Saturday, January 8, 2011

|Anak Ceria...Ibu Bahagia...Kerana Mereka Begitu Berharga|


alhamdulillah...adik irfan dah bertambah sehat...badan dia pun dah tak panas2 lagi cam hari khamis lepas...fuh..syukur padaMU ya Allah...barulah hati ceria sikit nak p suping....eh ada kaitan ke...mestilah ada weii..kalu anak2 sakit, nak p suping pun ilang mud tau....suping la sangat, duit segelen pung takde ni...gi mana...:p

hati ibu mana tak gundah...tak susah....tak gelabah bila nengok si anak yang aktif ceria, tiba2 dok melepek kesakitan...nak angkat tangan pun tak larat...arghhh...hati menangis tak siapa tahu ok...tapi bila hubby tak nampak aku nangis gak sampai kuar ingus ijau bagai....eh dulik la nak kata aku cengeng ke apa...itu normal...naluri seorang ibu kan...aku tak leh nengok anak2 demam ni...mulalah rasa tak syedap hati...nak wat keje kat opis pun takde perasaan ok...

minggu ni saje, dua hari aku cuti...kononnya EL la...sebab irfan demam panas mendadak....ishhh, riso sungguh...ari rabu tu aku cuti, pepagi bawa dia p klinik kat Presint 3...cek suhu seme, 38 darjah kan...pastu masuk ubat ikut bontot...kata doc yang aku jumpa ritu, kalu on friday tak baik jugak, kena datang ke klinik balik tuk amik darah...takut disaspek DENGGI...arghh...riso mak nokss...

dan khamis plak hubby cuti...gilir2 ok...barulah adil...jangan ingat asal anak sakit jek si ibu yang kena cuti...owhh mana aci gitu...anak dah besar dah pung, so leh ar arapkan si abi tuk jaga kan...tapi hari jumaat plak aku cuti...ingat dah leh keje memasing, tapi malam jumaat tu, badan irfan masih panas...so tanpa segan silu ibu cuti jugak la ari jumaat tu...sib baik la cuti ibu masih banyak...memang sedia bercuti pun tuk kes kecemasan cam gini....ye ar, takkan anak tak sehat nak gagah gak anto ke rumah pengasuh or taska..tu tanggungjawab kita kan...so kenalah beralah sikit...

dan ari ni adik kembali ceria...owhh sukanya aku...cuma nafsu menyusu lum mari...kalu idak kasi susu sebotol 9 oz, 5 minit jek dia leh sedut...tapi skang minum pun sikit...tapi oklah, at least dia minum gak...makan pun dah mahu la jugak...

see...ceria kan...dan keje menyepah rumah pun bermula....adehh...

selamat berhujung minggu semua....

5 comments

Saturday, January 08, 2011 8:18:00 AM

leh la ajak abhi p soping haini..ekekeke

Saturday, January 08, 2011 10:26:00 AM

@MrS. F!zA
hahaha...takde maknanaya...abi awal2 dah p keje...huhuhu

Saturday, January 08, 2011 12:14:00 PM

ala..siannya irfan...harap2 cepat sembuh yer...

Saturday, January 08, 2011 2:21:00 PM

moga dia baek saja!

Sunday, January 09, 2011 1:29:00 PM

setuju sgt, kalo anak2 demam, si ibu mesti bersedih, ajak ke mana pun mmg dah takde mood. bila si anak sihat, maka siibu pun panjang akalnye, ajak en. abah bershopping

Post a Comment