Monday, February 14, 2011

Akukah Yang Bersalah???


di suatu petang yang hening...
di wall fesbuk yang tak berapa nak on dah tu..tiba tiba seorang kawan lama menyapa....

old fren : weii, ko dah dapat kad kawin aku???
aku : lum lagi...bilanya ko nak kawin ni...
old fren: esok lusa...
aku : cehh...esok lusa baru nak kasi bitau aku...aku nak lik kampung la masa ko kawin tu...
old fren : takpelah ko datang ar time umah pompuan...
aku: insyaAllah...

beberapa hari kemudian...

old fren: weii, ko dah dapat tak kad jemputan aku???
aku: dah dah...baru petang semalam...
old fren: datang ek
aku: insyaAllah kalu takde aral...

tiba hari yang dinantikan...hujan turun dengan lebatnya...dan aku telah mengambil keputusan untuk TIDAK HADIR ke 3 majlis perkahwinan sahabat sahabat aku itu...kerana pertamanya hujan lebat...keduanya anak tak berapa nak sehat...

beberapa hari selepas majlis berlangsung...kawan lama menegurku lagi di fesbuk...

old fren : weii...cakap BERAPI nak datang...tapi haram, batang idung pun tak nampak...
aku: sorilah weii...anak tak sehat la...lagipun ujan kan...
old fren: arghh ko alasan LAPUK...
aku: weii, ko nak caya ke tak, itu terpulang...sok ko ada anak ko tau la..mana lebih penting...
old fren: ok ok...

dan perbualan ditamatkan...aneh tul...aku tak datang pun nak jadi isu...bistu masa aku kawin dulu ko tak datang dan aku tak kepoh pung...kamong la...mesti ada sebab ngaper tak dapat datang kan...dan rasa aku, kalu aku tak datang pun, ko jadi jek kawin...majlis ko berjalan dengan lancar lagi...hehehe...

ok, buat sahabat lama, selamat pengantin baru...hadapilah dugaan berumah tangga dengan tenang..hehehe...
SEDANGKAN LIDAH LAGI TERGIGIT...INIKAN PULA SUAMI ISTERI...
daaa.....

8 comments

Monday, February 14, 2011 9:34:00 PM

dah mnx maaf pun..org tu nak bgang..annoying gila..huhu

Monday, February 14, 2011 10:48:00 PM

aku kawen ko xdtg pun. nanti aku tulis kat wall. jgn sentap plak tau

Monday, February 14, 2011 11:38:00 PM

x pegi wedding kawan gak, keje...T_T

Monday, February 14, 2011 11:58:00 PM

cian cikmot...
xpe la...xde rezeki nk g kawen kawan cikmot tu..die kena la paham kan...

Tuesday, February 15, 2011 1:35:00 PM

alahh aku pon ade gak yg miss event kwn2 ni..kwn baik lagi..tp pastu cover lah buat gahtering ke ape ke..aku klu kwn jenis laser xtentu psl nih mmg baik xyah rapat benor,buat saket hati je,hehehe

Tuesday, February 15, 2011 3:37:00 PM

dia sedih kot cikmot tak dtg.. tp dia pn kene paham masalah org lain.. huhu

Tuesday, February 15, 2011 3:49:00 PM

ena pun banyak gak kenduri kawin kenkawan tak leh g.. tp nak wat camner dah tak leh g kan.. tp betul kata izan.. majlis tetap berjalan lancar kan.. heheh

Wednesday, February 16, 2011 8:43:00 AM

ekin kawen nty ekin sewa keta lamosin amik cik mot...so xyah la cik mot ssh2 dtg ngn keta sndri kan2...hehe kat jngka jek pon..huhu

Post a Comment