Wednesday, January 19, 2011

Lagu Dan Kenangan


Dingin sungguh malam ini...
dan sukar mataku lelapkan...
lalu ku cuba coretkan...
secebis lembaran buatmu...

hurmm...korang agree tak kalu aku nak cakap yang setiap lagu yang kita minati itu ada kenangan yang tersembunyi...cam bila dengar jek lagu ni, mulalah kenangan lama menerjah ke setiap pelosok minda...cehhh ayat tak bleh blah tu...

kalu nak dihitung kan, dalam idup aku ni, banyak tul lagu yang menjadi kenangan...cam setiap lagu tu ada terlakar sejarahnya sendiri...aku ingat lagi masa femesnya lagu ALL OR NOTHING...tak silap aku masa tu tengah study kat itm...tiap kali lagu tu bergema, sure aku teringat sangat time study dulu...cam seme lagu ukays tu, teringat kat seseorang...sebab dulu, masa lagu tu femes, satu album ukays tu aku apal lagu dia...tapi aku tak nafikan la, lagu ukays, uk's tu memang meletup abis...tangkap leleh ok...eh lupa plak, kalu lagu yang selalu menjadi nyanyian aku dan seorang kawan ni lagu WAJAH RAHSIA HATI by ogy ahmad daud...
wahh...siyes, membuak² kerinduan aku pada kenangan lalu...pijot...ai miss yu la...


cam aku ni kan, bila aku nyanyi dalam hati lagu lagu lama, mula teringat tiap scene bila masa lagu tu jadi melekap kat jiwa aku ni...arghh...kenangan mengusik jiwa ok...dulu, aku minat sangat ngan irama nasyid ni...sebabnya kebanyakkan lagu nasyid ni terkesan kat jiwa aku...skang pun aku minat ngan nasyid...tapi irama nasyid ni semakin lama semakin malap jek...mujurlah ada maher zain...lagu dia memang bleh layan la....syahdu dan menyentuh jiwa raga semelah...jangan deme tak tau, hubby aku tu kipas susah mati atau dalam bahasa inggerisnya die hard fan maher zain ni ok...cuma tak mampu jek nak li tiket p konsert maher...fan dari jauh jelah....hahaha....

selain lagu dalam bahasa melayu kita ni, aku terbuai laju2 gak lagu korea...semenya cam tinggal kesan lam hati...terutamanya lagu lam drama BOF dan Autumn In My Heart tu...alasang kan...hahaha...
pendek kata, lagu itu banyak menyimpan kenangan dalam idup kita seharian kan...

ha, camner, korang dah baca kan..soklan aku mudah jek...APA LAGU KEGEMARAN KORANG yang banyak tersimpan kenangan dalam diri korang...
baik jawab, aku tanya ni...kang aku kecik ati kang...sob sob....

notadijariku: lagu peberet dulu, kini, dan selamanya...STAY THE SAME...joey makan tayar...hahaha...

14 comments

Wednesday, January 19, 2011 10:10:00 AM

jangan tunggu lama lama nanti lama lama dia diambil orang hehehe ;)

Wednesday, January 19, 2011 10:14:00 AM

@CahayaCintaIlahi
hehehe...cepat2 la kawin naz oi...dah layak sangat tuuu

Wednesday, January 19, 2011 10:17:00 AM

lagu best =) lame ta dgr..

lagu feveret...hurm..byk sgt..huhu~

Wednesday, January 19, 2011 10:18:00 AM

best lagu Uk's sampai sekarang pun Ammar dengar lagu dia walaupun dah lama...kalau lagu sekarang ni mula2 memang best dengar tapi bila dah lama jadi bosan lah.

Wednesday, January 19, 2011 10:23:00 AM

akak dah terminat ngan lagu najwa budak baru tuuu .. adehhh
sakit nie .. hehehhehe
haa lagu lama nie .. :)

Wednesday, January 19, 2011 10:27:00 AM

@Khumaera Ismail
huhuhu...banyak kan...
seme itu kenangan yang tak pat dilupakan...

@AMMAR YASIR
lagu baru tak tangkap lentuk cam lagu lama2 dik

@ieda
hahaha...parah tu kak...lum rakam album lagi tuuu

Wednesday, January 19, 2011 10:28:00 AM

alaaaa.. izan. ko memang jiwang dulu.. blah ar nasyid... nasyid kai suar merah lipat sampai betis ke wei.. hahahhahhahahahaaha.. kenangan tul

Wednesday, January 19, 2011 10:31:00 AM

@Echa
hahaha...siot jek ko pecah lubang...
ishh...tak leh cari makan aku gini weiii

Wednesday, January 19, 2011 11:01:00 AM

aku penah dating ngan salah sorang ahli kump. U'kays dulu..amy name nye..klakar gile orgnye..

Wednesday, January 19, 2011 11:18:00 AM

mina pun suke ukays.....like sgt2...betul la...bile dengar lagu yg diminati...mesti feeling laenkan...hehehe

Wednesday, January 19, 2011 11:49:00 AM

klu tgk2 balik.. lagu2 lama menjadi kenangan berbanding lagu baru.. kenapa yer?

Wednesday, January 19, 2011 12:04:00 PM

lagu ape ekk.. sume lagu zamn 90an la kot.. mmg superb best

Wednesday, January 19, 2011 12:44:00 PM

lagu anak itik tok V la. hehehe

Wednesday, January 19, 2011 1:02:00 PM

lagu bruno mars ada byk kaitan ngan sapa...T_T

Post a Comment