Tuesday, February 22, 2011

Gaji Bila???Aku Dah Semput!!!


tadi belek² kalendar...baru sedar, lagi dua hari nak gaji...(arghhh tipu aku baru sedar...aku memang hitung hari gaji....:P)sangat tak sabar nak tunggu hari khamis ni...lebih hebat dari menunggu MJ tau...hahaha....hurmm...aku syak la kan, bulan ni aku lebih sesak dari biasa...sebabnya kejadian balik kampung sempena cuti raya cina ritu la...tulah, pantang cuti jek nak balik kampung...lor, bistu kenalah balik kang...dah la balik kampung GP tu setahun bleh dikira...dalam 2 kali jek gitu...bistu???takkan nak balik hari² kan...kalu kampung takat kat Segambut jek, dok sekali ngan maka pun bleh...tak yah dok asing...hahaha...
tapi jengka lum balik lagi tuk tahun ni...sob sob...cam la jauh benar jengka tu kan...huhuhu...

sebab per aku beria nunggu tarikh gaji bulan ni???sebab tak sabar nak top up susu dan pampers anak²...paling penting susu la...takde stok langsung kat umah...yang ada pun betul² cukup hingga ke ujung minggu ni jek...haihh...kuat tul menyusu anak dua orang tu...bistu???anak tak nyusu aku riso lak kang...so biar jelah...selagi derang berselera kan...dan pampers pun kena riki² kat mana yang tengah sale skang...bab pampers ni memang kurang membebankan dah...sebab si kakak dah 99% free pampers...cuma tido malam jek pakai...p jejalan pun dah tak pakai...nak kencing ke, berak ke, pandailah dia sampaikan hajatnya itu kan...so far, lum pernah lagi terbabas....mekasih pada cekgu² taska yang banyak membantu...tapi kalu tido siang kat umah, aku lapik tikar getah baby tu...bukan per, kadang pernah gak terbabas...dia sedar jek dah lencun...so sebagai langkah keselamatan kenalah lapik tikar tu...

dan gaji ni jugak tak sabar nak top up barang dapur...banyak barang dah kehabisan ni, mana taknya gaji bulan lepas tak p beli pun barang dapur...sebab save bajet tuk balik kampung kan...so bulan ni kenalah p beli...even aku ni bukan selalu gak masak, tapi sekali sekala kenalah jugak kan...bistu? takkan nak beli kat luar jek....huhuhu...eh baru aku perasan ayat aku rini banyak tul perkataan bistu...:p

klah, aku jadi semput nak menaip...mata makin lama makin sakit plak pandang skrin lelama...hurmm...tata la...daaaa....

kengkawan meh reramai join GA yang mudah di SINI...selamat mencuba...

26 comments

Tuesday, February 22, 2011 10:33:00 AM

gaji lusa, kejap je tu hehehe :)
SENGIH. TAK PERLU KATA APA-APA

Tuesday, February 22, 2011 10:34:00 AM

uhuk..uhuk...segambut macam pernah ku dengar tapi di mana yer??? hahahahahha

Tuesday, February 22, 2011 10:36:00 AM

@Ieda Al-Habsyi
hehehe, mesti ieda pun dok hitung tarikh gaji hubby ni...:p

Tuesday, February 22, 2011 10:37:00 AM

@eLYies
segambut tu kak kl kak...
jauhhh,....hahaha

Tuesday, February 22, 2011 10:37:00 AM

nak handbag baru...cepatlah gaji...hukhukhuk

Tuesday, February 22, 2011 10:40:00 AM

ahaks kakak...kite sm la..asek belek kalendar yg duk depan mata ni je..aisey, bila la nk gji..nk suping brg dapur, byk dh susut...

Tuesday, February 22, 2011 10:40:00 AM

sabar...sabar...
xlama dh...hehe:D

bila dh masuk 2 3 ari lagi nk gaji, makin semput kan...huhuhu, payah2....

Tuesday, February 22, 2011 10:40:00 AM

sabar...sabar...
xlama dh...hehe:D

bila dh masuk 2 3 ari lagi nk gaji, makin semput kan...huhuhu, payah2....

Tuesday, February 22, 2011 10:42:00 AM

dah dekat dah dekat.. heheh..

sama la.. dak irfan kuat susu jugal.. sib baik kakak biasa2 jekk.. hehe

Tuesday, February 22, 2011 10:50:00 AM

huwaaaaaaaa
aku lg sesak wei
pas g sabah
blk kampung juga..
adeh

Tuesday, February 22, 2011 10:57:00 AM

anak akk pulak kalau nak habis stok susu lagiiiii kuat menyusu =P

ni dok tgg gaji jugak T___T

Tuesday, February 22, 2011 10:59:00 AM

salam perkenalan..

gggr hari gaji.. takut nk degr.. lalala~ singgah le yer

Tuesday, February 22, 2011 11:02:00 AM

cik mot, samelah dengan kite..kite dok menghitung hari nak bergaji ni hah..bulan ni saje 2 kali balik tengganu, kopakkkkk..pasal tu jugak groceries tak beli bulan ni, sedih..

tp kan gaju kite lmbt lagilah, 5hb tau, hazabbbb..

Tuesday, February 22, 2011 11:10:00 AM

samalah brg dapur angah pun dah abis

Tuesday, February 22, 2011 11:11:00 AM

kty gaji minggu depan ..huhuuhuuhhu.3hb setiap bln kdg 7 hb..pity me

Tuesday, February 22, 2011 11:15:00 AM

aku x g mana2 pung. tgu gaji jugak !! kalu g mana2. mau negative duit ..huhu. eh, mgu dpan nak p kuantan ..ye ye..jenjalan..:D

Tuesday, February 22, 2011 11:18:00 AM

haih cikmot,

kita kat sini pon tgh tg gajiiii

Tuesday, February 22, 2011 11:20:00 AM

aku pun tunggu gaji gak. walaupun tak keje. nak pegi bersoping. eh kalau ko nmpk petpet murah btau aku skali tau

Tuesday, February 22, 2011 11:39:00 AM

haishhhh.... ilek ar izan... akak nih gaji 1hb pon ilek jerk... muahhaaaa....

Tuesday, February 22, 2011 11:55:00 AM

salam perkenalan..
hukhuk..bukan kamu jer yg tak sabarr menunggu gaji, orang di sini juga..terasaa begitu kering di bulan ini..(cino rayo, kiter yang kering)

Tuesday, February 22, 2011 11:56:00 AM

zaman laki aku keja proton sgt besh tak dak masalah pun ngan duit sbb ...
gaji 3 kali

gaji aku 25 @ awai ckit klu jatuh 25 tu jumaat

gaji laki aku 30 ngn 15

mmg tak penah semput la ... tp klu laki dah bertukar kerja pada 1.3.2011 nih .....tak dpt bygkan dah takdak gaji tgh bulan lagi ...

Tuesday, February 22, 2011 12:12:00 PM

Hahahaha...ko pon menghitung hari gak erk. Barang² dapur ku pon dah habis...cptlah gaji.

Tuesday, February 22, 2011 12:32:00 PM

juga akak tak sabar nak blanja sy jugak kan??
hahaha

Tuesday, February 22, 2011 12:49:00 PM

adeh... sedey lak bc cite cikmot nie.. InsyaAllah, khamis akan dtg dgn cpt.. hehe

Tuesday, February 22, 2011 1:03:00 PM

aku pn sesakkkkkkk
bos da sign gaji..tggu amik jek khamis ni
hehee

Tuesday, February 22, 2011 1:41:00 PM

bistu???hehhehe...
sabaq2 cikmot...
pejam celik pejam celik dah khamis...;) ;)

Post a Comment