Saturday, December 25, 2010

No Motif


jam di dinding menunjukkan jam 11 malam...arghh...malam semakin larut..tapi aku masih dok bersimpuh dihadapan lappy...mata memandang dan terus memandang....sesekali tertacap di jam di dinding lagi...namun masih tiada idea tuk diceritakan...oh idea...kemanakah dirimu sayang...meninggalkan aku dikala aku memerlukan...cehhh tetiba jiwang di situ...

aku masih lagi memikirkan tiap2 bait2 kata yang hendak ditaipkan pada entry kali ni...namun jari ligat menaip apa yang telah difikirkan oleh si otak...eh mana lebih laju, otak ke jari...entah aku sendiri pun tak pasti sebab ketika aku bertanyakan hal itu, si jari masih laju lagi menaip...

masa terus berjalan...namun idea itu masih belum datang...ahhh sudah...cerita apa yang perlu aku kongsikan dengan mereka2 yang datang membaca...takkan cerita monolog aku lagi...aku masih mencari2 jawapan...namun kosong...sekosong fikiran aku tika dan saat ini...sesekali aku mengorek idung yang tidak penuh...dan sesekali jugak aku menggaru kepala yang tidak jugak gatal...eh apakah???kutu????

duduk, baring, bersandar semenya telah aku lakukan..dengan harapan agar idea itu datang...namun hampa...BLANK...eh apa kena dengan aku pada malam ini...kosong???eh tak boleh jadi ni...aku kena jugak fikirkan sesuatu...untuk dikongsikan bersama...namun fikiran masih seperti tadi..KOSONG ok...hurmm...dengusan kecil kedengaran...kupandang wajah anak2 yang sedang hanyut dilena mimpi...penat barangkali....sesekali kelihatan si kakak mendengus kecil...disertai dengan tangisan...kenapa kakak...tanya aku...diam...kakak meneruskan peniduran...eh apa aku mengarut ni...aku perlukan idea...idea...idea...

nak hapdet apa ni...owhh idea datanglah...aku rayu kepadamu...jangan biarkan aku termanggu sendirian begini...taipan demi taipan diteruskan...namun kekadang terhenti...blur...memikirkan apa ayat seterusnya...TIBA TIBA...dah la monolog sana sini...baik aku tido...selamat malam semuaaa.....

3 comments

Saturday, December 25, 2010 11:16:00 PM

kekeke...selamat malam cik Mot

Saturday, December 25, 2010 11:19:00 PM

@Mata Hati
hahaha...dah pergi tido sekarang...:P

Sunday, December 26, 2010 6:14:00 AM

hehe.. jiwang karat!

Post a Comment