Saturday, January 1, 2011

1.1.11...Tahun Baru...Masa Bersihkan Hati...Mengapa Perlu Ada Dengki???


salam semua...selamat tahun baru lagi sekali...eh aku syak berkali2 dah aku ucap ni...hahaha...beselah tahun masih baru kan...pertama sekali syukur padaMU ya Allah kerana masih lagi bernafas meneruskan kehidupan yang tah bila akan berhenti...fuhhh...moga tahun ini kita dikurniakan rezeki dan hidayah daripadaNYA...insyaAllah..

ok, bila dah tahun baru, azam pun terus diperbaharui kan...ni kira kes otomatik la...kalu tanya aku sal azam...aku rasa lebih baik aku berdiam...namo lah warwarkan kat sini azam tahun baru aku ni...tak dapat capai wat malu diri sendiri jek..so better biarlah aku sematkan azam tu ketat2 dalam hati aku ni..mudahan apa yang aku azamkan akan tercapai...amin..

ok berbalik pada tajuk...aku nak kupas sikit la pasal sikap manusia sekarang ni...tak tahulah kenapa tetiba jek aku sibuk nak cakap sal ni...cam ada tarikan magnet lak...bukan per, aku tak paham dengan sesetengah orang yang cepat benar perasaan dengki, iri hati, meluat menular dalam hati mereka...walhal bukan kenal jek pung...terutamanya kat dunia blog ni...siyes...sungguh aku tak paham...so di tahun baru ni, pe kata kita bersihkan hati...berblog secara tenang...jangan ada dengki dengan kejayaan orang lain..tapi jadikan itu sebagai sumber inspirasi untuk terus maju ke hadapan...

bukan apa, aku nengok kan...bila tak suka kat seseorang...mulalah buat fanpage sana...up kat blog beria...bukan ke tanpa kita sedari tu kita dah menambah dosa...yang datang komen, baca terus salahkan saspek yang kita marahkan tanpa ketahui apa punca...dah terlibat sama buat dosa....dosa kering jek...aku bukan nak menuduh sesapa...nuhhhh kat fb nuhhh...macam2 fanpage anti sana sini ujud...terbaru aku nengok fanpage sal KAMI MELUAT DENGAN AIMIE HARMELIA GF (KFCM)...siyes, aku tak paham...apa tujuan fanpage tu....naper nak hentam dia plak...dia bukan sesapa...bukan dia minta nak glamer ke apa...tapi dia kena tempiasnya...dulu masa kfcm tu tak glamer, takde orang pedulik pun kisah percintaan mereka...tapi bila dah terkenal sekelip mata mulalah ada yang dengki, jeles, meluat dan sebagainya...sungguh2 aku tak paham...dia tak usik kita pun, wat per nak sakit hati segala...

aku tak tau la nak kata apa...sebab manusia jenis cam gini ada di mana2 sahaja...ok...kalu tanya pendapat aku lak...aku dah  kawin, dah beranak pinak...wat per aku nak jeles kat si elia tu kan...jeles sebab dia dapat bf football player???femes lagi tu???idak la kan...seme orang leh minat sebab dia milik public tapi mengapa kita sibuk nak jeles kebahagiaan orang lain...ke yang jeles ni sebab dia tak dapat jadi gf kfcm ni...hehehe...
ni aku nak cite, aku minat kat SSH, KHJ tuuu sampai jadi susah kipas mati tapi takdelah aku nak merusuh siap buat fanpage bagai benci bila derang berdua berlakon peluk2 cium2 dengan artis perempuan kan...gile apa gitu...dah terang tak leh dapat punya...bodoh giler kalu aku wat tindakan gitu....hahaha...

so, nasihat aku, tak perlulah kita dengki dengan orang lain...ce cuba majukan diri sendiri, ada gak pekdahnya kan...klah, namo ar kupas pepanjang...kang ada yang tetiba sentap sendiri...perlu DIINGATKAN DISINI...AKU TAK TUJUKAN KAT SESAPA YE...ini adalah citer yang berlaku di sekeliling kita...harap jangan mengada2 nak sentap ke apa...harap maklong....

ok ok...stop takat ni...anak2 meraung nak susu...aku dah tak larat jadi singa betina ni...hahaha...hubby???dia keje cari duit lebih...pepun SELAMAT TAHUN BARU 2011 buat semua yang membaca blog ini terutama sekali pengomen2 tegar...lebiu laaa...weeee

JANGAN ADA BENCI yeee...

9 comments

Saturday, January 01, 2011 10:40:00 AM

macam2 sekarang..tak suka ngan org pun nak bt fanpage..sian si aimie tu..harap dia tabah la mengharungi semua dugaan..

*agaknya org tu jeles kot si KFCM ni dah ada gf

Saturday, January 01, 2011 10:57:00 AM

diorg frust tk dpt KFCM tu yg wujudkan fanpage..sebelum ni org tkknl pon jejariruncing tu..huhuhu

apa plan thn bru haini...kekeke

Saturday, January 01, 2011 11:13:00 AM

tu la pasal
smlm aku ada nmpk org wat entry ni
psl fb xsuka girl apek
alah budak2 nye keje la tu
org beso xde wat keje cam gitu

Saturday, January 01, 2011 11:20:00 AM

mudah2an tahun baru memberikan keberkatan kepada kita dan lebih baik dari tahun sebelumnya ....

jgn di hiraukan org yg sakit hati .. bunag ia jauh2.. dan doa semoga kita x jadi mcm mereka2 ..

Saturday, January 01, 2011 11:56:00 AM

xder benci2 la...xelok tuh...

selamat tahun baru kak..:)

Saturday, January 01, 2011 12:29:00 PM

dengki mendengki ni mmg selalu ada..
susah nk kikis perasaan dengki ni pada org2 yg xsedar diri...ngeee...emo pulak..

Saturday, January 01, 2011 12:29:00 PM

tu la kan izan..

mcm2 hal..

Saturday, January 01, 2011 1:16:00 PM

tak ada rasa benci, ada rasa sayang saja... ;)

Saturday, January 01, 2011 4:24:00 PM

dh ada yg buat fanfage gtu...sbr je la...dengki la tu

Post a Comment