Monday, November 22, 2010

.:Yang Labuh, Kita Singkatkan:.


nak dijadikan citer, aku syak ni shawl ketiga aku edit dari labuh jadi singkat sikit...
ni akibat tersalah beli la...masa beli tak teringat nak nengok labuh ke idak...
sampai umah baru perasan...
bukan per, malas nak lilit banyak kalu shawl yang labuh² cam gini...
sudahnya mengikut kekretipan yang ada...shawl yang agak labuh telah selamat aku singkatkan sikit...
eh bukan singkat mana pung...janji sama labuh ngan shawl² yang biasa aku pakai kan...

ni contohnya...nengok shawl kaler biru di belakang itu...
labuh kan???walaupun labuhnya takdelah selabuh manan, tapi cukup menyesakkan aku tuk melilitnya...
sangat tak kemas kalu dibiarkan...hehehe...

meh aku close up...

so, lebihan itu haruslah dipotong...aku ni jenis yang tak ukur bagai...main sedap aku jek nak potong panjang mana...:P

dah siap potong, kira agak² jek main jahit plak...
bab ni bagi aku paling mencabar sikit...
sebab susah nak jahit kelepek yang agak kecik...
dah la aku bukan amatur punya tailor kan...

dan setelah berhempas pulas mengayuh...akhirnya inilah hasil jahitan aku pada hari itu...
eh kira oklah kan...janji benang sama kaler ngan shawl...hahaha...

ha, kan baru kemas sikit...hahaha...abaikan idung buah jambu aku tu...:p

so, bila aku cek² balik lam gobok...ada 2-3 shawl yang agak labuh...
so apa lagi...otter jelah...dah siap otter, barulah konfiden nak melilit bagai kan...hehehe...

notadijariku: sesekali jadi kretip apa salahnya kan...:p

14 comments

Monday, November 22, 2010 10:35:00 AM

aku syak gambar kaki tu adalah kaki ko sendiri. tak yakin aku ko boleh buat keje memotong begini jika budak berdua tu bukan dalam keadaan tdo

Monday, November 22, 2010 10:45:00 AM

kak, nk htr upah jgk.. pleaseeeeeee!!!

Monday, November 22, 2010 10:52:00 AM

nak tempah....

Monday, November 22, 2010 10:58:00 AM

pandai buat sendiri senang la.. lya pon ada beberapa shawl y terlalu panjang, bila nak melilit ni susah & xtau nok selit tang mana.. lps ni blh la beki shawl tu.

Monday, November 22, 2010 11:12:00 AM

klu yg biasa ko pakai tu pnjgnye bp..yg labuh kit tu pnjgnye bp..maklumla aku tak pnah pakai shawl2 ni..heheheh..

Monday, November 22, 2010 11:12:00 AM

sy ada 2 shawl lilit tp xpernah pki walau sekali pun..rasa mcm x jadi je sy lilit..kena gi blaja ngan kak izan la...

Monday, November 22, 2010 11:13:00 AM

ada mesin jahit kat umah senang la kan... leh selalu mengkreatifkan diri la camtu..

eh! tompang potong 2,3 helai bleh.. =P

Monday, November 22, 2010 12:10:00 PM

nape ek klu aku pki shawl rupe x semenggah je ek..hahahah

Monday, November 22, 2010 12:51:00 PM

comel je tgk org pakai shawl....
suka pakai shawl... tp rasa mcm bolattt je muke nih

Monday, November 22, 2010 1:04:00 PM

hehe aku pon xsuka yang labuh2 payah nk pusing selit2
aku taktu tgk mesin jahit
fobia!

Monday, November 22, 2010 2:00:00 PM

rajin nya ko zannnnnnnnnnn

Monday, November 22, 2010 2:04:00 PM

aku nak komen yg afne komen tu..

izan memang rajin... dari dulu.. hehehehehhehee

Monday, November 22, 2010 5:00:00 PM

ajar pakai shawl bleh ke ??

Monday, November 22, 2010 10:17:00 PM

izan elok cantek je pakai...pandai jahit senang..sy tak pandai pun.. meh tengok2 shawl kat blog sy...

http://dechantiquebutik.blogspot.com/

Post a Comment