Friday, February 11, 2011

Makanan Sedap Tapi Budi Bahasa Tak Dak...Rasa Nak Lempang Jek Pelayan Kedai Tu...


hurmm...entry ni agak beremosi...bukan per, dah lama aku simpan emosi ni...tapi kali ni agak tak tertahan dah...aku ingatkan aku sorang jek yang kena cam gini...tapi bila mana hubby citer masa beli kat kedai dia pun sama...budi bahasa minah ni memang kurang...tahan jek lah dek kerana makanan yang dimasak di kedainya itu sedap...tu yang tadah jek muka tiap kali p beli kat kedai dia tu...

citer cam gini...sejak si kakak aku anto kat taska baru ni, barulah aku tau ada kedai kat seri teja tu yang jual makanan panas sedap diterima masuk oleh tekak aku...sebelum ni memang aku tak pernah tau langsung...yelah, aku bukan kaki singgah kedai kan...walaupun aku ni dikategorikan ibu yang malas nak masak, tapi at least ada gak la aku masak ala kadar gitu2 jek...tapi ritu nak try la beli sup campur kat satu kedai kat seri teja tu...aku malas nak reveal kedai mana...kang tetiba ada yang baca  pastu timbul kes saman menyaman lak, aku gak yang cari nahas...hahaha...haibat kan imaginasi aku...:p...

so, aku try la satu kedai ni...balik umah rasa not bad....sedap...leh masuk ngan tekak...tapi yang aku tak puas hati nya...sikap pelayan kat kedai ni...hello....tak leh cuba beradap sikit...aku bukannya suruh layan aku cam princess ke apa...tapi tak leh kalu orang tanya jawab tu elok2...ni idak, acuh tak acuh jek...nak pulak senyum pun tidak...aku rasa cam nak cepuk jek muka minah tu...masam semacam jek muka dia tu...cam baru lepas putus cinta...haihh...minah ni sorang, kakak dia pun sama jugak...muka tak pernahnya nak senyum...alahaii...kalu makanan kedai ko sedap, dan orang ramai nak beli, so ko kena senyum dik, cuba berbudi bahasa...barulah orang akan sentiasa perkatakan yang baik2 sal kedai ko...ni idak...tak paham ahkak tau...

ritu, pada malam hari la, aku suh hubby beli kuew tiaw ladna kat kedai tersebut...dan tak lupa jugak sup campur tuk bawa bekalan masa p piknik pada keesokkannya...aku siap pesan la kat hubby asingkan terus, sup ngan bahannya....pastu balik dari kedai tu, hubby rasa cam sedikit kuciwa...sebab lain yang disuruh, lain yang dibuat...dicampur kesemuanya sekali...hubby dah kata kat minah tu yang dia minta asing...minah tu wat derk, dengan muka sengal terus layan orang lain tuk amik order...hangin la hubby aku...terus dia bersuara, takpelah, terus jek blah...aku ni kan, kalu tak fikir kat tempat awam masa tu, sure mulut jahat aku akan bersuara gak...suh minah tu lebih bersopam santun....hargailah kastemer ni seme...kalu takat ko masak sedap...eh bukan ko yang masak, tapi abang2 ko yang masak sedap tapi layanan memang OUT...orang pun naik cemuh nak beli lagi....aku bukan per, hangin tau dengan perempuan yang kerek tak bertempat ni...siyes la...

huhuhu, aku rasa cam panjang lak edisi luahan perasaan aku kali ni...tah la, emo semacam jek...geram weii...geram...semalam aku p lagi kat seri teja tu...tapi aku beli kat kedai sebelah...kedai dia aku jeling jek...nyampah pulak nengok muka minah tu...siyes, dia bajet cun weii...huh...

eh, babai la...tak baik kutuk orang di hari yang mulia ni...babai...

notadijariku: pada minah tu, saya minta maaf sebab ceritakan hal ko kat sini...hehehe...maafkan aku ek...eh saya ek...daaa....

13 comments

Friday, February 11, 2011 2:53:00 PM

dulu kan, aku biasa gak kena gini..aku diam je..

sekarng berani la nak tarik tarik muka ke, hape ke, aku saund je terus...

ingat masa kat piza hut, servis lambat, aku marah je kat derang...
dah la sevis charge mahal..serbis cam tahik

Friday, February 11, 2011 2:59:00 PM

huhuhu....aper la pompuan tu..kalo saya..sound je...lantak la..customer always right kan?? hahahha

Friday, February 11, 2011 3:12:00 PM

kedai mana ek ..
aku tak penah beli masakan panas kat ctu ...
slalu bihun sup ngan nasi lemak ayam rempah je

Friday, February 11, 2011 3:12:00 PM

agak nya dia mmg jenis tak suka nk senyum kot..kdg2 pelik dgn pangai org mcm ni kan...

Friday, February 11, 2011 3:26:00 PM

aku tau..aku tau..mmg yg pmpuan2 jual tu tak suke snyum..mcm blagak bagus pun..aku skang bli yg deret dia belah ujung tu..pun sdp gak..byk pun byk..

Friday, February 11, 2011 3:41:00 PM

kalau ku sure dh x beli..boikot ..x pon makanan yg ku order tue tinggal jer kt situ..huhu

Friday, February 11, 2011 4:35:00 PM

aku pernah sound staff Jusco
muka masam mcm cibai
tp dia mmg xcun la..hahaa
aku kabo "dik muka kite ni kalo senyum, xcun pn jadi cun dik.."
hahaa
sengal oh masam ngan org tak tentu psl
aku as customer siap senyum smp telinge konon nk beramah
setan!!!

Friday, February 11, 2011 4:54:00 PM

banyaknya nama makanan

aku lapo kakkk
uwaaa

Friday, February 11, 2011 5:18:00 PM

baru tadi saya masuk kedai baju. dia tya saya cari ape.. saya cakap saje tgk2 je dulu, dlm hati dah kedai ni kedai baju, lagi tya cari ape...

pastu dia tya lagi... akak cari ape, suara dia seakan tinggi pada saya... pastu saya cakap, tgk2 je dulu baju yang ada kat sini, tak boleh ke... pastu saya terus kuar...

bengang nih!

Friday, February 11, 2011 5:20:00 PM

i'm lost..teja? kt ner? nnt sy siasat kak izan hehe

Friday, February 11, 2011 9:29:00 PM

anda di tag. sila tengok http://piahbecok.blogspot.com/2011/02/kaki-gosip-hangit-ni.html

Friday, February 11, 2011 10:10:00 PM

suruh kakak pelayan tu bc entry ni.moga2 dia sedar

Saturday, February 12, 2011 4:21:00 AM

INGIN TINGKATKAN TRAFFIC BLOG ANDA?
SERTAILAH KAMI DI "MALAYSIAN BLOGGERS COMMUNITY"
PING BLOG ANDA DISINI.

CLICK TO JOIN "MALAYSIAN BLOGGERS COMMUNITY"

Post a Comment