Monday, February 21, 2011

Bila Anak Dah Mula Nak Makan...Hati Rasa Gembira...


kalu ada yang baca citer kat blog aku ni, ritu aku ada citer sal irfan yang kena ulser kan..sampaikan mulut dia pun keluarkan bau yang kurang enak...makan tak nak, minum susu pun kurang...ati ibu mana yang tak sedih kan...dan ritu bila dah bawa p jumpa pakar kanak²  dan makan ubatan yang dikasi...barulah dia recover...bila dah recover...barulah semangat semangat....makan pun makin berselera...susu jangan cakaplah....abis sampai ke titisan terakhir..kalu sebelum ni, sure dia takkan isap abis punya...akan tinggal baki sikit jek...tapi bila dia dah mula nak menyusu semula, aku gembira...beli susu bertin² pun takper, janji dia nak minum...kalu dia takmo, siang malam dok risau memikirkannya kan...huhuhu...

ritu ari jumaat lepas, dek kerana si ibu ni malas nak masak, so beli jelah kat pasar malam kan...dan cam biasa, aku akan beli moi kat derang...sup moi ni sedap...tu selalu beli tu...dan ritu jugak, tetiba aku jadi rajin nak snap gambar si adik ni...dah lama tak snap gambar dia in person...sian kat adik ni kan...

hehehe...budak idung pesek...dah susut sikit badan dia ni...ritu timbang tinggal 12kg ja...

sian dia, punyalah nak suap sendiri, sampai tertunduk cam gitu sekali kan...hehehe... 

sibuk snap gambar adik, kakak pun nak jugak..dia ni mana bleh kalah...

sian nengok dia tertunduk², aku pun amik besen nak letak bekas moi dia... 

barulah senang dia nak menyuap..takdelah tertunduk² sangat... 

dah separuh jalan makan, baru dia teringat nak baca doa...hahaha...layankan aja... 

tu jek citer sal adik...ati aku sangat gumbira bila nengok anak² sihat sepeti sedia kala...kalu anak² demam ke, selesema ke, sakit sana sini ke...siyes tido malam pun tak lena dok mikirkan mereka...nak p keje apa tah lagi...rasa tak tenteram jek...yelah, kalu anak² tak sehat, takkan tegar nak anto mereka ke taska kan...hurmm....

17 comments

Monday, February 21, 2011 10:28:00 AM

syukur anak2 dah sihat.. anak sihat, ibu gembira..

Monday, February 21, 2011 10:35:00 AM

alorr sian pulak tgk Irfan mkn cmtu hehe...syukur dh lalu mkn...nape tk suap kan je...tkmo ehh..dia nk mamam seniri..?

bdn ttp chuby tuu...

Monday, February 21, 2011 10:36:00 AM

kakak...beli la meja makan tuk si kecik tu...hikhik..



kakak, tina tag akak kt cni http://mizztina.blogspot.com/2011/02/lulu-caldina-1st-giveaway.html

Monday, February 21, 2011 10:39:00 AM

Hehe..bagus la irfan mkn dah.
12kg yer kak..leh thn berat.dania pon 10kg jek.huhu

Monday, February 21, 2011 10:39:00 AM

Hehe..bagus la irfan mkn dah.
12kg yer kak..leh thn berat.dania pon 10kg jek.huhu

Monday, February 21, 2011 10:39:00 AM

comel!! doakan sy dpt anak2 comel cam sis =)

Yang comel,

Khumaera Ismail

Monday, February 21, 2011 10:39:00 AM

ala..siannya...alhamdullilah dah selera mkn..

Monday, February 21, 2011 10:40:00 AM

akak!!!
anak akak sgt2 cumel!!!
nak leh tak??
hahaha!

Monday, February 21, 2011 10:41:00 AM

hehe..

sama gak la ngan irfan ena tu.. kalo makan mesti tertunduk cenggitu.. kalo dok ateh kusi ok la sikit.. tp tak baper nak sampai la plak.. keh keh keh..

Monday, February 21, 2011 10:42:00 AM

12 kg dah .. dulu brape ??
lebih kurang berat fahim dah fahim 13.5kg...
kak ko bg adek mkn pe kak.....

Monday, February 21, 2011 10:52:00 AM

irfan byk ikut muka cikmot :)

Monday, February 21, 2011 10:55:00 AM

cepat carikan meja comel utk irfan mkn dgn lebih selera lg..hehehe

12kg jauhnya darwisy nk kejar berat irfan..dia 8kg lebih je..tsk..tsk..

Monday, February 21, 2011 11:06:00 AM

Comel je dia makan ..
:D

suka2 .gram lah !

Monday, February 21, 2011 11:25:00 AM

Alhamdulillah dh selera mkn:-)
Kak izan namo susah2 hati yek...

Monday, February 21, 2011 11:44:00 AM

alhamdulillah..dah sihat pun
comey la ank cikmot :)

Monday, February 21, 2011 3:46:00 PM

Tomeinya nengok dak irfan nih makan ^_^.

Teringat masa iman kena oral ulser, penuh satu mulut...hazab hokey...kesian sangat², nak makan tak boleh, meleleh jer air liur. Trus susut berat badan.

Tuesday, February 22, 2011 9:54:00 AM

alaa comelnyee .

Post a Comment