Thursday, January 13, 2011

Bila Hati Mula Berbisik...Jari Akan Mula Menaip...Mata Mula Rasa Mengantuk...Arghhh....


jam di meja menunjukkan pukul 12 tengahari, aku masih termanggu sendirian...sesekali aku mengerling pintu pejabat bos...diam...sesekali kedengaran suara bos dan tetamunya berborak...wartawan dari THE STAR... jari jemariku meneruskan taipan...sesekali ada kesalahan taipan disitu...namun cepat² di belakangkan...huhuhu...fikiranku masih menerawang...memikirkan bait² ayat yang hendak aku taipkan selepas ini...namun aku masih blur...masih terasa seperti diawangan...namun mataku tidak lepas dari memandang skrin komputer...aku bersandar, oh idea...dimana kamu..datanglah padaku...namun inilah yang mampu aku taipkan...sesekali terlintas difikiranku ini, banyak perkara dan banyak cerita yang ingin aku kongsikan...namun rasanya biarlah semua itu tersimpan kemas dalam kotak fikiranku ini...

5 minit terus berlalu...namun aku masih lagi berfikir...berfikir apakah ayat yang perlu aku taipkan seterusnya...arghhh....tensen disitu...tensen tatkala aku perlukan idea itu datang, namun ia masih belum tiba...sebelum aku meneruskan taipan disini tadi, aku telah berjalan² ke blog kawan²...masing² punya idea untuk mengemaskini blog sendiri...tiap jam ada sahaja entry terbaru dari mereka...tapi aku???masih begini...masih mencari idea yang sesuai...ishh...apa susah sangat kali ni???selalunya idea datang mencurah² tapi kini aku masih kabur...kabur memikirkannya lagi...berkecamuk fikiranku....arghh...lapar agaknya...

monolog dalaman diteruskan....ishhh tak bleh jadi ni...aku kena rajin update blog ini dari ianya terus menjadi sepi...tapi siapa yang peduli andai blog ini menjadi sepi...dan siapalah yang sudi dan yang akan terus mengambil tahu....arghhh...aku masih lagi bermonolog sendirian...yang pastinya jawapan yang dicari masih lagi dalam kesamaran...biarlah, yang pasti tatkala kerajinan itu datang, pasti kemeriahan akan terasa dengan kemunculan idea² baru di blog ini..pedulilah apa orang nak kata, yang pasti aku puas dengan apa yang aku lakukan...

jari jemariku masih lagi meneruskan taipan...tah bila akan berhenti aku sendiri pun tidak pasti...manakala otakku ligat memikirkan bait bait ayat yang ingin aku lontarkan...namun hampa...tatkala otak menafsirkan sesuatu, jemari pula enggan menaip apa yang otak fikirkan...ishh...takmo bekerjasama langsung....aku termenung seketika...sesekali terdengar dengusan kecil...hurmm...aku mendengus gusar....mana kau idea...apa ayat yang seterusnya ni... idea masih belum tiba...haruskah aku berhenti taipanku di sini...atau meneruskan karutan demi karutan untuk entry ini???

hurmm...seketika aku termenung...memikirkan hal semalam...kalaulah aku punya teman, tentu berkesempatan untuk berpoya2 di bandar kota kinabalu...tapi, ternyata aku masih disini...ditemani unggas2 rimba yang sesekali berbunyi nyaring dan burung2 berkicauan (cehh...tetiba imaginasi diluar batasan...sorryyyy) tiba² mataku tertacap pada kalendar yang berada di depanku...ohhh sudah 13 haribulan hari ini...maknanya tak lama lagi hari gaji akan tiba...owhh...hati menunjukkan tanda gembira...tapi gembira kerana apa???...hurmm...tiba tiba ligat aku memikirkan sesuatu...namun aku tak pasti apakah itu...aku melepaskan nada kekesalan...kesal kerana masih belum punya idea untuk dilontarkan disini...tak pelah, mungkin bukan masanya untukku mengemaskini blog ini dengan lebih panjang lebar...selamat tinggal pujaan, selamat tinggal kenangan....

fuhhh...siap jugak entry ala-ala cerpen tak boleh blah tuk tengahari ini...hehehe...

notadijariku: bunga, cam kenal jek kan ayat kat tajuk atas tu kan...tapi dimana ye...:p

14 comments

Thursday, January 13, 2011 12:07:00 PM

pjg lebar tu...hahaha....kira update gk la ni...hehe....apa la yg dpk oleh ko ni ek..hehe

Thursday, January 13, 2011 12:07:00 PM

agak2 ade 800patah perkataan tak?? bleh jd novelis...hahaha

Thursday, January 13, 2011 12:11:00 PM

cis...

mati2 aku ingat carpen tadi rupanya monolog ko cik mot hiks...

^_^

Thursday, January 13, 2011 12:22:00 PM

hehe..mmg betul2 macam baca cerpen memula tu hehe

Thursday, January 13, 2011 12:36:00 PM

hahaha ....
tak dak idea pun bleh jd entry kan..hehe

Thursday, January 13, 2011 12:37:00 PM

lupa plak ... aku main klik je bila nampak topik menarik...
aku inga bunga aka lierosqimie nye entry ..rupenye ko kak ...hahah

Thursday, January 13, 2011 12:38:00 PM

haaaa lagi 1 ..asek lupa je ...

fahim sgt xcited tgk gambo irfan ngan kakak..siap ckp "mama tu sape??" "kawan ayim"

Thursday, January 13, 2011 12:38:00 PM

hehehehe ingatkan apa lallll

Thursday, January 13, 2011 12:42:00 PM

@zura@iwan
update la ni...
patutnya tajuk dia seketika aku blur...hahaha...

@eLYies
aler, tak kira la cekgu...

@MY HEART
ni kira monolog dalaman ni...
ala2 cerpen gak la...:p

@izan_cute
hahaha..sorang lagi tertipu la ni ek???

@eima
dah tu, nak ajak ko jadi penulis bersama ko takmo...jual mahal...

eh blog aku ni...pinjam tajuk blog bunga jap...hahaha

Thursday, January 13, 2011 12:44:00 PM

@eima
hehehe...baper kali ko komen ni manja...adehh...

eh fahim nengok kat mana...aku tak expose anak aku skang ni...

@AngahSayang2314
hehehe...takde apa pung...monolong tengahari buta...beselah...

Thursday, January 13, 2011 12:45:00 PM

ya allah..ingatkan luahan bunga tadi..org lain daa..hehe

Thursday, January 13, 2011 12:47:00 PM

hm, teringat zaman sekolah2 dulu, rajin gak wat cerpen... cam best lak baca n3 cenggini.. hehe

Thursday, January 13, 2011 2:10:00 PM

ahahhahaha..

baik punyer cerpen.. gar2 tak tahu nak wat entry apa.. ayat terus bunga.. bagus gak tu.. terus rasa nak sambung n3 ayat jiwang2.. lalala.. ;D

Thursday, January 13, 2011 4:43:00 PM

rase2 nye bile cikmot nak buat novel ek? cam novel lak..hehe..nice!

Post a Comment