Friday, January 14, 2011

Adeh...Makin Sakit Plak Mata Ni...Lama-Lama Kang Jadi Makin Parah...Pastu Nak Nengok Skrin Pun Dah Tak Bleh...


hurmm...aku perasan la kan...sejak dua tiga menjak ni...mata aku jadi makin sakit...kadang² jadi cam merah²...tapi bukan sakit mata...aku syak nak jadi mata kering dah...ni mesti kes pandang pc lama sangat hari²...lagi pulak mata aku jadi makin kabur dari hari ke hari...

owhh ya, skang aku dah pakai spek...cehh....pakai spek pun nak bitau orang...tapi tu pun pakai on off...time keje aku pakai la...dan kadang time keluar p mall ujung minggu pun aku pakai...dan kadang² lagi bila aku pakai tudung ok, aku pakai...tapi bila aku pakai tudung pastu pakai spek, nampak buruk benar...aku tak pakai spek tu...hahaha...ada gak orang cam aku ni kan...ekseli kabur aku ni makin menjadi²...
haah, aku rabun jauh...kalu tulisan ke apa ke yang jauh...aku nampak menda tu selari jek...
aneh tul...dulu, aku bleh baca tulisan yang berbatu jauhnya...(hahaha...ni aku tipuuu ni...) eh takdelah berbatu...tapi beberapa meter...tapi skang..jangan haraplah...memang aku tak nampak ok...

dan kadang kadang lagi, orang depan mata pun aku tak kenal...hahaha...sori...aku kalu tak kai spek mang gini ar...tapi kan...naper ek aku tak leh pakai spek dalam waktu jangkamasa yang lama???paling lama pung dalam 4-5 jam...aku salute ar orang² yang memang speeky...kalu tak pakai sure tak nampak kan...
kalu pakai lelama kan, aku rasa mata jadi makin letih...batang idung yang tak berapa nak mancung ni pun rasa sengal..tah la...tak tau nape...hubby selalu bising la...sebab aku ni degil...ada spek takmo pakai..pastu dok bising, pandangan tak clear..haihh...camne ni ek...

eh jangan suh aku pakai contact lens...owhh itu memang aku tak gemar langsung...tak sanggup nak korek biji mata ni nak buh mata palsu...ngeri sebenarnya...hahaha....tu yang aku tak minat pakai tu....nengok orang pakai nampak cung jek...siap ada kaler warna warni lagi...tapi takat ni yang pakai kaler merah lum aku jumpa lagi...tu memang menggerunkan...hahaha...

Gambar Contoh...

eh oklah, aku nak sarapan ni....rini sarapan ditaja...ada pulut kuning....weee....

16 comments

Friday, January 14, 2011 8:03:00 AM

p la check...takut ada sakit belah dlm mata tu...

Friday, January 14, 2011 8:07:00 AM

samalah... hehehe
rabun jauh gak...
kalau tak namapak kawan lalu tu... sori... ;p

Friday, January 14, 2011 8:07:00 AM

Cam et la kak..sampai ke tua pakai spek..dari spec betty sampai betung sume eT pakai..hehe

bab ptptn tu,et xder dpt pape result pon lg kak.org len sume dah dpt kot.huhu.tunggu je la ni.:p

Friday, January 14, 2011 8:12:00 AM

@mama tisya
tulah kak..ingat cam gitu jugak...pedih berair2...

@ejaMaria
akak...akak..saya kat sini...
puas dah melambai2 ni...
tak nampak rupanya...

@eT
eh et, ko dari sekolah lagi pakai spek kan...akak baru berkecimpung ni...hehehe...
takpe, tunggu jelah, ada rezeki nanti adalah tu...

Friday, January 14, 2011 8:22:00 AM

pakai spek comel jer! ^_^

Friday, January 14, 2011 8:23:00 AM

sib baik walaupun ena septutnya bercermin mata.. tp bila tak pakia mata tak berair.. dulu merah je mata ni.. nak pakai lens alergic plak.. lg merah.. so, hanya tak nampak jauh2 je la.. tp nak drive wajib pakai.. huhu..

izan, cantik lak tengok izan pakai spec camtu zan.. kene ker ngan muka izan..

Friday, January 14, 2011 8:41:00 AM

dik spek x leh pakai on & off .. lain lah kalau gantikan dengan lens .. tu yg sakit mata tuu .. kalau selalu ngadapa pc lagilah .. adehhh .. satu lagi kalau pakai on & off tuu .. tu yg menyebabkan power kanta makin naik dikk .. aibbbb babab dia nieeeeee :))

Friday, January 14, 2011 8:47:00 AM

dlu masa study ada gak pakai spek tp skang dh lama x pakai.. gi check doc kata ok je, Alhamdulillah..

Friday, January 14, 2011 9:05:00 AM

hahahhahahah! ieda pon taksuka pakai contect lens, takuttt woo..jgn memain bab korek mata, korek taik mata tak pe ;p

Friday, January 14, 2011 9:09:00 AM

@mamalieyna
comel???hahaha....eyna salah nengok tuu...

@Ena
muka bulat cam izan, kenalah pakai spek cermin gitu...kalu kai cermin bulat gak, sure cam bulan dah...hahaha

@Mama Hanim
eh terbalik plak...dulu memang tak pernah terpikir langsung nak pakai...

@Ieda Al-Habsyi
korek idung bleh???
tak pun korek2 cium...:p

Friday, January 14, 2011 9:10:00 AM

slmt pg smula..nmpk et pnggil kakak tu,kira kakak la ek hehe.

kak,nk bz bodi ni (kuar tajuk),blkg tu keychain ek..byknyer,bestnyer..elok je tersusun.jeles2...

Friday, January 14, 2011 9:36:00 AM

sy pakai spek kt umah jer..kalu kuar pakai lens dari form 3 lagi..dh 12 tahun pakai lens..power tggi sgt 700,400 spek pun tebal..ugly betty gitu huhu

Friday, January 14, 2011 9:55:00 AM

SAME AR kite.....rabun jauh...tapi lieya pakai time kat umah jek, gi keje ngan jalan gigih pakai contect lense ..almaklum ar nak nampak cun hahaahahahaha......tu la penat jadi rabun ni kan......

Friday, January 14, 2011 10:02:00 AM

ku pon x gemar pakai spec arr...alhamdulillah stakat ni mata masih ok..ni yg risau tgk pc lama2 ni..huhu....
ko pakai spec cunggg pa...hehehe..

Friday, January 14, 2011 10:29:00 AM

kena pakai spect hitam la kalo cm ni..ekekekeke

dhlama tak sakit mata..

Friday, January 14, 2011 1:49:00 PM

ko amek gambar mmg pose sepesen mcm gini je ek hehehe

Post a Comment