Friday, December 10, 2010

Budak-Budak Sekarang!!!


budak budak sekarang memang beruntung kan...
sebab per aku kata gitu???sebabnya derang dapat macam2...jeles ok...
contohnya cam adik bongsu aku ni...
ritu aku balik kampung...nengok adalah sebuah mini notebook ada kat umah...
tak mungkin mak aku nak belikan...
aku tau, mak tak mampu...
so selidik punya selidik rupanya dia dapat masa program 1Malaysia ritu pe tah...
jangan ditanya camner adik aku terpilih tuk dapat notebook ni ...
sebabnya jawapan tu pun aku masih cari selama ini...hahaha...
siyes cam tak percaya...
mungkin kami ni anak yatim kut...E.N.T.A.H...
yang pasti notebook tersebut dah menjadi milik beliau...
katanya akan diberi broadband plak...itu aku tak pasti bilanya...
untungkan budak2 sekarang...siyes aku jeles...
aku ni masa zaman remaja, primary, secondary jangan haraplah nak dapat menda gini...
dah dapat sebiji komputer pun susah...eh bukan takat susah, tapi jangan nak mimpi la kan...
ni kan pulak sebiji notebook...siyes, untung sesangat....
yelah, dulu idup susah...kais pagi makan pagi, kais petang makan tuk malam...
aku sedar, aku bukan berasal dari keluarga yang kaya...
sesapa anak felda, anak peneroka sure tau camner kan...
2-3 tahun ni baru nak rasa senang sikit...
hurmm...tetiba aku rasa syahdu disitu...cehh....tetiba jek kan...

ni notebook yang aku maksudkan....senang citer, aku minta kat adik aku, bawa balik sini...
aler, dia bukan guna sangat pung...hahaha...alasang aku nak beli charger...tulah saper suh rosakkan charger...sib baik charger lappy aku ni leh digunakan kat notebook dia tuu...alasang kan...

so dah ada notebook ni, senang sikit aku nak hangkut kemana sahaja aku p...notebook kecik sikit dari lappy aku ni kan...hahaha....leh berblog dalam jamban...dalam toilet, dalam lrt, dalam komuter, eh dalam apa lagi ek...hahaha...giler berblog dah....

18 comments

Friday, December 10, 2010 10:21:00 AM

betui weh .

sy pun lahir di Felda.. Gugusan gelanggi nun. ssh dulu kan?:(dh la adik berdik ramai. skrg dh mewah sket mak ayah. dpt bulan2 pun ok..serah kat felda jer.x larat nak usaha sndiri tanaman semula..:)

Friday, December 10, 2010 10:27:00 AM

betul..bukan k'jaan jek bagi mcm2.. mak ayah skang pun mewah jek kasik anak mcm2...zaman saya, sume kene pikir sndirik..

p/s salam perkenalan:)

Friday, December 10, 2010 10:27:00 AM

rasanye sumer felda akan dapat kot kak.. adik ipo saya keje dgn P1Wi Max tu.. mmg diorang bagi free 1 netbook tuk 1 famili kat felda.. untungg orang2 felda ni

Friday, December 10, 2010 10:33:00 AM

ha?? ingatkn smlm kt kg masuk streamyx dpt notebook 1malaysia.. erkk pasal tu la ckp kakak aku pun dapat.. hehe

ehh adik aku xpat pun. pelik gini..

Friday, December 10, 2010 10:38:00 AM

mmg btuah kan..
xpe la wei
nanti anak2 kita lak dpt laptop tu ngeh2x

Friday, December 10, 2010 10:39:00 AM

tetibe rasa nak pindah felda, leh dapat kereta bmw kot, hehehhe :)

Friday, December 10, 2010 10:41:00 AM

aku rasa mmg sesapa kt skolah kt luar bandar dpt kot...sbb mak aku ckp, kwn2 adik aku yg skolah menengah semua dpt...tp adik aku xdpt sbb duk asrama felda kt kl...

klu ingat2 balik mmgla zaman kita awal2 duk felda dlu mmg susah...tp skg terasa rindu lak zaman tuh :D

tp, bagus ke bg bebdk ni free netbook ngn broadband nih?takut disalahgunakan jer...+ kang makin murahla rezeki mat pet yg berlambak kt felda tuh...

Friday, December 10, 2010 10:43:00 AM

@Pn. Zana
eh dah lama tak p sana...
gua gelanggi tu masih ada kan???

@maya amir
haah, tul tu...dulu susah kan...
nak bermewah segala jangan haraplah...sob sob...

@bunga
eh ye ke...naper dulu akak tak pernah dapat pung...hahaha...

@ayang
haihh ko ni..tak paham citer aku rupanya...cehh...

@Nana
aku pun harap anak2 sok dapat kete ke sebiji...senang nak bawa kita melencong...hahaha...

@Ieda Al-Habsyi
maaf, semua tanah rancangan felda telah abis di buk...:p

Friday, December 10, 2010 10:47:00 AM

Yup sangat setuju..budak2 skang ni sangat beruntung dan advance dalam semua hal. Dan satu lagi anak2 melinium ni sangat bijak sebab diaorg terdedah dengan teknologi dari kecik lagi kan..

Friday, December 10, 2010 10:50:00 AM

ni notebook ke.. netbook.. yg kecik tu netbook.. tapi untung wei... banyak kegunaan tu...

Friday, December 10, 2010 10:54:00 AM

echa
aku pun br nk tanya soklan sama ...
notebook=lappy

netbook tu yg prog. 1msia pe tah bg tu ...

besh nye dpt... nk beli pun dekat 1k gak ikut ram ...huiiissshhh

tp k.izan tak baik tau amik adek punya .....salah tuh ...

Friday, December 10, 2010 11:23:00 AM

kak, saye pun anak peneroka..
jiran2 yg anak derang masih sekolah sume dapat notebook tiap sorang..
untung kan??
dulu zaman kite tak de pun..
n sampai sekang pun org pun lum ade notebook sendirik..huhuhu..

Friday, December 10, 2010 11:43:00 AM

huhuu mmg untung bdk2 skrg...
kfieza lg syahdu dh tua2 ni baru dpt merasa notebook free under TM...hehee

Friday, December 10, 2010 12:08:00 PM

tak duduk felda tapi susah jgk

sampai ke masuk U pun tak mampu lagi nak beli laptop senirik

Friday, December 10, 2010 12:23:00 PM

memang beruntung..saya dulu kerja keras semata2 nak beli laptop sebijik. ni yg terasa nak jadi budak2 balik

Friday, December 10, 2010 1:06:00 PM

bdk2 zaman skrg mmg untung..sy dulu pun hidup susah kak izan..anak askar...laptop sy skrg pun HP mini jer hadiah dari hubby..nak beli sendiri xdok pitih huhu

Friday, December 10, 2010 3:22:00 PM

mmg untung.sy dpt lappy ni pon masa masuk universiti.dapat pgg fon pon masa skolah men..huhu

Friday, December 10, 2010 5:09:00 PM

camne akak nak dapat.. baru tahun ni diorang stat bagi la kak..hhuhuhuhu

Post a Comment