Monday, December 13, 2010

Mi Sedaap...Betul-Betul Sedap Kalu Dimakan Time Lapar, Perut Tengah Kosong...Memang Layan La Petang-Petang Cam Gini...


balik keje tadi sms hubby...tanya nak makan ke tak...hehehe...ari2 kena tanya la...ate isteri dia ni sejak dua menjak ni ada penyakit M kan...so hubby kata takmo la makan....cehh...takmo plak, aku baru berangan nak masak nasi ngan sardin kaw2 punya...bukan per, dah lama tak makan tempoyak....kalu aku makan tempoyak sapu kat roti, aku jek yang makan sorang...tak thril langsung...hahaha....

so leh kerana hubby kata dia dah makan nasi tengahari...tapi dia tak tau yang isteri dia ni bapoknya lapo...lapo mengketedarah dah ni...so aku pusing area balik...wat megi goreng sajork...masa lapo gini tak payah tanya dah somi makan ke idak...perut sendiri kena layan dulu...hahaha...
dan balik tadi singgah pasaraya jap...sekali amik ko, 3 peket mi sedaap aku rembat...sib baik la sepeket ada 5 bungkus mi berharga RM2.70 kan...giler murah...leh beli lambak, pastu letak kat kedai runcit mak aku kan..hahaha....

dan balik rumah terus zas...bertungkus lumus wat mi goreng...cehh...tungkus la sangat kan...padahal tumbuk cili jek...pastu gaul jek ngan bawang kisar...mudah tul keje aku kan...eh biasa...aku kan working mother...hehehee.....

nengok mi sedaap ni...(salah ejaan sedap ni...) siap ada tagline lagi weii...
JELAS TERASA SEDAPNYA...perghhh...oklah tuu (ala2 saida) hahaha...

dan sudahnya 4 bungkus mi aku masak tadi...giler lapo kan...kalu 2 bungkus dah cukup sangat tuu...
tapi biasa, bila lapar menguasai segala...mana taknya aku tak sarapan, tak lunch..so balik umah terkejar2 cari bahan nak makan...giler ar...hari2 cam gini...eh nape aku tak sarap???naper aku tak lunch???
jawapannya mudah sekali...aku berjimat cermat...aku nak p jeju island...hahaha...yelah sangat tu kan...

rupa mi goreng versi pedas membara...
nengok, takde sayuran...takde ayam ke, udang ke, daging ke, sotong ke...
sebab seme bahan tu nan ado dalam esbok aku...so mi goreng pedas membara kosong tanpa ada bahan penambah...hahaha....yang aku tambah hanya lada burung sebanyak 5 biji...giler pedas ok...sok kalu aku atau hubby cirit, maknanya makan mi ni lah...hahaha....

nampak jek kurang menarik tapi sedap wooo....hubby tak kata pe pun..ni aku sendiri yang kata...
mungkin lapo giler kut...tu aku kata sedap... :P

ko kesimpulannya...mi sedaap...betul2 haliaooo...eh tetiba jek kan... :p

11 comments

Monday, December 13, 2010 9:00:00 PM

jap lagi nak masak megi nie walaupun baru dah makan nasi 2 pggang,hahaha.

BTW, sy tag cm untuk giveaway dari blogger edy. sebabnya cm slalu datang blog saya. cm buat tau

Monday, December 13, 2010 9:10:00 PM

tak makan mi sedap... masih boikot produk indon... ;p
hehehe buleh gitu?

Monday, December 13, 2010 9:23:00 PM

macam sedap je ni.. aduhaii.. kene suh en suami beli ni...

Monday, December 13, 2010 10:34:00 PM

kawan pon lapo, sat lagi nak g kedai beli koyok naik kude.. eh, ada ulau lintas jalan...hahahaha

Monday, December 13, 2010 10:53:00 PM

dah namanya mee sedap... memang sedap dimakan. errr, betul ke cik Mot makan roti disapu tempoyak? dahsayt ni.. sya kalau tempoyak ni kurang sikit kecuali kalau dimasukkan dlm gulai

Monday, December 13, 2010 10:57:00 PM

dah lama xmakan meggi..huhu

Tuesday, December 14, 2010 8:07:00 AM

wei mee sedap ni
mmg aku suka sgt2
mgm sedap
tak tipu punya

Tuesday, December 14, 2010 8:40:00 AM

mi ni kan mee goreng kan...npe ko punye tu nmpk mcm basah??

eh kak, nk tau x..yg mee ni kan..ada yg tiruan punya..

ari tu ada brand ALWAYS, ada IBUMIE, ada INDOMIE.. ada brand WINGS la..yg mana satu betol tah..packaging die sume same je.. ada iklan ari tu, die ckp indomie..mee goreng asli..maknanya..ko mkn ni tiruan..ada asa sakit perut x?ehhe

Tuesday, December 14, 2010 9:32:00 AM

murah gile 1 pack RM2.70 kedai mana ko kak oi ...

Tuesday, December 14, 2010 9:33:00 AM

eima-lor, kat pasaraya darussalam jelah...mana lagi...hehehe

Tuesday, December 14, 2010 11:14:00 AM

fuh... best kan dapat layan megi nih.. fuhhh

Post a Comment