Wednesday, December 15, 2010

Juruterbang Maut, Helikopter Terhempas Di Lombong


hurmm...petang semalam, masa dah nak balik keje...my boss kecoh² mengatakan dapat berita dari ATC yang sebuah lagi helikopter Robinson R44 terhempas dan menyebabkan maut kepada juruterbangnya...
arghh...berdebar² hati aku bila dapat berita cam gitu...
siyes, kalu boleh aku takmo dengar dah citer sal crash² gini...
cukuplah atas apa yang berlaku dulu...yang berlaku tu pun dah cukup meninggalkan kesan yang mendalam buat aku dan opismate semua...
dan malam tadi, nengok berita kali ni kejadian melibatkan pesawat rotary wings yakni helikopter jenis Robinson R44...
sedih weii bila nengok juruterbangnya maut...memang tak sanggup nak hadapinya lagi...
kerana kemalangan ginilah kami pernah kehilangan seorang pegawai...
tentu korang masih ingat lagi tentang cerita sedih yang melanda kami di pejabat seperti di ENTRY INI...
dan kejadian tersebut telah meninggalkan kesan kepada kami di sini..

dan ni gambar helikopter yang terhempas semalam...
kata my boss maybe disebabkan hard pressure under ground...
entahlah, aku pun tak paham...derang si pilot² ni paham lah kut... :D

lagi berita penuh di SINI...

ni rupa helikopter Robinson R44, bos aku biasa bawak BELL, Pilatus, Sikorsky eh banyak lagi la...kena wat entry lain la kalu nak citer....

hurmm...dan kalu ada crash gini, salah seorang pegawai dari bahagian aku akan turut serta la kan...so kali ni Capt. Jani yang ditugaskan tuk investigate punca kejadian...
hurmm...makin banyak la bilik investigation kat upis aku ni....haihh...

takziah buat keluarga mangsa...

notadijariku: aku doakan mudahan perkara gini terhindar dari berlaku kepada pegawai² di opis ini terutama my boss yang merupakan seorang pilot beratingkan rotary wings....

9 comments

Wednesday, December 15, 2010 10:18:00 AM

ooo keje cik mot berkaitan bidang tu ye..

tu la kan, lately byk cer tragedi.
Takziah utk keluarga arwah..Semoga roh nya dicucuri rahmat..

Wednesday, December 15, 2010 10:19:00 AM

Mmg kejer pilot ni berdepan denagn risiko kan. Tapi tu la ajal maut semua ditangan-Nya. Takziah buat keluarga mangsa

Wednesday, December 15, 2010 10:20:00 AM

la yeke..bru thu ni.. haihh siannya.. apa msalahnye eh.. sian kt family mgsa..

Wednesday, December 15, 2010 10:23:00 AM

@Mama Hanim
hurmm...saya kuli bos jek...

@Fieza
tulah tu...riso jek kan...
ni kalu derang ada flight test manjang jek riso...

@MrS F!zA
tulah, muda lagi student pilot tuu...
ni skang tengah dok taip repot kejadian tuk menteri...haiyaa...
sedih tul bila baca repot ni...

Wednesday, December 15, 2010 11:19:00 AM

smoga smua nya selamat..

suami sy pon pilot heli gak... heli remote control la tp.. hehehehheeheh

Wednesday, December 15, 2010 11:24:00 AM

:-(

Wednesday, December 15, 2010 11:51:00 AM

semoga danish bakal jadi pilot yg cemerlang..

Wednesday, December 15, 2010 12:04:00 PM

dgr kat radio tadi
aku kan klw ada je heli2 crash aku dok fikir amrul selamat ke dia tu keje ngan heli selalu terbang

Wednesday, December 15, 2010 2:05:00 PM

takziah utk keluarga mangsa. harap2 pas nie tiada lagi kejadian cam nie.

btw, cam ner nak wat link dalam komen cam cm slalu buat tu yer?

Post a Comment