Monday, December 20, 2010

Sinopsis Filem JANIN


hari ni mud nak nengok wayang meluap²...tu yang dok up sal filem jek ni...bosan kalu, jangan baca...
so tiba masanya aku nak up sal citer ni plak...
JANIN...tajuk cam best...tapi aku syak sure citer seram jugak ni...
aku ni kan, kalu citer hantu melayu, ala² takut gak nak layan weii...
tapi idak se thrill antu jepun, omputih...erkk...
bukan per, jenuh dok terbayang..berminggu jugaklah nanti..siyes weii...
teringat masa kebumikan arwah ayah dulu...aku dok tenung jek muka arwah masa nak masuk liang lahat...pastu kain kafan dimuka dibukak...amik ko...berminggu dok terbayang...tu ayah sendiri tuuu...
kalu hantu ke, pocong ke, toyol ke...lagi² penanggal...erkk...MENAKUTKAN...
tapi ada hati tu nak nengok wayang...layan mid nite...ada BERANI???agagaga....


Sinopsis
Janin mengisahkan kehidupan penduduk di sebuah kampung nelayan yang hidup dengan aman damai. Cerita bermula dengan ramai penduduk kampung selalu kehilangan duit mereka. Tetapi mereka tidak mengetahui siapa yang mencuri wang mereka. Sehinggalah beberapa orang kampung terserempak degan pencuri kecil bernama Esah.

Esah, seekor toyol selalu mengunjungi keluarga Sutera isteri kepada nelayan bernama Hashim tanpa mereka sedari. Mereka mempunyai tiga orang anak yang masih kecil. Kunjungan Esah ke rumah Sutera terlalu kerap membuatkan hasil pencurian berkurangan. Ini membuatkan pembela Esah menjadi marah kerana hasil kecurian semakin berkurangan.

Esah dimarah oleh pembelanya dan enggan diberi makan. Esah yang dahagakan kasih sayang telah membunuh orang yang membelanya. Tanpa tuan, Esah menjadi ganas dan telah menyerang penduduk kampung dan banyak kejadian negeri telah berlaku. Orang orang kampung telah berpakat dan mula bertindak untuk menangkap Esah, tetapi tidak berhasil. Dengan tidak disangka mereka mendapat kejutan apabila mendapat tahu tentang hubungan antara Esah dan Sutera.

Lakonan
Eja,Hairie Othman,Sherie Merlis,Zami Ismail,Kismah Johar,Zulkifli Zain,Kak Gee,Ghazali Abu Noh,Kuswadinata,Dato' Haji Rahim Razali,Airis Yasmin dan Amir

Tarikh Tayangan
23 Disember 2010

Klasifikasi
18SG
________________________

so bagi penggemar filem, kaki wayang seme...ada berani nak nonton???
kalu nak nonton silalah tunggu hari khamis ni...nak2 malam jemaat kan..
barulah thrill...nengok seram ke tak...hehehe...

13 comments

Monday, December 20, 2010 1:34:00 PM

huhu..

semalam ena tgk gezek kat tibi kan dah seram semacam.. teruas la tutup tb.. penakutnya.. kompem la ena takkan p tengok!.. huhu..

Monday, December 20, 2010 1:34:00 PM

ops!..

yg jadi toyol tu saper ek izan?

Monday, December 20, 2010 1:39:00 PM

nak nengok kt pawagam tuh idak ler... somi akak tuh hrmmmm... susah nau nak ajak ke pawagam... dia tak bape suke.. tggu dvd jerlah...

Monday, December 20, 2010 1:46:00 PM

seram tapi rasa cam nak tengok tapi ieda ni penakut nak mamposss! ;0

Monday, December 20, 2010 1:53:00 PM

isssh tgk preview kt panggung ari tu cam seram giler jer, tokleh layan aa...tunggu beli CD jer aa..hehe.

Monday, December 20, 2010 2:00:00 PM

apalagi, jom arr...

Monday, December 20, 2010 2:16:00 PM

aduh .. akak sungguh x minat tgk citer seram nie .. huhuhu

baca sinopsis dah serammm huhuh

Monday, December 20, 2010 2:24:00 PM

sy teringin sgt2!!!!!

Monday, December 20, 2010 2:48:00 PM

tak nak la aku tgk cite cmni kat wyg..nmpk jelas nnti muke2 ngeri tu..tak psl2 mlm tak leh tdo..penakut seh aku ni..hahahaha..

Monday, December 20, 2010 3:07:00 PM

uitt...seram gk ni....huhu..

Monday, December 20, 2010 3:54:00 PM

Tak suka seram2 tapi nak tengok jugak cerita seram dengan syarat ade teman...sorang2 tak layan

Monday, December 20, 2010 5:55:00 PM

rasanye..toyol tuh janin yg digugurkan eja kot agak jelaa hahaha..kalu tgk kat panggung mmgla seremm sound effect dia xingat

Wednesday, December 22, 2010 10:27:00 AM

nak tengok takut....tunggu kuar kat tibi je la.. tgok kat umah kalo takut pun buleh sorok kepala dengan bantal.. mata tetap tgok... hehehhehehe

Post a Comment