Monday, December 13, 2010

Buntu


hurm...camner nak cakap ek???
tapi aku memang buntu...buntu di hari isnin yang agak mendamaikan....
tiap hari, tiap kali cuti...aku mesti buntu mikirkan nak masak apa tuk santapan anak²...
siyes....kekadang serabut paler otak ni...
ye ar, MEREKA bukan jenis pemakan...
sampaikan aku pun tak tau apa makanan peberet mereka berdua...
takkan hari² nak makan, junkfood,  cekedis...
aku paling runsing kalu hari minggu..sebab hari minggu mereka berada di rumah...
tak tau nak masak apa...kekadang blur jugak weii...masuk dapur termenung...
eh ada makaroni...buatlah jugak walaupun tau makan pun sikit jek...
jadilah tuk alas perut kan....
bila mana buat nasi goreng...leh kira baper butir nasi jek masuk kat dalam mulut derang...
ibu mana tak sedih kan, bila jadi gitu...
pastu tukar menu plak...wat mihun goreng...
ni pun satu...ada yang tak jamah pung...arghh...takper, try lagi...
pastu wat megi goreng plak...
owhh, makan jugak la, walau tak sebanyak mana pung..
bistu dah anak suka megi, takkan hari2 aku nak wat megi...
uhukss...tolonglah aku...bantulah aku...
tu baru tuk sarapan...lum lagi tuk makan tengahari...
kalu tengahari plak, masak nasi, sup...tapi tetap tak jalan...
:((

pernah jugak aku watkan moi sup...hinggakan aku sanggup beli moi sup kat pasar malam tiap hari selasa dan jumaat...tapi yang sadisnya makannya idak jugak...
alih² ibu jugak yang habiskan...
tu lum dikira makanan lain tu...
hurm...aku cam dah kehabisan idea nak masak apa...
perut ibu, abi tak berisi tak per...leh tahan lagi...
kalu perut anak²???
takkan kenyang susu je kut...
aku tak pasti la ngaper anak² aku bukan jenis pemakan....
suka nengok anak orang lain yang jenis pemakan...
kalulah anak² aku gini...masak pe pun aku sanggup...
walaupun aku tak reti, aku sanggup belajar...
tapi tulah, mereka bukan jenis yang makan banyak...ada pun patuk² jek...
kenyang susu lebih dari kenyang makan...haihh....

entry emosi kan pepagi ni...tapi siyes...memang aku emosi bab makan² ni...huwaaa....

9 comments

Monday, December 13, 2010 10:45:00 AM

anak saya yg sulung tu pun payah nak makan. tapi sekarang makin ok. saya try buat masakan ikut kaler yg dia suka. cam arini nak makan nasi pink, saya masak nasi letak pewarna sikit. pastu nasi tu buatkan bentuk star ke rabbit ke dlm pinggan. cam menarik sikit kalo nak makan. try la kak, kot2 berkesan gak (^o^)

Monday, December 13, 2010 10:49:00 AM

@kew_chop
wahhh!!!kalu cam gini akak kena bertambah kretip la...
mekasih atas tips ini...
nasi kaler merah???aiyayaya...

Monday, December 13, 2010 10:52:00 AM

kalau buat roti sandwich telur ke.. kekadang derang ni nak makan yang ringkas ringkas je kot...

tapi cam aqeef la kan... kalau nak suh makan tu.. kena ada upah.. memang seksa sikit la.. tapi terpaksa sbb nak jugak dia makan... upah tak mahal pun.. coklat ke... eskerim ke... tapi setakat ni.. dia akan makan habis sepinggan.. baru mintak upah... dah payah plak camtu... tapi nak buat camne kan...

Monday, December 13, 2010 11:16:00 AM

fahim pun sama ... kat kedai die mkn la plak ..cuba klu kat umah....cam la sedap sgt mamak tu masak megi goreng kat die ...ceh ...
cam la sedap sgt sup daging kat kedai tuh ... ceh

sampai ati tau ko nak.... sedih mama tau ...

klu fahim mapuih die tak mkn nasi kaler2 nih ...nasi beriani/tomato/hujanpanas ... die dah geli2 ...

Monday, December 13, 2010 11:18:00 AM

same la kak.
x tau nak bg makan ape..kalo masak pun makannyer sikit jer..
tp nak x nak kene gak wat sumting bg dhia makan..
walau sikit janji makan..

Monday, December 13, 2010 11:29:00 AM

terbalik dgn anak saya la kak.. tu si kenit saya tu... sua la ape pun makanan.. lajuuuu je nganga mulut hihihi

Monday, December 13, 2010 11:42:00 AM

ye mereka pun begitu.. puas masak last mak pak yg perabiskan.. ermm mujur yg adik eipullah kaki makan.. hehehe..

memandangkan dia suka junkfood aku beli jenis rice cracer.. ala yg time bebujang aku sll beli tu.. ehehe yg jepun2 tuh.. ermm

Monday, December 13, 2010 11:59:00 AM

cubalah tukar menu tu kepada western stail pulak.. buat sendiri.. kid mesti suka ..sbb diaorg dah muak makan nasi ni... kat rumah mcm tulah sue buat tukar2 ..confirm diaorg suka...

tak susah pun nak buat chicken chop tu ...

Monday, December 13, 2010 7:10:00 PM

mmm... anak sulung akak takde masalah makan... yg 2nd iye... tak makan nasi sangat... tp akak perasan klu nasi yg ade kaler dia suke... jadi buat la nasi planta... dan lagi dia suke pasta... weekend mmg ade nasi utk yg abah ngan kakak... pasta pun ade... breakfast try la buat pankek cicah dgn madu... budak suke... tak pun buat scramble egg dgn sosej rebus pun best jugak...
eh panjang pulak tip makanan akak... sori... ;p

Post a Comment