Friday, December 17, 2010

Tahap Kekotoran Air Di Rumah Aku...Rumah Korang Aku Tak Tau...


ari ahad lepas, hubby tetiba terajin nak cek Bio Aura.......sebab besenya dalam 2 minggu gitu memang kami akan cek sebab tahu sangat air kat sini kotornya camner...eh sebelum tu aku pernah up sal bio aura ni kat entry SINI...haihh...kalu tak pakai ni, tak taulah baper banyak air yang kotor masuk lam badan...even masak pun lum tentu tahap kekotoran tu menurun...adehh..siyes, aku sedih tul bila nengok kotor gini...kalu aku banyak uwang...rasa cam nak pasang beyond water kat pili utama...huhuhu...ntah bila tah....

so takmo citer banyak, nengok jek gambar di bawah ni...kali ni biar gambar yang bercerita...
see...kotor kan...

dan rupa air teh pekat  dah...sebab tu kita kena tapis air yang kita guna...
sebab air skang pun dikitar semula...

nengok, dalam dia pun dah nak karat ke apa tah...walhal baru baper bulan jek pakai...setahun pun lum lagi...

gamr dekat...kena cari spare part baru...eh ada dijual ker???

nengok kotoran yang melekat kat tisu...erkk...kotor giler kan air yang disupply...

hurmm...ni sudut yang lain plak...

tu dia...melekat² kat tangan hubby...

dek sebabkan air yang terlalu kotor, aku syak dah baper kali tah kami tukar pili kat singki ni...tah la sebab cepat tul berkarat...maybe pili yang digunakan buatan murah kut...last sekali tukar yang jenis PVC...tak tau ok ke tak...sesapa yang mahir dalam bidang ni sila bitau...

so what say you dengan kualiti air sekarang???bersih ke kotor???sendiri mau fikir la kan...
Air yang bersih menjamin kualiti hidup yang sihat...hurmm...

18 comments

Friday, December 17, 2010 7:59:00 AM

pagi Izan...

kat rumah akak... paip utama tak tau la kan... kat luar...
yg dlm rumah... insyaAllah ok...

eh.. jgn pakai pvc... nnt kejap je senang pecah / patah...

Friday, December 17, 2010 7:59:00 AM

adoyai!
kotor gila2!!!

Friday, December 17, 2010 8:01:00 AM

ena pun guna bio aura sejak 4 tahun dulu.. tapi dah tukar filternya brp kali lupa pulak.. hehe.. seyes memg tahap air kat bando besor ni memg kotor.. ena yg duk atas bukit tu pun terpaksa guna.. kalo tak.. ishh ngeri je nak minum air..

bab paip kat sinki tu tak tau la pulak.. tapi memg sama la cepat berkarat walaupun dah beli yg mahal.. mrmm.. kepala paip yg ada filter tu yg cepat benor berkarat kan!..

Friday, December 17, 2010 8:05:00 AM

hmm tahap teruk gak kekotoran ni ek..kadang2 air yang dibekalkan kat kita bersih dan ikut piawaian cuma bila disalurkan kerumah2 paip2 tue yang dah lama dan berkarat. So sistem perpaipan perumahan kena buat servis jugak

Friday, December 17, 2010 8:15:00 AM

kalo tgk keadaan karat tu mmg geli tahap gaban nak mk minum..mcm minum air lgkang je..haihh

Friday, December 17, 2010 8:21:00 AM

sbb tu skrg banyak penyakit..

Friday, December 17, 2010 8:25:00 AM

saya guna Coway.....kalau tak ..x lalu lah nak minum air...lagipun coway ada 3 jenis air sekali...hot, room & cold..

Memasak pun saya guna air coway

Friday, December 17, 2010 8:40:00 AM

perrggghhh..kotornyaaaa

Friday, December 17, 2010 8:44:00 AM

alhamdulillah air kat Putra Nilai.. tak kotor sangat.. dulu dok kat Ampang.. cam ni la mot.... kotor sesangat... maybe kawasan baru kot.. so air masih suci bersih lagi...

Friday, December 17, 2010 9:20:00 AM

aku kena pasang la...
tak larat nk angkut dah air dr c4 ...berat seh

Friday, December 17, 2010 9:25:00 AM

skg ni mmg kena pakai penapis air..
masa duk kat puncak alam...sehari je pasang dah jadi warna coklat cam tu..

nasib baik kat tmpt baru ni airnya tak kotor cam tu..

Friday, December 17, 2010 9:31:00 AM

erkk yakyakyak.. leh x nak muntah kt depan pc nie???

sdg membayangkn rumah aku xde pun pasang menda gitu.. xde tapis2.. terus masuk perut nie haaaaa...

eee weeekk wekkk weeekkk....

Friday, December 17, 2010 9:31:00 AM

umah saya cam gini la..kalo tak cuci sebulan..huhh...camner la kalo takde penapis kan??


memang la kita masak air..tapi kuman tu tak mati ..berapa % je yg mati..huhuhu

Friday, December 17, 2010 9:44:00 AM

ingat tadi gambar air teh 3 layer.. karat ke tu??

tak sangka lah air tu yg kita minum & guna hari2...

Friday, December 17, 2010 9:45:00 AM

yer zan..air kat Pjaya ni sgt ler kotor kan..akak pun smggu/2mggu sekali mesti cuci water filter tu..

kalo basuh bju putih lak, sebelum sidai mesti nk kena cek..kdg ada jer kesan kotor..

Friday, December 17, 2010 10:03:00 AM

ni kotor gle ek..nape la air kita jadi camni ek..

Friday, December 17, 2010 11:48:00 AM

kotor giler....

huhuhuhu...


cik mot, jom join GA
http://jommembebel999.blogspot.com/2010/12/giveaway-tahun-pertama.html

Friday, December 17, 2010 11:49:00 AM

kak, hubby saya dulu keje syabas, katanya bukan silap air yg diorang bekalkan.. tapi paip2 atau tangki2 rumah yg tak servis.. sbb air yg diorang bekalkan tu mmg kena ikot piawaian, klu tak tak leh salur

Post a Comment