Tuesday, December 14, 2010

Lagi² Citer Yang Sama...Aku Dah Naik Menyampah Pun Ada!!!

ni entry lepas yang pernah aku tempek kat SINI...


eh sana sini ada habuk...habuk sana...habuk sini...sampai aku pun naik berabuk...mencik...gini citernya, kekadang aku ada sedikit hot la ngan habuk yang melanda umah aku tu...tu lcd plasma yang aku dapat free adiah dari Anmum tu berabuk...adoi la...naik sakit mata aku ni nak memandang...tapi nak tak nak kenalah sapu itu habuk kan...tak paham la...dari mana datangnya habuk ni...

nak kata aku ni PEMALAS...ishhh tu ada gak ar kadang² tapi RAJIN lebih la..hari² aku sapu sampah kat umah, hari² aku kemas umah...dah selang 2 hari sekali aku mop itu lantai...tak yah tunggu ujung minggu aku nak wat seme tu...kekadang bangun tengah malam pun aku sempat mengemop tau...

tapi yang aku muskil skang ni sal habuk...berabuk tau...frame2 gambar tok sah citerlah habuk dia camner...kalu dibiarkan lama² sure tak nampak gambar sape yang berada lam frame tu...tu lum lagi kipas syiling tu...eh ke aku sorang jek yang mengalami habuk² kat umah ni...korang (terutamanya yang sekawasan dengan aku ni) ada tak alami cam aku??hurmm...tolonglah...aku dah rimasss....



perghh...aku hagak, ni kali kedua aku meroyan sal HABUK...ritu kali pertama ada kat entry dibawah...siyes, meroyan tul aku ngan habuk² ni seme...makin hari makin kronik...duk tingkat 5 pun berabuk lagi...
so tingkat berapa yang sesuai tuk elakkan dari habuk ni...
saper tau sila jawab.....

siyes!!! dari dulu aku dok kaji sampai la ni aku tak jumpa konklusyen lagi...dari mana datangnya habuk² ni...owhh sangat misteri...tapi yang pasti aku rasa, sesapa mereka yang keje gomen dan dok umah tumpangan gomen sure akan alami dua perkara ni...

1. umah berhabuk
2. ada orang main guli kat tingkat atas cam kat entry SINI...
misterinya...hurmm...

notadijariku: tetiba teringin rasa kuih abuk²...tetiba jek kan...

14 comments

Tuesday, December 14, 2010 1:26:00 PM

weh,psl guli tu mmg misteri..kdg kt umah aku pon dgr..jeng3...

Tuesday, December 14, 2010 1:27:00 PM

habuk tu lumrah kehidupan. haaa...tetiba..tehehehe
tp umah Reen pun berabuk gak..takleh nak kata apa.. mungkin sbb umah tinggi, jd abuk sker terbang.
Guli?? itu perkara biasa jugak kalo duk umah flat.
Bunyi dia tet tet tett tetttettt.. kan.. tehehhe

Tuesday, December 14, 2010 1:36:00 PM

jom kita pindah xtahan sgt dgn habuk n sawang..penat weh ari2 cane sekalipon msti nk sapu sampah tak tahan ah tgk habuk2 tu w/p kecik2 je rupanya.. arghhh tensen mak

Tuesday, December 14, 2010 1:47:00 PM

samalah zan, dah tatau nak buat apa dah. sampai satu masa aku tutup semua tingkap. dahtu xde udaralah pulak keluar masuk.. rimas. penyudahnya, gaji ni nanti aku cadang nak rembat vacuum kedua utk rumah aku. mahal sket harga tp tutup mata jelahhhh. aku tengok kat rumah makcik aku lah tu, tetiba mentol kat kepala ni menyala. ok gak beli vacuum mcm ni.. mudah, cepat.. rupa vacuum tu cam vacuum kereta. kalau sekarang sket2 nak vacuum jadi malas nak menghangkut keluar vacuum dlm storkan, aku suspek kalu pakai vacuum ni nanti jap2 nampak habuk jer terus capai..heheh.. aku agaklah, sbb aku tengok pakcik aku camtu,xpyh tunggu bini mintak tolong :)

Tuesday, December 14, 2010 1:57:00 PM

@mama_umar_maryam
hahaha...ini sangat misteri weii...

@PUANSTOBERI
haah, gitulah bunyinya...misteri kan..siap ada cawangan sampai sana...haihh...

@MrS. F!za
ko nak suh pindah mana lak ni???
akak nak ikut jugak...sob sob...

@Mrs. hakim
ko beli la weii...leh aku pinjam...lalala...

Tuesday, December 14, 2010 2:01:00 PM

pindah mana fiza .. umah pun tak dak lagi ..sedey ...

rumah aku pun sama kak .. pelik tul seb baik panjang rajin menyapu ngan vacuum ... tgu ai ??? hehe

Tuesday, December 14, 2010 2:31:00 PM

ape citer misteri ni kak, saya ni dah le lemah semangat (sebbek bukan lemah batin) hahahahahah!

Tuesday, December 14, 2010 3:06:00 PM

sama la umah sy kt P11 nie..aircond sy baru beli beberapa bulan lepas tersumbat kt paip dia ngan habuk..org yg servis tu ckp putrajaya terkenal dgn byk habuk...

Tuesday, December 14, 2010 3:48:00 PM

aku benci dgn taik cicak..ehehehee
bila org takde kat rumah..cicak mula bermaharajalela sekitar rumah..

Tuesday, December 14, 2010 4:32:00 PM

miahahah bunyi guli itu

Tuesday, December 14, 2010 4:48:00 PM

yak!!! ada antu...huuuuu...huuu

Tuesday, December 14, 2010 9:29:00 PM

ok... technically psl siling... itu makna nya siling tu diorg skim guna cat/plaster skim yg murah... sbb tu dia berhabuk... habuk siling akan gugur sikit-sikit tp setiap hari... lagi kering cuaca lagi banyak habuk... bukan habuk jalan naik ye... ni mmg comfirm

pasal guli... takde jawapan teknikal... asal rumah apartment mmg ade 'budak main guli' kat 'beam' rumah.... biasa dah tu...;p

Wednesday, December 15, 2010 10:48:00 AM

abuk bukan dr syiling...tah dri mana..nt kena snap bentuk habik tu...abuk adalh jenis yg berbulu2...memang xkkan dapt dikesan dari mana man sekali pun...abis flat skirn pun berhabuk jgk..

Wednesday, December 15, 2010 11:41:00 AM

habuk tu bukan naik kt tingkat 5 jek.. tapi kt tingkat 9 pun leh sampai...

Post a Comment