Friday, March 18, 2011

Dialog Seorang Anak Sulung


kakak: ibu...kakak ada abang tak???
ibu : mana ada...kakak kan kakak
kakak: yelah, ini kakak...tapi abang tu..
ibu: abang mana pulak
kakak: tuuu...
ibu: tercengang...abang mana ni???
kakak: senyum...

^____________^

kakak: ibu...adik ada abang tak???
ibu: mana ada...adik ada kakak jek...
kakak: ni kakak kan....(sambil tunjuk diri sendiri)
ibu: yelah, kakak la ni...
kakak: naper kakak ngan adik takde abang
ibu: la...kakak kan anak sulung...kakak ler abang...kakak ler kakak...
kakak: ibu tipuu...abang tu boy...kakak girl
ibu: pulak...dia masih tak paham apa ertinya anak sulung...takper, usaha akan diteruskan

^____________^

kakak: ibu...nak adik dua boleh tak???
ibu: adik dua??? tu adik tu...
kakak: tu satu jek...nak lagi satu...
ibu: nak adik dua, kakak kena janji ngan ibu la...jangan gaduh ngan adik...ni adik sorang pun kakak susah nak mengalah...
kakak: senyum jelah...(tah paham tah tidak...huhuhu)

*********

bila anak semakin meningkat umur ni, banyak tul yang hendak ditanya...itulah inilah...kadang pening aku nak jawab...dikelentongnya kan, derang akan ingat sampai bebila...so kenalah bagi jawapan yang leh diterima akal kan...tapi kekadang ada gak soklan yang benar² buat aku terkedu nak menjawabnya...huhuhu...tu baru sorang yang dok sok sek sok sek...irfan skang baru nak pandai bercakap itu ini...kalu sok dia pun dah pandai...alamatnya aku yang agak pendiam ni kena banyak bercakap jugak lah gamaknya...erkk...sejak bila aku jadi pendiam ni???aneh...hahaha....

15 comments

Friday, March 18, 2011 1:35:00 PM

tak de experience lagi...tgh tgu aydin pandai bercakap...mst jenuh kan?

Friday, March 18, 2011 1:36:00 PM

fuhhh... berpeluh tu nak jawab tu. dulu penah dapat soklan pelik dari budak gak. 'tuhan ada buntut tak?' hamikkkkk... ape nak jawab?

Friday, March 18, 2011 1:50:00 PM

sib baik ank aku yg abg tak byk tanye..hehehe..

Friday, March 18, 2011 2:16:00 PM

dh stat petah la tuh...
nanti kang layan jer la anak burak yer..
ngeee~~~:D

Friday, March 18, 2011 2:18:00 PM

anak lg peramah dr mak la nantinya ye..kalau mak dh peramah, harus la anak lg potpet..ngee..

bertanya tuk tmbh ilmu tu kakak kan...hehe..

Friday, March 18, 2011 2:50:00 PM

hahah..comel..
kakak..nk abang angkat x?? hikhik

Friday, March 18, 2011 3:17:00 PM

hahhaa
bab banyak tanya
tu..
tak tahan
kdg2 aku malas nk jawab
aku jawap merepek
dia tau plak tu
aku jawba tak btol
dia ckp jawab la elok2 hahaha

Friday, March 18, 2011 3:23:00 PM

kakak nk adek tu ...
bg je la ... kesian die .. mayb kakak nk adek pompuan bleh main barbie dols ngan die tu

Friday, March 18, 2011 3:24:00 PM

sama la dgn kakak laila... ade ke mintal abang... cehhh... malas pikir la...

Friday, March 18, 2011 4:15:00 PM

bole dah bg adik tu..hahaha

Friday, March 18, 2011 6:15:00 PM

Ekekekekeke...tak terjawab di buatnya. Masa anak belom bcakap, tak sabar² nak dgr dia ckp, bila dah pandai ckp...tak terlayan plak di buatnya.

P/s: Bagi menjawab pertanyaan ko, aku keja kat cyberjaya.

Saturday, March 19, 2011 4:22:00 PM

hehe..

ena dua2 dah hebat bila bercakap.. sampai naik pusing dibuatnya.. memg bila nak jawab kena sangat2 bertapis dan logik.. kalo tak dorang kuiri kita balik?? adeihh!!

Sunday, March 20, 2011 7:21:00 PM

salam
anaknya makin cerdik ,pandai dan besar ya kak

Monday, March 21, 2011 11:45:00 AM

izan...kakak nih aku rasa peramah cam hang la izan..heheh...aku pun pia nih byk tui soklan yg sering dikemukakan pd ku.nek fenin nk jawb..tuh adik mujuq baru 4 bulan lebih..nnti jenuh la pasangan adik badik tuh dok soal siast aku hahahah...
..pia pun selalu tnya awat dia tak dak kakak..takdak abang..

Monday, March 21, 2011 6:16:00 PM

kdg2 smpai tak terjwab kan kak..soklan2 yg kita sendiri tak terpikir akan kuar dari mulut diorang hehe

Post a Comment