Wednesday, January 19, 2011

Aku Akui, Dah Lama Aku Tak Perihalkan Tentang MEREKA...


salam...selamat malam...rini tak masak cam biasa...cehh...hari2 memang aku tak masak ok..dan ari ni  bertambah lagi satu hari sebab hubby balik lambat...ada miting kat luar...perghh...rajin benar mitingnya...ngalahkan wakil rakyat sudah...tah la...aku syak orang keje ngan penerangan memang cam gini kut...kalu dulu masa lum ada MEREKA, aku berontak gak la...bila hubby balik lewat dari keje...tapi skang...takde masa nak berontak seme bagai...sebab aku banyak jadi HULK ngan anak2 ni...ekekeke....

malam ni tetiba rasa terpanggil aku nak perihalkan tentang mereka berdua...aku rasa dah agak lama jugaklah aku tak bercerita secara  khas buat  mereka...bukan pe, sebab lately aku rasa takde apa yang menarik nak aku kongsikan buat kalian diluar sana...hahaha, ayat, tak bleh blah ok...ye ar, bagi aku orang lain pun ada anak, so takkan aku nak up sal anak wat tu, anak wat ni...eh tu bukan jenis aku...sebab aku lagi suka mengaruk kat sini...:p..kadang2 suka2 aku jek nak ngaruk apa hal pung...janji aku puas sebab aku leh menulis di alam maya...tuk tatapan aku satu masa nanti...

ok, kan aku pernah kata...bila aku dah mula menaip...mulalah meleret2 dari tujuan sebenar...hahaha...baiklah, mari kita menuju ke jalan yang lurus...pesnya  kita berkenalan dengan si kakak dahulu...

ni kakak...diberi nama HANAN NUR INSYIRAH...lahir pada 7 Mei 2007...tahun ni genap 4 tahun...sedar atau tidak, dah beso dah anak aku...kadang pernah gak rasa cam baru semalam perut aku dibelah semata nak keluarkan dia...haah, aku melahirkan si kakak ni dengan kaedah pembedahan ye...alasang???tunggu lama sangat haiwei tak pat buat...so doktor suh kuarkan ikut tingkap...aku akur sudah...janji anak dan omaknya selamat..

hahaha...aku bercerita ni cam la ada orang nak mik tau...eh ada yang dah tau kut...arghhh dulik la, kiranya malam ni cam citer flashback sudah...sebab aku malas nak citer banyak...cam aku kata takde pe yang menarik...yang  menarik cuma, kakak dah bleh mengeja...aku harap tahun ni dia dah boleh membaca...
waaahhhh cam tinggi plak harapan si omak ni kan...eh apa salahnya mengharap...pastu berdoa...
doa seorang ibu kan akan termakbul...insyaAllah dengan izinNYA...amin

ada iras muka aku tak???:p

ok ok...tiba giliran saya plak ibu...hai saya anak bujang...diberi nama HADIF NASR IRFAN...senang citer  memang pangkal nama anak2 aku dah termaktub dan dipersetujuan bersama yakni H...N...I...
H tu pangkal nama apaknya...saspek utama...N tu plak pangkal nama defendan...akulah tu...dan I tu  pangkal nama adik beradik ni....adik dilahirkan pada 20 Mac 2009 melalui jalan yang normal...

aku hargai idup aku ni...punya sepasang anak dan dapat rasa dua2 kaedah kelahiran...sorang melalui operasi...sorang lagi kaedah normal...kalu diberi peluang...namo la aku beranak normal...sakit cam nak tercabut nyawa...aku lagi rela perut aku ditoreh...hahaha...bleh gitu???

eh esok genap umur si adik 1 tahun 10 bulan...sok2 lusa nak masuk 2 tahun dah...dah makin membesar anak2 aku ni...rasa cam baru lagi dok dalam perut aku ni...main futsal kekadang...tarian ballet la...macam2 la...hehehe...kalu nak citer perkembangan si adik, tak terkira la..cuma ada sepasang anak ni, aku nampak sangat perbezaan mereka berdua...terutama dari segi kepandaian....tapi tulah kan, lain anak lain perkembangannya....

hai, saya budak pusar kat dahi...hehehe....

dan bila nengok anak2 dah besar gini, terdetik gak hati aku...rindunya pada bau baby...tapi fikir balik, banyak hal yang perlu aku sediakan...ada jugak la mulut2 comel yang bertanya bila nak menambah...jawab aku senang jek...kalu ada yang sudi sponsor susu, pampers dan bayaran asuhan taska seumur idup, aku sanggup nak menambah bebila masa jek...

naper aku jawab gitu???sebab kos skang tinggi maa...huhuhu...klah, aku rasa dah cukup panjang entry kali ni...kang ada gak yang mabuk tulisan kang...so lebih baik aku berundur sekarang...

babai la...selamat malam...anak2 jom tido sekarang....

notadijariku: cehh..tak yah ajak, mereka berdua dah lena pung...bagus tul...senang  ibu nak berblog...eh berforum jugak....jom...

13 comments

Wednesday, January 19, 2011 8:33:00 PM

comel ah gambar ke 2 tu berlatar belakangkan jambatan...
budak berdua tu pun comel jer...so kiut

Wednesday, January 19, 2011 8:34:00 PM

kak anak aku tgh nangis tarik perhatian sbb aku tgh nagjuk nga die sbb die blasah td...hahaha padan muka

Wednesday, January 19, 2011 8:56:00 PM

hehe aku pon ada termaktub juga..
AMNAN tu akan dijadikan nama ketiga tuk bakal anak2 aku hehe
sebab gabungan nama AMrul+NAna
eh irfan ada pusar kat dahi kan amrul pon sama...tapi xde la btol2 atas dahi, dalam sikit je

Wednesday, January 19, 2011 8:57:00 PM

sama la kita cik mot.. sorang normal sorang operate..

ye betul cik mot..beranak normal sangatlahhhhhh sakittt!!! tak sangguppp!

belahlah perutku.. ai relaaa...

Wednesday, January 19, 2011 10:18:00 PM

haah. mintak ajarkan eh?
tak pown,bg link blog yg ada ajar wt tu ke...

p/s:sorry,tak sempat nk baca entri ni.lain kali eh bace:)

Wednesday, January 19, 2011 10:30:00 PM

Kawai kodomotachidesne....


BlackBerry halang laman web lucah di Indonesia

Wednesday, January 19, 2011 10:38:00 PM

Yg kakak tue sebaya ngan anakku..hihihi..x brapa cam ler smda seiras ngan ko ker idak psl br jer kenal2 kan!hihihi..neway, mmg comel anak2 ko..:D

Thursday, January 20, 2011 8:07:00 AM

salam izan..
morning! ^_____^

Thursday, January 20, 2011 8:46:00 AM

sanggup nak kena toreh drpd meneran ek?
huhu.

apa2 pon, comel anak2.

Thursday, January 20, 2011 9:12:00 AM

comelnya anak akak

Thursday, January 20, 2011 9:46:00 AM

aku sanggup dari dulu hingga kini bersalin normal, berkali2 pun takpe bersalin......leh berbekung...dan tak la sakit sgt...sakit jahit je....ehehehe kalo nak preknen tu je aku malas..nak bersalin takpe..aku angkat tangan tanda rela hati


(sbb dah terasa bahang alahan yg teruk...tu yg tak sakit sgt kot bersalin...kot la)

Thursday, January 20, 2011 10:35:00 AM

kakak tu sebaya ngan sikecik akak gak le, tp sikecik akak tu malas kalo soh pegang buku, dia lebih suka main menan keta dia.
bab tambah anak, akak dah berenti, dah tua2 ni rasa maleh nak bgn tghmlm bancuh susu.
tugas sekrg perlu pastikan bab pembelajaran depa.

Friday, January 21, 2011 8:31:00 AM

haah la zan..rasa best lg bersalin operate..aku n i ri tu wpon normal kena lak operate tang tutt...sama gak operate kena cucuk epidural,kena pasang tiub kencing, kena cucuk wat line tuk masuk air, ubat dn 2 pack darah...huhh!!xkuasa aku normal lg...

Post a Comment