Friday, January 14, 2011

Lemas Dengan Bau Masakan...


adeh....lepas sarapan pulut kuning tajaan tadi...tetiba aku rasa cam lemas dengan bau masakan yang melekat kat baju sendiri...aneh!!! nak kata aku turun ke kafe, tidak la sama sekali...aku memang dah jarang sangat turun ke kafe tuk beli sarapan...sebab dah agak lama gak la aku tak sarapan secara konsisten...hehehe...
tapi skang lemas sendiri...melekat² kat baju...

ni lah salah satu sebab aku tak suka turun beli makanan kat kafe..lagi pulak kafe yang tertutup...tidak ada sistem pengudaraan yang terbuka...bau masakan yang dimasak berlegar² kat dalam kafe...dan sudahya melekat kat baju yang kita pakai...ada pun, kadang tu aku turun kafe, aku pakai sweater...kadang pelik la orang, tengahari rembang leh aku layan kai baju sejuk...hahaha...ni seme gara² tak mau bau masakan itu melekat....

dan skang, aku dah tak tahan lagi...puas aku cari solution camner nak ilangkan bau yang melekat ni...kalu seharian gini, mau aku pengsan kang...haihh...sudahnya aku terjumpa sebotol minyak wangi dalam bilik bos....tanpa fikir panjang, terus aku sembur satu baju ngan minyak wangi ni...hahaha...

fakta kes:
* ah sudah...abis satu badan aku bau minyak wangi lelaki dah ni...
* sib baik bos cuti p terbang hari ni...kalu idak kantoi la tebiat buruk aku ni...hahaha...

nak tanya korang la kan...korang pernah alami perkara cam aku tak???bila turun kafe jek, bau masakan melekat² kat baju...hingga wujud perasaan yang tidak selesa untuk bekerja...aku ingat lagi masa kat opis lama kat kompleks D5 sana...kafe bawah tanah...so dah bawah tanah surelah bau tu tak keluar kemana kan...tu yang melekat² kat baju tu...alahaii....

notadijariku: adoii...pening plak ngan bau minyak wangi ni...ori ke tak ni bos...☺

eh ada pesanan...

dijemput korang seme join GA ni...sila klik Meh Teka Teka Tempat

16 comments

Friday, January 14, 2011 10:07:00 AM

Wei.. ko pomot ni takde adiah kan?? hahahahahhahaha... tq..

Friday, January 14, 2011 10:08:00 AM

2 la akak kan...
bila p cafe jek kompem bau lekat kt baju...
busuk sungguh...

Friday, January 14, 2011 10:10:00 AM

makan kat mamak... lekat bau kari kat tudung... huhuhu

Friday, January 14, 2011 10:13:00 AM

satu je penyelesaian.. ko kirim je pada kengkawan yg turun kafe tu wei.. hehehehehhehe

Friday, January 14, 2011 10:13:00 AM

btul la..klu gi cafe tak pnahnye tak melekat bau mknn kat bj..lemas sgguh..sib baik blk aku ni ade sembur pewangi..takdela org bau sgt yg pelik2..

Friday, January 14, 2011 10:22:00 AM

Biasalah tu, klo dah gi cafe @ kedai makan, macam² bau ada.

Friday, January 14, 2011 10:28:00 AM

aneh.. bau masakan tu sampai ke lobi lif lak tu.. huhuhu

Friday, January 14, 2011 10:32:00 AM

kak,kena bwk febreeze kot g keje hehehe

Friday, January 14, 2011 10:34:00 AM

siap2 stok febreeze kat ofis..hahahaahhaha

Friday, January 14, 2011 10:47:00 AM

aku prasan tp sbb aku tak leh klu tak de mknan.. aku wat dek je ...

kak lain kali ko spare febreze kat opis k...sembur bj pas balik cafe

Friday, January 14, 2011 11:00:00 AM

hahhahaha! report kat bos! :)

Friday, January 14, 2011 11:02:00 AM

setiap kali p kedai roti canai.. mesti bawak haruman roti canai kat ofis.. adoiiiii

Friday, January 14, 2011 11:11:00 AM

sure sna sini bau makanan nih..mmg lemas gak kalau ku bau makanan nih!

hihihi..lawak ler ko siap amik minyak wangi spray satu badan..:D

Friday, January 14, 2011 11:15:00 AM

hehe...kenapa la g sembur yg perfume bos tu...seniri punya tertinggal ka...lawak la...adoii

Friday, January 14, 2011 12:35:00 PM

hoho.igt kafe kiterang je camtu. kalo air-cond mmg la. tp pelik mcm kat jusco ke suma tu takde la plak bau melekat kan. rasa derang masak lagi la kat dpn kaunter je.
Rasa sbb sistem udara derang tu jenis yg elok kut kan.

Friday, January 14, 2011 1:48:00 PM

hehehehe
dah tentu ori kata boz punya
plg tak tahan klw wat bbq mmg berasap bau baju

Post a Comment