Sunday, January 30, 2011

Hujan Yang Turun, Melumpuhkan Proses House Keeping Di Hari Minggu...


salam semua...sini hujan tak berhenti start dari pagi sampailah sekarang...tempat korang camner???surelah sama kut...sebab kita menjunjung langit yang sama...hehehe...hurmm...apakah hujan yang turun membasahi bumi petanda sesuatu akan berlaku???mau banjir kah???Allah lebih tahu segalanya kan...

dan hari ni, disebabkan hujan yang turun tanpa henti...keje mendobi terpaksa diberhentikan serta merta...sebab takde tempat tuk jemuran...kain kat jemuran pun masih lembap...dah bau kepam dah...adehh...nampaknya keje mendobi akan disambung lepas raya la kalu gini cuaca yang melanda sekarang...tak pat nak buat apa dah...

tuu...baju yang lum dibasuh...dah membuak2...sib baik la stok baju masih banyak...ingat dulu masa zaman kanak2...bila hari ujan cam gini...pakai baju pun kena jimat...sebab tak banyak stok cam sekarang...kalu ujan makan masa la nak kering...tapi kalu ada dapur arang...beh gak...leh jemur baju cam bertangas tu..hahaha...dulu masa mak dalam pantang...dan ketika itu ujan turun cam gini...kami adik beradik suka tul menempek kat atas katil tempat emak bertangas...suam jek rasa...sonok....kalu sekarang, nan ado dah cam gitu....hurm....

so rini apa aktiviti korang???pagi kami dok umah jek...ingat nak p makan kenduri umah memberi lama kat cheras...tapi dek kerana ujan yang turun tak berhenti terpaksa la dikenselkan terus...leceh la, nak bawa anak2 p kenduri time hujan...kang demam tak pasal la plak...dah ar nak lik kampung ni kan...

tapi petang tadi, hubby tetiba ajak kuar...p makan pizza kat jj cheras selatan...hehehe...makan pizza RM1 jek pung...naper singgit ti aku cite kat neks entry ok...hehehe...

oklah, nak wat apa yang patut dulu sebelum mulakan BW ke rumah kengkawan....daaaa

6 comments

Sunday, January 30, 2011 7:46:00 PM

sini pun ujan sokmo2 dah CM. tg banjir tapi x jugak2 banjir. kalu tak leh makan ikan sungai yg byk telor t hari2.hehehe

Sunday, January 30, 2011 7:54:00 PM

@CWM Safari
hurmm..lama doh dok makan ikan sungai ni...nok ket...

Sunday, January 30, 2011 8:50:00 PM

kt Temerloh nie pun ujan x henti2...

Sunday, January 30, 2011 8:53:00 PM

akak pun makan pizza singgit hari ni..belasah sorg2 ja.patutnya dgn hbby tp dia pi KL..nasibla kan.

Monday, January 31, 2011 10:08:00 AM

aku awal2 dah catu baju anak2 xmo banyak sangat kotor... bukan masalah xdok baju, tapi masalah aku malas lipah... hehhehehee

Monday, January 31, 2011 12:09:00 PM

buat masa ni, kat tempat akak, kat kedah ni, tak merasa la nak hujan, panas berdengunn sengsgt

Post a Comment