Friday, February 11, 2011

Kan Best Jika Kaum Ibu Diberi Cuti Khas Selama 15-20 Hari Hanya Untuk Menjaga Anak Yang Tidak Sihat Di Rumah


salam semua...ari ni lambat lak aku bersiaran...ekseli aku EL...sebabnya si anak bujang kurang sehat...bistu anak tak sehat takkan aku tegar nak anto ke taska kan...sedangkan ngan kita pun dia merengek, apatah lagi dengan pengasuh...owh tak pat aku bayangkan...aku rasa kalu pengasuh tak tahan rengekan budak kurang sehat ni akan berlakunya perkara yang tidak diingini...so senang citer cuti jelah...benarnya dari semalam lagi irfan ni menunjukkan petanda kurang sehat, tapi semalam hubby yang cuti...rini giliran aku plak...

kalu aku tak silap la kan...bulan ni saje lebih kurang 2-3 kali gak la aku amik EL, semata kerana anak kurang sehat...tu seme dikira sebagai CUTI REHAT gak la..cuma lepas naik keje baru apply borang cuti...sob sob...kekadang kan, terpikir gak aku...naper tak DIADAKAN CUTI KHAS tuk kaum ibu terutamanya untuk menjaga anak2 yang kurang sehat ni..so idaklah ganggu cuti rehat kan...yelah, kalu anak tak sehat jek sure kaum ibu jugak yang jadi mangsa kena cuti...bistu nak suh apaknya pun kekadang kelu lidah ni...tapi kalu ada menda urgent sangat kat opis, terpaksa jugaklah minta belas ehsan si apaknya nak suh cuti jaga anak kat umah...tapi rasa aku, kaum ibu yang banyak korbankan cuti jaga anak dari kaum apak ni...sob sob...sebabnya kaum ibu yang riso beria kan...huhuhu....

oklah, irfan pun dah makin merengek2 ni...tak tau dia nak apa sebenarnya...bagi susu pun takmo...makan apatah lagi...aku syak dia cam kena demam campak jek ni...sebab kat muka dah penuh tanda2 bintik2 merah ni....tadi dah suh hubby cari air kelapa nak kasi dia...ni pestime dia kena demam campak ni...dari lahir sampai skang lum pernah kena lagi...kakak dia pun lum kena lagi...hurmm...jangan berjangkit kat kakak sudah...masak ibu kena cuti dan cuti lagi...huwaa.....dah tinggal 25 hari dah cuti mak skang ni...dah la esok lusa tulat tubing nak bercuti lagi...kesian tau...

eh, tadi kan dah kata ok...so babai la...daaa....

16 comments

Friday, February 11, 2011 9:23:00 AM

huhuhu...sian irfan

memang selalu ibu yang kena EL..lagipun anak2 tak sihat maner nak ngan apaknya...sure cari ibu kan??

aqila ngan aqil dah kena demam campak dan chicken pop sebelum umur setahun..harap2 lepas ni tak kena la..amin..

masa tu abis cuti saya tau..sebab anak demam campak tu...hjg tahun dah takde cuti..dah le cuti tak banayka cam orang kerajaan..18hari je setahun..huhuhu

Friday, February 11, 2011 9:28:00 AM

salam..itulah kan kalau anak tak sihat ,tak sampai hati nak hantar taska.
memang besh kalo anak sakit kita pun dikasi cuti, kdg jadik serba salah dengan keje dan anak..

Jom baca: Senyum Lebar

Friday, February 11, 2011 9:40:00 AM

alahai...cian anak akak...harap2 c epat laa semboh kak yeak...gitu laa kalo ade anak kecik kan kak...sebulan sekali tu mesti ade demam....org kate demam nak dpt akal gitu kan.....

lieya ni pun dari tahun lepas save cuti sebab lepas ni dah ade anak kecik sure tiap2 bulan tepakse cuti anak tak sihat....

Friday, February 11, 2011 9:44:00 AM

Betul lah. kalau asyik EL prestasi pon menurun, effect kat KPI. Memang tak sampai hati nak hantar anak yg sakit kat taska.

Friday, February 11, 2011 10:03:00 AM

ieda ni belum dikira pengasuh amik cuti, adeh..ngan ieda2 cuti skali, abis cuti2...tapi kalo anak sakit seeloknya ibu dpt cuti pree pree gitu kan, baru best, hehehe :)
MINI NUFFNANG GATHERING IN IPOH

Friday, February 11, 2011 10:20:00 AM

Ala cian Irfan. Betul la izan sangat setuju kalau ada cuti macam tue. Kita sebagai mak ayah ni mmg tak kan sampai hati nak hantar anak kat umah pengasuh atau taska kalu diaorg demam. Mmg dalam setahun berkali-kali jugak kena ambik EL. Pengorbanan jadi ibu bapa kan nak buat macam mana

Friday, February 11, 2011 10:28:00 AM

ha'ah ek kak..patut kaum ibu ade cuti tambahan ek...

sian irfan..dhia penah kene dah campak ni dulu...

Friday, February 11, 2011 10:42:00 AM

Memang best pun..barulah anak tu dapat kasih sayang lebih sikit

Friday, February 11, 2011 10:49:00 AM

kalau laa ada cuti tu... sukeeeeeeee gileee sbb mmg kaum ibu je yg selalu amik EL ni..

kak, bio la kena time budak.. cepat ilang parut.. dengan syarat elakkan kicap.. kimi tak ilang betul parut sbb ada orang bagi dia mkn kicap dlm tempoh pantang tuuu

Friday, February 11, 2011 10:55:00 AM

sabar cikmot.. sabar tu separuh dr iman :D, dpt pahala byk nie..

Friday, February 11, 2011 11:00:00 AM

semoga dak irfan cepat sembuh
mmg la kan, nk harap bapaknye jaga kite kt opis pn xtenang

adoi demam campak ek?? sape2 tak kena lg even org tua pn bleh jangkit ni

Friday, February 11, 2011 11:09:00 AM

sianya irfan..moga cepat sembuh yer..kalau dmam campak, mau seminggu baru ok tu..akak, minta kat doktor mc la, ckp utk jaga anak..kalu doktor tu baik hati n memahami insyaallah dia bg..sy penah gak minta, masa jg umairah dulu..dia bg 2 hari..ok la tu kan cmpur ngan cuti rehat..save cuti dua hari..hehe

Friday, February 11, 2011 11:12:00 AM

semoga irfan cepat sihat...harap2 juga x jangkit ngan kakak:-)

Friday, February 11, 2011 11:19:00 AM

boeh boleh boleh... sure sure boleh...tapi...kena bukak bussnss sdiri la...huhuhu

Friday, February 11, 2011 2:02:00 PM

biasa la tu cik mot klu dah ada anak... baki cuti akak hujung tahun paling banyak 2@3 hari je... pernah 0... bukan saje-saje cuti... cuti jaga anak paling banyak... sbb tu jugak gomen bagi cuti banyak banding org keje private... sbb tu jugak... akak dah jarang cuti panjang utk balik kampung... karang tak cukup cuti utk spare anak sakit... ;p

Friday, February 11, 2011 2:29:00 PM

kadang tue terpaksa gak buat macam tue kan???anak dah sakit keluarga lagi penting...kalau ikut kan

Post a Comment