Saturday, December 18, 2010

Jom Makan Nasi


hurmm...minggu ni bleh dikira dengan jari baper kali jek aku masak...atau baper kali jek aku makan nasi...
tapi ari khamis lepas, meseh hubby tanya nak makan pe petang ni...tetiba dia kata nak makan nasi...aku ok jek...no hal la...menda mudah kan...so balik dari keje terus zaasss...siapkan menu pe yang patut...dalam 35 minit gitu, siaplah seme yang aku fikirkan munasabah sebagai hidangan pada petang itu...

eh kira oklah tu...sebab menda ni jek yang ada kat umah...ate dah lama tak memasak kan...hahaha...
dan menu tuk petang ritu adalah seperti...
1. Sardin masak ala2 goreng berkuah...
2. kacang buncis goreng berjemaah dengan sutung...
3. tempoyak...

mulanya nak goreng ikan...tapi bila nengok balik menu, rasa cam banyak sangat lauk..ngalahkan orang wat kenduri...so lupakan jelah...yang ni pun dah cukup mengenyangkan perut kami laki bini....
yang paling membangkitkan selera, tak lain tak bukan tempoyak la...peberet aku tu...huhuhu...

tu citer ari khamis lepas...citer ari ni...aku tak masak pung sebab hubby keje dari pagi hingga ke malam...esok pung gitu gak...takpelah demi mencari rezeki yang halal kan...

notadijariku: bosan la ujung minggu kali ni...rasa cam nak kuar bawa anak2...tapi kemana ye???kete pun takde ni...hubby bawa p keje...nampaknya seharian dok terperuk dalam umah la kami tiga beranak...adehhh...sian sungguh....

7 comments

Saturday, December 18, 2010 3:04:00 PM

ena pun lom makan lg ni izan..

sardin?? sedapnya.. teringin pulak tengok lauk sardin tu.. lam stok dah tak de.. adeiss.. tempoyak??? aiyoooo... lapar weyhh!! nak jugak tempoyak tu zan..blh tak??? hihihi..


p/s baru je pas goreng ayam.. kuahnya lom tau lagi nak buat kuah apa utk 2 beradik tu.. hadooiii!!.. banyak nau plak sakit arini.. kui3x..

Saturday, December 18, 2010 3:47:00 PM

Zan... nko pindah jadi jiran akak je la... klu lapo nko bole dtg makan... klu boring terperuk kat rumah nko bole tolong akak berkebun nih... ;p

Saturday, December 18, 2010 4:00:00 PM

aku klw msk sadin mmg bkuah mcm tu suka mkn banjir2 kuah dia

Saturday, December 18, 2010 4:11:00 PM

tempoyakkkkkk....


i likeeeeee

Saturday, December 18, 2010 4:12:00 PM

masak sardin ari minggu nie best kann .. bertambah lah makan huhuhu

Saturday, December 18, 2010 4:31:00 PM

suami nya x suke mkn nasi ye mlm2? bagus la... diet.. heheheh
kdg2 suami sy pon camtu gak...

Saturday, December 18, 2010 8:23:00 PM

@Ena
kalu ena dok dekat, izan kasi skang gak tempoyak tu...hehehe...

@ejaMaria
eh bagus gak idea tu...ko tanya kak kat jiran sebelah umah bila dia nak pindah...sy nak pindah masuk...lalala...

@Nana
tulah kan, nak lagi sedap goreng dulu ikan sardin tu...

@cik bebel sentiasa
owhhh i loikeee tuuuu

@ieda
huhuhu, lauk orang bujang kak...gitulah...

@cikbedahlaser
cik beh, nengok mud gak...tapi banyak tak makan time malam...hehhe

Post a Comment