Friday, January 21, 2011

Malam Ni, Dinner Makan Yong Tau Fu Saje Ye


selamat sore semua...dah dinner???aku baru jek lepas...malam ni makan yong tau fu jek...tu pun beli kat pasar sana...aku pesan suh hubby belikan...kalu nak ikutkan dah hampir 2-3 bulan aku tak masak tuk makan malam...teruk bukan...eh oklah, tu pun sebab atas permintaan...lagi pun kami laki bini takdak hal tak makan malam pung...sebab siangnya dah kenyang...hahaha...

dan alasan jadi makin kukuh bila dalam peti tu takde langsung barang basah...dulu kemain aku rajin, skang???tah la...dan aku boleh berminggu2 tak makan nasi...eh bukan aku diet, tapi takde keinginan nak makan nasi...hahaha...bleh tak aku jawab gitu???

anak2???kadang2 aku wat la makaroni ke, pasta ke, atau yang senang2 jek tuk santapan anak2...tak pun aku beli moi sup ke tuk derang...tapi selalunya weekdays bila amik derang dari taska derang dah kenyang...makan pun patuk2 takdelah nak mentedarah seme...tu aku tak riso sangat la...tapi bila wiken aku jadi cam buntu...tak tau nak masak pe tuk derang...lagi pulak adik beradik ni tak gemar sangat makan nasi...naper tah...aneh tul...more kepada mee goreng ke, megi goreng ke, pasta, makaroni atau yang seangkatan dengannya la...nak kata mak pak nya tekak omputih nipu sangat la...tempoyak sapu atas roti pun aku bedal...adehh...muskil disitu....jadi satu pertanyaan la plak...

aku kan, selalu dok mikir nak masak pe tuk derang...bagi aku ni perut mak pak lambat terisi takper, anak2???owhh tidak...kang kebulur derang kang...cam tak cukup makan lak...aduhaiii...ni pun susah woo...pendek kata memang aku tak masak la hari2....kalu ada rekues beria dari si suami barulah aku gigih nak masak beria kan...eh kata orang kalu nak pikat hati suami kenalah jaga perut dan napsu derang kan...dah tu kalu dia takmo makan, takkan aku nak paksa plak...napsu???hahaha, tetttt....aku memilih tuk tidak menjawab statement ni...hahaha....

eh oklah, aku nak merayap di alam maya dulu...nak lepak kat forum syoknya blogging kejap, nengok kebun atau pe yang leh dibuat sementara nak tunggu waktu tido ni....tb memang aku tak layan la...hehehe....

notadijariku: saudara Mata Hati @ fairul ...saya jemput awak join syoknya blogging...sila lah...itu pun kalu awak sudi...mekasih....

9 comments

Friday, January 21, 2011 8:47:00 PM

nafsu kita sapa nk jaga??hahahahaha nafsu soping..nafsu makan..bla..bla..

Friday, January 21, 2011 9:00:00 PM

oder PIZZA pun sodap..!!

Friday, January 21, 2011 9:14:00 PM

rugi weh... nnt anak tak ingat ape yg mak masak sedap yg diorg suke makan... mulakan memasak lepas nih... ;p

Friday, January 21, 2011 9:44:00 PM

sya selalu dinner dgn burger jer...peberet

errr...ada nota untuk ku. ok ok, nanti sya join dgn suka hati.. ;)

Friday, January 21, 2011 10:28:00 PM

@MrS. F!zA
tau tak per...kita lagiii banyak napsu kan..hahaha...

@mazin?
tak mampu nak order aihhh ujung bulan yang sesak ni...hahaha...

@ejaMaria
aler, bukan selalu kak...saya bukan chef macam akak...hahaha...

@Mata Hati
beger buat sendiri ke beli tu bro...
haah, nota tu buat kamu...

Friday, January 21, 2011 10:40:00 PM

minggu ni je kurang masak sebab alahan pregnant ni jd xde selera nak makan masakan sendiri.. hubby kita lak memang suka makan kat umah. selalunya bila dia balik beli brg utk masak br masak kalau tak.. takde la sbb kalau sorang2 memang simple je makan.

Friday, January 21, 2011 11:55:00 PM

kadang2 air tangan isteri dan ibu tu yng membuatkan suami dan anak2 dok umah...

Saturday, January 22, 2011 11:03:00 AM

wah2 sama lah ngan akak .. tapi akak makan kat opsi semalam :)

Saturday, January 22, 2011 11:42:00 AM

semlm rajin masak, tp masak kt kedai la..

Post a Comment