Thursday, February 10, 2011

Jauh Sungguh Kami Bertemu...Nun...Di Tesco Bukit Mertajam Sana!!!


sian kan...punyalah jauh sampai ke kampung halaman baru dapat berjumpa...
alkisahnya balik penang itu hari, dapatlah jumpa dengan si nana ni...ekseli aku kenal dia kat alam maya dah agak lama...paling tidak pung, dah hampir 4 tahun jugak la...dari mula kawin dan masing² dah punya anak, dan anak dah beso pung...ekseli bukan tak leh pun nak jumpa kat kl, mandangkan dak nana ni mang orang sini, tapi tulah, masa tak mengizinkan...g pun aku ni penyegan orangnya...tetambah nak jumpa ngan orang yang pes time jumpa...cam jumpa elyies dulu la...hahaha...segan mak...dah la aku ni tak peramah orangnya...haihh...

so, dah alang² nana pun balik sana, maka satu pertemuan telah diaturkan..memula bajet nk jumpa kat bagan ajam...tapi tetiba nana kata satu famili mertua dia nak ikut gak...nak mandi laut katanya...grr...terkejut beruk aku ni tau...setahu aku kat bagan ajam tu manalah ada orang mandi...tepi haiwei jek pung...orang penang pun tak mandi, takkan orang luar nak wat jakun haihh...aku dah riso dah...terus sms nana bitau sal tu...dan plan pun ditukar...bila plan dah ditukar, pagi tu kami ke teluk bahang la jumpa ngan kawan hubby...dan nana and famili dia p mandi laut kat batu feringgi...sudahnya petang tu baru dapat jumpa ngan dia...tu pun kat tesco bukit mertajam sana...hehehe...cam kat sini dah takde tesco kan..:p

cam biasa la, kalu dah jumpa borak² surelah ada gambar yang diambil...segan aku, nana siap bawak kamera ada hidung tu...aku plak guna kamera cap ayam ja...hahaha...

masa ni kami sampai dulu...dari teluk bahang terus ke tesco ni...tak balik umah lagi pung...seharian berjalan tuuu...ni gadis berkacamata...
 

masa aku ngan nana dok sibuk gosip², citer dari satu topik ke satu topik, kaum bapa sibuk melayan anak memasing main kat playground sebelah...dah lama borak, baru teringat nak snap² gambar...

irfan dan kerusi biru dia ni...ada citer disebaliknya...siap rebut² ngan kak damia tau, semata nak kerusi biru ni...boys kan kena guna kaler blue...hehehe...

anak-anak plak beratur ikut umur memasing...dimulakan ngan kakak lahir tahun 2007...damia 2008 dan irfan tahun 2009...2010 tak sempat nak produce...2011 ni giliran nana kut...ce tanya dia...hahaha...

aku rasa gambar kat sini terang giler kan...yelah, kalerful giler...sakit mata mak...

dan gambar kami dan anak masing²...

masa ni aku dok luruskan rambut mia...sebab banyak giler minyak rambut yang dia pakai sendiri kata nana...dah tak ori dah rambut mia tu...korang perasan tak suar irfan yang telah alami kebocoran tu...

so, aku suh hubby amik pampers salin kat lam kereta...sekali irfan bantai nangis beria semata nak ikut abi dia...

sampai melalak sakan la...aku wat dunno jek...sesambil amik gambar dia lagi...hahaha...kijam kan???

pastu gambar dan gambar lagi...

dan gambar aku ngan nana...aku wat gini sebab gambar ori ni gila terang...sakit mata mak..korang perasan tak kat bawah nana tu ada kepala budak...grrr...budak mana tah...sempat gak paler dia masuk sini...hehehe...

jumpa nana pun tak lama...sebab time tu dak nak dekat maghrib dah...aku pun ada urusan nak li barang sikit lam tesco tu...barang dik ipar pesan...nengoklah lain kali kita jumpa lagi...maybe kat kl plak...kalu ikut perancangan ritu, nak jumpa sekali ngan mrs fiza seme, tapi last minit memasing ada hal...so aku jumpa nana jelah...ni kali ke berapa tah aku jumpa kawan alam maya...tak ingat dah...

nana, sori kalu aku kurang cakap itu hari...eh tetiba...hahaha...

17 comments

Thursday, February 10, 2011 1:27:00 PM

jumpe nana punyelah jauh pdhal masing2 dok kl,hahahaha,jmpe ko je blm cikmot oiii

Thursday, February 10, 2011 1:32:00 PM

@mama_umar_maryam
zet, ko dok jauh sangat...tu yang susah nak jumpa...g pun aku pemalu weiii...hahaha...

pe kata kita jumpa kat tailen...mau???

Thursday, February 10, 2011 1:34:00 PM

nana, cikmot mmg pemalu orangnya. :p hahahaha.. sedih semua ektibiti yg drncg xjd..haihh weh jom buat gathering

Thursday, February 10, 2011 1:35:00 PM

syoknye jumpa2an..^_^ hiss..tetiba ada kepala budak kt bwh tu ye..hehe..

Thursday, February 10, 2011 1:36:00 PM

@MrS. F!zA
ha, tau tak pa...hahaha...pemalu sungguh weii

@mamalieyna
hehehe...jumpa nun jauh kat sana...ngan eyna bila agaknya nak bertemu ni...:p

Thursday, February 10, 2011 1:55:00 PM

haaa dah jumpa kak nana ..
bile nak jumpe kak ieda !! .. ekekke

Thursday, February 10, 2011 1:56:00 PM

wah.. jumpa jumpaan di tesco...

Thursday, February 10, 2011 2:06:00 PM

hahahhaa
patut la ko tanya tadik
mia lahir thn berapa
ngarang en3 ni rupanye heeh
ko ni pemalu ke hehehe
ntah aku tgk ok je
banyak mulut pot pet pot pet hahaha
klaka kan
kt kl xjumpe
kt penang sana plak bole jumpe

Thursday, February 10, 2011 2:13:00 PM

@ieda
hah, jumpa kak ieda???ikut turn ikut turn...banyak lagi akak2 lum p jumpa ni...hahaha...

@THE LEKAT LEKIT STORY
tu last kopek tu...takde tempat lain dah...hahaha

@Nana
hahaha, tu kaber malu dan segan...tu aku pot pet pot pet weii

Thursday, February 10, 2011 2:24:00 PM

hahaha..kan dah jumpe.. kalo x leh jumpe sekali..malangnyer org gi time lepas CNY...

Thursday, February 10, 2011 3:01:00 PM

moh la pakat jumpa budak2 pcm..lama dan ade yg tak pernah jumpa kan..huhuhu

Thursday, February 10, 2011 3:02:00 PM

comelnye diorang CM..huhu
kesian diorg nangis CM x pujuk..CM kejamm..hahaha

Thursday, February 10, 2011 3:11:00 PM

itulah y dikatakan pjodoh pertemuan kuasa tuhan..
padahal duk sebnadar kl.. last2 kluar jauh bru leh jumpa kan??

Thursday, February 10, 2011 3:37:00 PM

wey aku pn budak PCM
hahaaa ttibe :p

Thursday, February 10, 2011 3:49:00 PM

wah seronoknyerrrrrrrrr..apa pun memang terbaik la dapat jumpa kawan blogger kan???
angah bila lagi???

Thursday, February 10, 2011 3:58:00 PM

izan, pandai cakap aku.. ko pun sama pemalu jugak... hehehhe

Thursday, February 10, 2011 4:29:00 PM

Sonokkan jumpa kawan2 blogger..
tp kty ni pemalus skit orgnya

Jom baca: Bertahun2 Tersalah Tarikh Wedding Anniversary

Post a Comment