Saturday, January 1, 2011

Itu Giliran Dia...Giliran Kita???Siapa Yang Tahu Bila...


hurmmm...di awal tahun baru...terima berita yang menyedihkan...jauh di lubuk hati, aku rasa sedih dengan kehilangan faizal yusup ni...aku minat lakonan dia...minat dia sejak dia salah seorang finalist hero remaja lagi...pastu dia berjodoh dengan siti nordiana...suka nengok derang berdua...muka ada iras...ada chemistry...tapi Allah lebih mengetahui segala...kata orang jodoh pertemuan, ajal maut semenya ketentuan Allah...siapalah kita MENIDAKKANNYA...

tetiba aku termenung sejenak bila mengetahui berita pemergian arwah...itu giliran dia...giliran kita???tiada siapa yang tahu bila...tiap hari pasti akan berlakunya kematian kan...hurmm...dunia ini hanya pinjaman...lambat laun kita semua pun akan dijemput pulang...dan kiranya tiba giliran aku  nanti, harap orang2 kesayangan berada di sisi...itu jek yang aku harapkan...

aku masih terkejut lagi dengan berita pemergian arwah ni..ishh...tak sangka la...beliau pergi di kala umur yang masih muda...sama cam arwah hani mohsin dulu...tapi tulah kan...dah ajal katanya...muda ke tua ke tidak mengenal usia...sampai masa nanti giliran kita plak...cuma penuhkan amal ibadat sahaja...

dan buat keluarga arwah, moga tabah menghadapi dugaan yang melanda...aku tahu gimana sakitnya, sedihnya, pedihnya bila mana kita kehilangan orang yang kita sayang...orang yang kita kenal...orang yang pernah kita bertepuk tampar bersama....dan bila mana orang itu tiada, satu kehilangan besar akan terasa...

cam aku lah, sampai skang aku masih  terasa akan kehilangan arwah capt zaini pegawai opis aku tuu...kadang2 bila tak teringat, lalu depan bilik dia, lancar jek mulut ni menjerit...weeii...mana capt zaini ek...lama tak nampak...lamanya dia out station...gitulah selalunya...tapi bila tersedar dari lamunan yang panjang, terus sedekahkan al-fatihah buat arwah...moga roh arwah ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman...

dan saper tahu, asyik2 kita berblog, beramah mesra di dunia blog ni...aku ke atau sesapa plak dijemput pulang...sure kita pun akan terasa akan kehilangannya kan..gitulah sebaliknya...

Di dalam hidup kita seharian
Ada persamaan inginan
Mencari harta sebanyak mana
Masa terdaya

Bila mentari menyuluh bumi
Kita pun bangkit dari mimpi
Menyambung semula pencarian
Yang terhenti semalam
Kepuasan terpancar jelas
Bila yang dimimpi terbukti
Dengan kekayaan yang dimiliki
Masih tidak lagi mencukupi

Memang begitu sikap manusia
Tidak puas dengan yang ada
Seolah harta di dunia
Bisa bawa ke sana

Kita terlupa harta yang nak di bawa
Amalan seharian itu yang mesti harus di hati
Sudah terlewat bila tubuh terbujur kaku
Tidak berfungsi... di saat itulah
Terlihat semua di mana
Tempat kita...

Harus diingat... kita hanya musafir
Yang didatangkan... hanya sementara
Menghunikan alam
Dan pasti akan dijemput... untuk pulang
Di jemput pulang
 
al-fatihah...PERGINYA TAK KEMBALI lagi

5 comments

Saturday, January 01, 2011 9:36:00 PM

tu la terkejut gk bila dpt tau psl ni td...ye ajal maut tk kenal tua or muda...al-fatihah utk arwah

Saturday, January 01, 2011 9:37:00 PM

eh dh tukar 2 column

Saturday, January 01, 2011 10:00:00 PM

tahun baru rumah baru...
header baru....besh

Saturday, January 01, 2011 10:08:00 PM

tu la.. ni kita yg hanya minat & kenal dia melalui dunia lakonannya.. keluarganya tambah2 lag terkejut kan.. harap mereka tabah laluinya..

Sunday, January 02, 2011 12:56:00 AM

terkejut gak dgr berita ni...

kebetulan lebih kurang sama dengan my latest entry...

death n love

Post a Comment