipu tau..berdosa...


dan selepas melayan selera yang sedang membangkit...akhirnya beginilah keadaannya yang terjadi...LICIN ok...aku memang tak tipu ni...:p 

eh lupa...AMARAN KERAS : tuan empunya blog tidak bertanggungjawab sekiranya mereka yang meniru aksi dan cara pemakanan di atas akan mengalami kejutan sistem pencernaan yang kronik ...sebarang kesulitan amatlah dikesali...hahaha...

notadijariku: kekadang, kita tak leh cerewet sangat pasal makan...
harus bersyukur kerana negara kita mewah dengan makanan yang pelbagai...
sebab tulah aku pelbagaikan cara makan lemang ni...hahaha...:p

9 comments

Anonymous
Friday, November 05, 2010 10:20:00 PM

kedengaran agak pelik..tp akan mencuba..ade rase sakit2 perut tak lepas tu izang?...hehhee

Friday, November 05, 2010 10:22:00 PM

@Anonymous
eh mana ada pelik...
normal la tu, dah biasa sangat doh...hahaha...selamat malam ohm...

Friday, November 05, 2010 10:36:00 PM

hahahhaha! kak, perghhh layan lemang tengah depavali, alagapasss! :)

Friday, November 05, 2010 10:37:00 PM

@Ieda Al-Habsyi
eh kita kan 1 MALAYSIA...hahaha...

Friday, November 05, 2010 11:24:00 PM

wahhhhh..

lemang di Raya deepavali?? best tu.. lain dari yg lain.. ena jumpa maruku jekk.. huhu

Saturday, November 06, 2010 8:58:00 AM

hahaha ko sama spesis ngan amrul main belasah je makan
aku mmg xsuka lemang heee

Saturday, November 06, 2010 9:43:00 AM

ehehe mesti dia singgah kat area kijal tu kan....selamat berlemang dan dipavali

Saturday, November 06, 2010 10:42:00 AM

beshnyer kak izan...last mkn masa raya ritu...

Monday, November 08, 2010 9:36:00 AM

lemang? adoiii tak sabo tunggu raya aji next week. harus pulun lemang sebanyak mungkin

Post a Comment