Tuesday, February 8, 2011

Laksa, Menu Wajib Di Makan Jika Pulang Ke Kampung


salam semua...
selamat pagi...rasa lemau masih mengcengkam...pagi ni sampai opis, nengok ada satu kotak bungkusan tertera nama aku...aneh..saper lak yang rajin pos adiah kat aku ni...bukak nengok rupanya kiriman planner dan diari dari syarikat Hornbill Skyways...owhh ok...tuk diagihkan kepada semua pegawai...dan semenya telah selesai diagihkan...rini tak tau nak wat pa...semangat rasa ilang ni...adeh...pepagi dah rasa cam gini kan...hurmm...

oklah, nak citer sal balik kampung itu hari...tetiba rasa nak makan laksa sesangat...kat belah utara kan sangat terkenal ngan laksa² ni bagai...so paksa jugaklah hubby bawa p makan...dan masa p Teluk Bahang ritu sempat jugaklah singgah kat tepi² pantai, kalu tak silap aku area Batu Feringgi kut, semata nak makan laksa...perghh...layan semangkuk sorang...kalu idak, memang nak lagi nak lagi...tapi memandangkan perut dah agak ketat sebab masa kat umah kawan hubby kat Teluk Bahang tu dah dijamu makan tengahari...tu pun adakan space semata nak makan laksa...ekseli nak jumpa nana masa tu...tapi dah kalut sangat...balik dari Teluk Bahang tu baru p jumpa dia...tu pun kat Tesco...hahaha...cam takde tempat lain dah ni...:p

ok, apa yang diorder itu hari, laksa dua pinggan, pisang goreng, owhh, air sirap haruslah...kata penggemar tegar...hahaha....

dah tak tahan sangat, aku bantai makan tanpa hirau orang sekeliling...kakak plak dok layan mata nengok orang mandi manda...sian dia, mesti teringin nak mandi jugak tu...huhu...lenkali ar kak kita mandi sana ek...

anak dara dan lautan yang luas terbentang...

kata cuti raya cina kan...so memasing amik peluang yang ada bawa famili bermandi manda ditepian pantai..memang penuh la orang kat kawasan situ...sepanjang pantai penuh rasanya..jalan ke sana pun hampir sesak...hurmm...

hurmm...rugi plak sebab tak bawa anak2 p mandi ritu...nengoklah ada masa nanti mandi kat lain la...bukan takmo kan, tapi leceh la, orang dah ramai...bilik air pun penuh...tunggu bila hari biasa baru beh mandi...leh konker satu pantai tu sorang²....hahaha...

nanti aku citer sal makan mee udang plak...bapoknya besar udangnya...rege pun bleh tahan...huhuhu...terkejut aku nengok harga...harharhar.....

13 comments

Tuesday, February 08, 2011 8:12:00 AM

gile. benci. dah la feveret. lambat lagi plak tu baru leh mkn. benci benci

Tuesday, February 08, 2011 8:12:00 AM

yesss mmg wajib pekena laksa balik penang...
tingin nk try laksa janggus kt balik pulau tu

Tuesday, February 08, 2011 8:13:00 AM

Eeeeee...geramnya kat akak ni. Saya dahlah lapar ni, tak sarapan lagi. Akak pulak letak gambar laksa ni. Dah meleleh air liur ni..nak satu...huhuhuu

Tuesday, February 08, 2011 8:17:00 AM

@..nOj..
eh ko kan berpantang 1000 hari...kenalah banyak sabar..hehehe...

@Nana
weii...kat alur janggus tu sedap gak...nanti balik sana lagi p makan sana plak...hehehe...aku kan setahun 2 kali ja balik penang...:p

@AMMAR YASIR
amiklah ammar...ada dua tu...hahaha...

Tuesday, February 08, 2011 8:35:00 AM

nasib baik aku tak mengidam laksa... hahahaha... so aku tgk gmbr laksa tu tanpa ape-ape perasaan....

Tuesday, February 08, 2011 8:56:00 AM

aku pun sama klu balik utara mesti makan laksa je hari .. tiap kali pi kedai mkn itu la menu aku order ...hahah
sedap...

lama tak pegi penang ....

Tuesday, February 08, 2011 8:56:00 AM

laksa penang, memang best, lagik best kalo ada nenas

Tuesday, February 08, 2011 9:22:00 AM

aduh..bestnye.dah lame maera tak mkn laksa..

Yang Chomel,
Khumaera Ismail
jom tgk custom made shawl..cantek ade blink2.. :)

Tuesday, February 08, 2011 10:05:00 AM

amboi makan laksa smpai tak penggung...hehe

laa ingt kan mandi manda ari tu..rugi...

Tuesday, February 08, 2011 11:37:00 AM

sedapnyer laksa tue terliur angah tengok

Tuesday, February 08, 2011 11:54:00 AM

sodapnye laksa...

Tuesday, February 08, 2011 1:21:00 PM

Laksa mmg tak dapat dipisahkan dengan perempuan. Terliur lak tengok..

Tuesday, February 08, 2011 2:30:00 PM

sedapnya laksa...err hi kak izan,lama tak tgk akak sbb tak sempat nk BW... izan baru je tgk rancangan 3hari 2mlm mlm td depa mkn laksa kat penang,mmg nmpk sedap...tak penah pun smpai penang...

Post a Comment