Saturday, December 25, 2010

Penting Ke Follower??? Terima Kasih Silent Reader


salam semua...ekseli dah lama giler aku nak bincangkan isu polo memolo ni...pertama sekali korang nengok kat ruangan follower aku tu...thanks to you all ek...nak ingatkan sekali lagi yang aku tak paksa korang nak polo atau tidak blog ini walaupun skang aku tengah operasi lucky draw kan...sebab???aku rasa korang dah tau kut alasang yang aku berikan itu....camner nak cakap ek...kekadang aku rasa agak rimas, bersalah, dan macam2 plak perasaan yang berkecamuk lam fikiran ni...rimas bila da yang dok menempek kat kotak jerit aku tu tinggalkan pesan hai, nice blog...i polo you...plis polo me back...dan aku rasa bersalah sebab tak pat polo dia coz bila aku p ke blog dia, nengok....aler, blog dia bukan jenis pembacaan aku...terutama blog yang menggunakan ayat kewl...perghhh, amik masa aku nak paham weii...bistu, aku nak drop a comment pun pikir dua tiga kali...gimana nak komen....seingat aku kalu yang tinggalkan meseh gini sure blogger baru...yang dok sangap nak cari follower...kamon la weii...kalu blog korang beh...tak perlu paksa orang polo pung...dengan rela hati orang akan polo...tak caya...tanya hanis zalikha...dia mana de masa nak menempek blog orang tinggal komen suh orang polo dia...tapi tuuuu diaaa...orang kagum ngan cara penulisan dia selain dia yang cantik tu menyebabkan orang dok polo dia...tiada paksaan dan kompromi kan...hehehe

ni pendapat aku la kan...aku tak kesah kalu orang suh polo balik...tapi aku nengok gak ar....kalu orang yang tinggalkan meseh gini aku akan ke blog dia...kalu aku rasa blog dia menarik tuk dijadikan singgahan hari2 bila adanya update, tangan ni tak segan terus nak klik  FOLLOW...tapi kalu sebaliknya, korang paham-paham la kan...bak kata saudara fairul tuu...ADA APA DENGAN FOLLOWER kan...kalu ada yang sentap dan tetiba tarik diri jadi follower aku...aku tak kesah...sebab aku telus ni...dari aku bermuka2...aku pun banyak follow blog orang...dan aku tak paksa pun orang tu nak follow blog aku balik....sebab???sebabnya aku tau, blog aku BUKANNYA BEST mana pung...sekadar mencoret apa yang terlintas di hati ini...hurmm....

dan sebab tulah aku wat lucky draw ni tak paksa korang korang seme jadi follower aku...ye ar, aku nengok bila aku wat gini, ramai jek yang drop a comment...tapi aku rasa masa2 yang lain, ramai lebih suka jadi silent reader...dan kekadang maybe stalker kut..entah...tak kose aku nak kaji seme tu...pe yang aku tulis berdasarkan apa yang aku rasa...kalu tak suka tu terpulang....

dan buat silent reader...atau killer reader...thanks bebanyak...tanpa korang sapelah aku...cehh...cakap cam blog aku ni ramai benor orang dok baca kan...kalu hari minggu gini mesti ramai tak pasan...arghhhh pe de hal...aku tulis berdasarkan apa yang aku rasa...bukan yang orang rasa...so tepuk dada tanya selera...

dan cam yang aku pernah cakap kat entry NI...follower yang ramai pun tak menjanjikan trapik yang tinggi mencanak...sebab kadang ramai yang polo tapi tak aktif...tul dak....so tak puas hati kalu drop your komen here...komen anda dialu-alukan...mekasih....

maaf, andai apa yang aku tulis ni menyebabkan ada yang terasa hati...aku hanya manusia biasa yang punya hati dan perasaan...
PEACE NO WAR...teruskan berblogging...

14 comments

Saturday, December 25, 2010 11:19:00 AM

btul jgk...yg pnting anda jujur bgtau dari bermuka2...masing2 ada selera...klau blog tu bagus,confirm cepat je yg folow...xpelh,mungkin yg slalu buat mesej camtu newbie kot...

Saturday, December 25, 2010 11:20:00 AM

hikhik,syelah silent reader tu....

Saturday, December 25, 2010 11:30:00 AM

eleh sbb follower ko 583orang.

cuba follower ko 3orang je kak

mesti ko tak wat entry ni

kakakakkaka

peace no war

::sambung sambung kemas baju::

Saturday, December 25, 2010 11:36:00 AM

@bard bahtiar
hehehe...selera saya skang nak makan prosperity bro...lapaar...

@Ayuni
hai ayuni...

@wanie
hahaha...agak agaklah weii...aku dah nak masuk 3 tahun blogging baru follower banyak tu...
sebelum ni pun aku ada wat entry sal gini gak..hahaha...
orang lain 5 bulan blogging follower dah cecah 600...so try ko imagine...wow...:p

Saturday, December 25, 2010 11:38:00 AM

setujuk..
shifa likes this..

Saturday, December 25, 2010 12:00:00 PM

haha. for me, tatau la penting ke tak. Yg nyata tak penah skali pun tinggal mesej berniat mcm 'ai follow u, ples follow me bek okeh'. Hahahaha.. kuwasa mak noks..
Tinggi rendah follower bkn penentu traffic pun. Tak suma pun follower kita masuk hehari kat blog kita.

Reen pun sama la, sbb tu kalo nak masuk contest tu takes time baca dia nyer blog dulu. Kalo rasa tak bole, kita tak masuk contest tu. Bkn semata mata nak masuk contest sbb tu folo. Sbb utama nak carik kawan pun ya kan :))
tehehehe...terpanjang plak..sowi yer cik mot. :P

Saturday, December 25, 2010 12:38:00 PM

cik bebel menghargai semua follower...


thanks cik mot sebab sudi follow cik bebel n meninggalkan jejak...haahahahahaha..

meh nak kisss sikit...mmmuaaaccchhh

Saturday, December 25, 2010 1:45:00 PM

betul tu izan..

kdg ada jugak rimas ngan ayat tu.. tp bila klik tgk newbie.. ena akan polow juga la.. sbb mereka ni sedang mencari tapak.. sbb ada jugak yg siap cakap camni: "sy dah follow, follow la blog sy balik.. naper? tak sudi ker? ni kecik ati ni.. ".. ha lebih kurang camtu la..

kdg kita terlepas pandang dan kdg memg rasa tak perlu follow blog tertentu walaupun dia dan follow..sbb sama mcm izan juga.. tak paham.

Saturday, December 25, 2010 1:50:00 PM

akak pun setuju, tak boleh paksa owang follow blog kitakan. cam akak pun, bila akak singgah umah kengkawan, akak sronok baca apa yg dia tulis kat blog dia, akak follow aje. tak paksa pun depa follow balik. tiada paksaan disitu.

Saturday, December 25, 2010 4:17:00 PM

hahaha..sgt2 annoying bila ada yg jerit kat shoutbox..foolow me then i follow u..what the??kau nk polow polow jela..haihh.then yg konon2 cool plk..i follow u..follow me back k.adakah itu satu arahan?hahahha

sy takkesah nk polow org...just ckp hi sy polow awk pon sy da paham.takperlu nk kasi ayat yg berbaur cm arahan

Saturday, December 25, 2010 4:26:00 PM

blog me plak, follower ramai--sbb me kdg2 BW ke blog2 baru..diaorg ziarah balas then terus folo...tp UV me maintain ajer, tak cecah 1k pun daily even follower dh lebih 1k :p

JOM skodeng blog me kalau sudi!

Saturday, December 25, 2010 5:50:00 PM

salam kenal... I polo U...
;p... poyo tul komeng ni... haih...

Saturday, December 25, 2010 9:52:00 PM

nanti melly goeslow nak buat lagu baru.. "Ada Apa Dengan Follower" ^^

Sunday, December 26, 2010 2:27:00 AM

SETUJU!

Post a Comment