Monday, November 8, 2010

.:Naper Leper??? Tak Bulat???:.


dulu, aku tak gemar sangat makan cekodok pisang ni...sebab selalu terbeli yang keras, dan pejal...sangatlah tidak enak...so, nak puaskan tekak sendiri, maka trylah aku buat...ekseli aku ni suka gak buat kuih...tapi amat tidak suka bab2 menggoreng ni ok...kalu tidak selalunya mr hubby la yang akan wat keje menggoreng ni bagai tau....aku tak suka sebab tak suka bau masakan melekat kat baju...hahaha...alasang semata...

dan semalam percubaan membuat cekodok pisang tuk sekian kalinya...tapi siyes, aku agak pelik disini...naper tiap kali aku wat, keadaannya tidak bulat cam cekodok pisang yang berada di pasaran...asyik jadi leper jek...jenuh aku nak bulatkannya tau....tapi sib baik lah rasanya sedap...hehehe....

dan nilah rupa cekodok tersebut...leper kan...so sesapa yang sudi sila ajar camner nak wat jadi bulat2 masa menggoreng...ke aku yang tak pandai ni...haihh...naif tul...

hurmm....aku makan taim sarapan...ok per...tapi kalu makan masa minum petang lagi beh kut...eh terpulanglah...persoalannya skang, camner nak jadi bulat2 ni....haihhh....sila bagi tau apa rahsianya...

notadijariku: sejak akhir2 ni rasa cam mata ni makin hari makin kabur....arghhh....

18 comments

Monday, November 08, 2010 8:40:00 AM

lembek kot ni cer tambah tepung baru bulat kot

* matila kalo maklumat yg diberikan tk betol mau keras kong cucur tu! hehe

Monday, November 08, 2010 8:42:00 AM

@MrS. F!zA
ek gitu???
tapi kan, kalu tambah tepung bukan makin keras...tak sedap ar plak tak rasa lembik2 manis pisang tu...huhuhu...

Monday, November 08, 2010 8:43:00 AM

org pun wat cekodok pisang jugak kak..semalam..
tak la bulat cam kat kedai tu tp x jugak leper..
sedang2 saja...hehehe...
yg kat kedai tu dieorg buh serbuk penaik kot, tu yg bulat ker...
org buh telur n adunan x lembik sangat.. mungkin jugak adunan akak kurang tepung kot...
cehhh..cakap cam pandai sangat masak..kan kak kan??
sharing is caring ...

Monday, November 08, 2010 8:50:00 AM

patutlah gambo ko amik makin lama makin kabur...

Monday, November 08, 2010 8:52:00 AM

@.:mama dhia:.
owhh gitu ek...
tapi akak wat cekodok ni mang tak buh telur pung...huhuhu...

@Echa
erkk...ada kene mengena ke ngan soalan aku di atas tu weii...
ngape ko jawap sal nota lak...haihhh

Monday, November 08, 2010 8:52:00 AM

biasa hot lu0r tu bulat sebab tepung dia lebig dari pisang. x best.yang leper nie baru best sbb pisang dia banyak...lamer doh x makang nie.cam best jer

Monday, November 08, 2010 8:54:00 AM

kena buh tepung, tapi sikit jer.. jgn banyak memg jd tak sedap.. tapi kalo tak silap ena kena buh serbuk penaik tu + esen vanila sikit.. tu yg jd bulat & wangi..

apapun kan izan, ena lebih suka makan yg leper cam izan punyer tu sbb pure rasa pisangnya.. heheh..

Monday, November 08, 2010 8:55:00 AM

guna la sudu, cekodok pun jadi comey2 kecik je....buat bulat2 kat sudu, guna 2 sudu tau..lepas tu letak dlm kuali...

sekian terima kasih....

Monday, November 08, 2010 9:12:00 AM

sedapnya..minum lak ngan air panas..

tambah tepung kot..tapi tak yah la byk2..agak2 jerk..
yg kat kedai tu rasanya dia tambah serbuk penaik kot..tu yg bulat cantik jerk..tapi sedap cam ni..biar leper janji sedap..hehehe

Monday, November 08, 2010 9:17:00 AM

kurang tepung

sekian

hahahah

Monday, November 08, 2010 9:34:00 AM

tok aku pandai wat cokodok bulat2... guna tgn la....
tp aku guna sudu leper gak .... hehe tgn geli arrr

Monday, November 08, 2010 9:35:00 AM

ha pakai sudu yg berbentuk bulat sket. tak pun ko try letak mauripan sket. tinggal jap dlm stengah jam baru goreng. lawo jadik nanti.

aku pun tak suka bau masakan lekat kat badan. memang pas tiap kali masak aku akan mandi. secara serius bgtau ni, aku memang mandi lebih dari 8 kali sehari. hehe

Monday, November 08, 2010 9:35:00 AM

k.izan
dah tereply plak dah ... eima la ...
sila tukar aku tuh jd eima ek ... hehe lupa lagi la.... hehe

Monday, November 08, 2010 10:42:00 AM

'senang jek... bubuh minyak panas mengelegak kt dlm bancuhan kodok tuh.. pastu br di goreng.. harus jd semontel empunya diri yg menggoreng itu... lalalala peace no wars'

Monday, November 08, 2010 10:45:00 AM

hahah tgk cekodok ko mcm gini la rupan cekodok aku buat juga..xbulat mcm mak aku wat keke tangan aku xberseni la

Monday, November 08, 2010 1:25:00 PM

kak, camni la sedap, walau rupe tak cantik, tapi rase dia cantekkk.. kat kedai dia bulat2 sebab isi berbuk penaik tu kak.. yer la diorang kan nak untung, klu buat cam kite, rugi la diorang..

Monday, November 08, 2010 1:53:00 PM

mot, cuba ko tambah tepung dr bancuhan asal. tp klu byk sgt tepung nnti hilang plak rasa pure pisang tu. org meniaga tu dpt hok bulat sbb tambah baking powder/soda bikarbonat. tp klu aku buat sendiri lg suka byk rasa pisang lg sedap ;)

Wednesday, November 10, 2010 3:45:00 PM

betul kata asha..guna 2 sudu....satu cedok..satu tolak..mmg akan jadik bulat walaupun tpg x banyak..

Post a Comment