Sunday, January 30, 2011

Saya Ada Dua Kaki Kanan...Kata Ma...

salam...selamat pagi lagi sekali...
so, nak tanya korang...pe perasaan la kang...kalu kaki kanan korang ada dua cam si MA ni???
kalu aku plak tak tau nak kata apa...camer aku nak berjalan nanti???arghh...tapi syukur Allah berikan kaki sebab dapat berjalan kan...

ELAK SALUR DARAH ROSAK...doktor memperkemaskan balutan pada kaki kanan Ma selepas disambung dengan kaki kirinya yang cedera sebelum pembedahan membetulkan kaki itu dilakukan tidak lama lagi.

BEIJING: Demi menyelamatkan kaki kiri seorang lelaki yang cedera akibat kemalangan, doktor di sebuah hospital di China mengambil keputusan menjahit kaki berkenaan ke kaki kanannya untuk sementara sebelum mencantumkannya semula tidak lama lagi.

Menurut jurucakap hospital itu, lelaki itu - hanya dikenali sebagai Ma - terbabit dalam kemalangan di tempat kerja dua minggu lalu.

Katanya, insiden itu menyebabkan kaki kiri Ma rosak teruk dan mengalami jangkitan kuman.

“Jika dibiarkan, kemungkinan besar kaki kiri Ma terpaksa dipotong,” katanya.

Bagi menyelamatkan Ma, kata jurucakap itu, pasukan perubatan hospital membuat keputusan radikal - memotong kaki kiri Ma.

Kaki itu kemudian dijahit ke kaki kanan untuk sementara waktu bagi memastikan salur darah serta otot Ma tidak rosak.

“Pembedahan bagi menyambung semula kaki kiri Ma dijangka dibuat dalam tempoh sebulan,” katanya. - TS
  sumber dari SINI

aku dok terpikir2 ni...camner la agaknya rupa kaki dia ek...ni wat sementara jek kut???

4 comments

Sunday, January 30, 2011 11:40:00 AM

actually akak sy masih tak faham apa relevannya jahit kaki tue..
tp moga dia okeyh jewk nanti!

Sunday, January 30, 2011 12:01:00 PM

adoi. siksanyer... :-(

Sunday, January 30, 2011 12:34:00 PM

zan, try test ehkkk

Sunday, January 30, 2011 2:32:00 PM

waduh,,, peliknya keputusan begini...ada wat kat malaysia ker
tapi kalau saya jadi ma pun saya sanggup, asal tak kehilangan kaki...xleh cari ganti weh

Post a Comment