Thursday, March 3, 2011

Aku Kempunan Telur Ikan Tembakul...Sob Sob...


salam semua...dah makan???aku baru lepas...bagus kan...orang lain rehat jam 1...tapi aku dah tak tahan lapar kul 12 lebih aku dah rehat dah...arghhh, dulik ar...skang orang tengah rehat, aku keje...ok pe cam gitu kan...

ok, telur ikan masak lemak...tapi aku bukan nak citer sal telur ikan ni pung...tapi citer lain...:p
eh tapi aku dah lama nak makan telur ikan ni gak...ritu p cari kat kedai makan kat BTS sana, alih² tiada juadah berasaskan telur dimasak pada hari tu...ishh....kecik ati mak tau...

ekseli ari ni hari khamis...dan cam biasa ada jualan tiap khamis kat ruang legar NRE sana...dah ada jualan tu, ajaklah my opismate p sana dengan tujuan nak beli nasi kerabu...sib baik dia pun kepingin gak nak makan nasi kerabu...ni kes dah buntu nak makan apa waktu lunch kan...kalu nasi kerabu senang...seme ada...tak yah nak fikir nak makan lauk per, kuah per semelah kan...tapi sayang beribu kali sayang...ahbang yang jual nasi kerabu tu gerainya tak kelihatan pada hari ni...sob sob...memang ni kes kempunan telur ikan tembakul cam citer batu belah batu bertangkup tu...tapi idaklah sampai nak suh batu telan diri sendiri kan...hahaha....

nasi kerabu...hanya hiasan...buat pengubat kepingin aku ini...hahaha... 

pastu bila dah tak dapat makan nasi kerabu...aku sms mak...kebetulan minggu depan nak balik kampung...so nak suh mak wat nasi kerabu la...lama dah tak makan mak buat...last sekali masa raya haji ritu lah...huhuhu...owh ya, memula beli nasi kerabu kat jualan sini aku jadi pelik...sebab kuahnya adalah BUDU tau...bukan kuah SAMBAL cam biasa kita nengok...sebab aku nengok mak aku wat,  memang dia ada tambah budu masa nak buah kuah nasi kerabu ni...tapi idaklah pernah aku makan nasi kerabu berkuahkan budu hundred persent...tu aku cam pelik tu...hurmm..

sebut pasal nasi kerabu...teringat kat bunga biru yang orang guna tuk membirukan nasi kerabu tu...dulu, kat umah aku banyak tumbuh meliar...tapi skang semakin hari dah semakin pupus dah...hurmm... 

makkkkkkkkkkkkkkkkk....nak makan nasi kerabu...huhuhu....

19 comments

Thursday, March 03, 2011 2:32:00 PM

terus lapar perut tgk pic tuh

Thursday, March 03, 2011 2:34:00 PM

uish mcm mengidam je..preknen ka? eh tiba2...

Thursday, March 03, 2011 2:41:00 PM

ape kate bt sendiri?

Thursday, March 03, 2011 2:51:00 PM

akak suke kalo telo ikan n telo sotong, fuhhh sedapppp
kalo kat tempat akak, ada sorang makcik ni jual nasi kerabu sedappp, tapi dia jual cuma bulan puasa, so setiap kali bulan puasa, tak penah ketinggalan beli nasi kerabu kat dia

Thursday, March 03, 2011 2:52:00 PM

daun pepel tu kat belakang umh kat kampung belambak. masa kecik2 dok ngan nenek, selalu main masak2 ngan daun tu.

Thursday, March 03, 2011 2:52:00 PM

aku kerabu kureng sket,nasik dagang sgt suke!
mase kecik2 dulu pon mak aku suke goreng telo ikan..lemak2 gitu

Thursday, March 03, 2011 2:57:00 PM

terlior plak aku tgk telo ikan sama nasi kerabu
hadoi dah ler thg diet ni hehe

Thursday, March 03, 2011 3:01:00 PM

oww baru tau kaler biru kt nasik kerabu tu guna bunga rupanya...

Thursday, March 03, 2011 3:03:00 PM

cik mottttt lapooo looooo apa pun memang terbaik la masakkan ibu kan??kan??? angah suke nasi kerabu meh antar sini sikitttttttttt

Thursday, March 03, 2011 3:44:00 PM

Sedap erk telur ikan tembakul, aku tak pernah mkn lagi, telur ikan lain pernahlah ^_^.

Thursday, March 03, 2011 3:58:00 PM

As salam..
Dah dapat nak mengidam telor ikan tembakul sbb ikan tembakul pun tak pernah tgk...huhu..

Teratak Usang

Thursday, March 03, 2011 4:03:00 PM

sedapnye....

Thursday, March 03, 2011 4:19:00 PM

lagi-lagi mengidam...
nko betul tak 'positif' nih ?

Thursday, March 03, 2011 4:45:00 PM

lama gak tu tak makan.. tadi makan nasi ayam penyek .. erm..

Thursday, March 03, 2011 4:47:00 PM

slm.jom tgk Tudung&Syiria arab dr fabrik denim!!jgn lupa folo yer.i folo u..

Thursday, March 03, 2011 5:12:00 PM

wehh dik ko ngidam erkkk .. kes bahaya nie .. meh sini akak carikan .. tapi kita cari sama2 erkkk .. :)

akak telur ikan nie x suke makan , telur lain orait layie .. upssssssssss :))

Thursday, March 03, 2011 5:58:00 PM

macam citer batu belah batu bertangkup plak nak makan telur ikan..hehehe...btw my fvourite is nasi kerabu..stiap kali puasa mesti bnyk buka ngn makanan ni..hehehe:)

Friday, March 04, 2011 4:00:00 PM

telor ikan masak gitu sedap ke .. aku tak lalu ... tp klu goreng garing aku suka tp hanya telor ikan terubuk ....


bunga tu klu kat kg aku diorg panggey bunga P*P*T ..hahha
nampak kan ..mmg iras kan ... hahha

Thursday, June 19, 2014 7:42:00 AM

Hi awak... Teman minta izin guna gambar masakkan telur ikan dalam entry nie untuk entry teman hari nie...

Post a Comment