Friday, December 3, 2010

Kadang-Kadang Teringat Jugak


sizuka : bang, rindu la kat arwah ayah...ritu balik tak sempat pun p kubur

nobita : haah, rindu jugak la...abang tak pernah kenal ngan arwah pak mertua abang...

sizuka : tulah dulu, takmo ngorat awal²

nobita : eh saper yang jual mahal???

sizuka : hellooOOOooo...takde istilah jual mahal disini...kenal abang pun masa arwah ayah dah takde...

nobita : eh, ye ke....mungkin orang lain kut...

sizuka : cehh...sambil nyelam minum air...chaitt....

___________

hurmm...tetiba teringat kat arwah ayah...al-fatihah tuk beliau...
moga roh arwah tenang di SANA...
ni citer lain aku selit² sikit...tapi ada kaitannya ok...
minggu depan bos dah masuk...sangat hepi sebab lama tak bersua muka....
naper aku hepi...eh ritu ada yang bertanya, nape lak aku hepi bila bos ada...
dia cam pelik plak sebab jarang orang suka bos ada di upis...
jawapannya senang...aku sangat² hormati bos aku...beliau umpama bapa kepada anak yatim seperti aku...
so sebab tulah aku happy bila dia kembali bertugas minggu depan...kan kan???
ditambah lagi, usia bos dan arwah ayah tak jauh bezanya...dan bos tua setahun dari mak...

bila bos selalu bercerita pasal anak dia, jauh di sudut hati yang dalam ni...
aku rasa, syukur sebab anak dia masih dapat kasih sayang dari seorang ayah...
seorang ayah yang mengambil berat akan anak²...
aku paham bila mana bos pernah kehilangan anak dahulu...
dan begitulah perasaan aku bila kehilangan ayah satu ketika dahulu...
dah ketentuan, ajal maut ditangan tuhan..dan dah ditakdirkan arwah ayah pergi dahulu sebelum sempat mengenali siapa bakal suami aku...dan sudahnya anak² aku tidak akan pernah mengenali siapa tokwannya ituu....owhhh...(lap airmata jap)...water nose pun dah meleleh ni....

kekadang aku semakin melupakan arwah ayah...
tapi bila sendirian, dan bila aku sedari, walau arwah ayah telah lama tiada....
namun satu perkara yang tak berubah adalah, kemana sahaja aku pergi, aku akan membawa nama ayah di belakang nama aku....itu memang tak leh diubah....
untung bagi mereka yang masih punyai ayah...
siyes la cakap, kalau aku p memana, tetiba terjumpa wajah tua yang sedang menjual tisu, menjual nasi lemak atau sebagainya di kota metropolitan ini demi sesuap nasi, hati aku jadi terguris...
sedih, pilu..wajah tua yang sepatutnya duduk dirumah setelah penat bekerja di kala muda...
wajah tua yang patut merasai kenikmatan dunia semasa hayatnya...
tapi...idup ini tidak boleh disangkal...
apa yang berlaku adalah ketentuannya....

doaku buat saudara ABDUL LATIF BIN DAUD...moga roh ayah tenang di sana...
al-fatihah....

notadijariku: kekadang memang aku teringat...kau pergi jua...

5 comments

Friday, December 03, 2010 8:12:00 PM

alfatihah utk arwah ayah Izan... akak masih ade ayah... tp mcm takde... camne tuh... jgn nnt dia end up tepi jalan udah la...

Friday, December 03, 2010 9:22:00 PM

Al-fatihah buat arwah ayah izan ye..

Friday, December 03, 2010 10:14:00 PM

Kenang ayah bersama doa. Semoga dpt berjumpa semula si sana nanti.

Friday, December 03, 2010 11:31:00 PM

Al-fatihah..sentap hati sy bace kisah awk ni..!!Yeah..hargai Ayah selagi mereka ada di dunia ini...sob..sob..Semoga arwah ayah awak tenang di sana...InsyaAllah...

Saturday, December 04, 2010 12:59:00 AM

jgn sedih akk..al fatihah utk arwah ayah akk :)

Post a Comment