Thursday, March 10, 2011

Indah Khabar Dari Rupa...


salam semua...wahh...nampaknya dah timbul banyak sawang kat blog aku ni....dah beberapa hari aku tak update kan...btw, mekasih pada yang bertanya...ekseli aku ada, cuma mud nak berblog sudah di bawa pergi...rasa cam malas sangat....huhuhu...

so, korang dah lunch???cam biasa, skang lunch aku, aku kirim jek kat opismate...pe lauk pun aku tak kisah sebabnya aku bukan jenis cerewet mana pun...ada, leh makan...takde...berlapar sudah...dan tuk lunch hari ni, my opismate belikan nasi putih, kuah masak lemak kaler kuning dan dua ketul ikan...aku syak ikan pari kut...cam biasa, sebelum makan ikan tu, aku kan robek2 dulu isi dia...sekali terbau satu bau yang kurang enak dari ikan ni...sah la ikan pari...tapi bau cam busuk...ishhh camner nak terangkan ek...aku sure korang tentu pat bayangkan bau ikan pari yang dah kepam...tak segar lagi...ha, gitulah baunya...lebih tepat bau cam hancing gitu....ishh...dah bau gitu menusuk lubang idung aku yang tak baper nak mancung ni...terus terbantut hasrat aku nak makan ikan tersebut...huhuhu...sian kan...tapi aku amik sudut positif...itu bukan rezeki aku tuk hari ni...

sudahnya aku makan yang ni jek...

dan nilah ikan yang aku nyatakan tu...arghh...tak pat nak bayangkan bau dia...dah selamat aku buh lam plastik...kasi buang terus...ishh...

ha, pada korang kan, pernah tak terkena cam aku ni...sebab tu kalu kat kafe kan, aku jarang amik ikan pari ni...sebab aku tau akan jadi gini...lagi satu...ikan goreng pun jarang aku amik...sebab kadang pernah terkena ikan goreng yang semalam...rasa isi pun dah tau sebab takde manisnya lagi...arghh...mencik la cam gini...sampai ati makcik kafe tau...aniaya orang cam gini...sob sob....

kalu gini gayanya...makin takde mud la aku nak update blog...huh....

21 comments

Thursday, March 10, 2011 1:39:00 PM

hm..same la ngn cafe bwh ofis aku ni..da mcm2 komplen da tp sbb owner tu kroni menteri tak leh nak watpe da..skang ni aku mkn rt / bskut je tghari..ms sapan kenela mkn berat2..seksa tau cmni..

Thursday, March 10, 2011 1:39:00 PM

jgnlah tak de mood nak blog.....=(

Thursday, March 10, 2011 1:40:00 PM

eeee..tp xpenah jd mcm akak...

Thursday, March 10, 2011 1:44:00 PM

tadi aku tergerak nak ambik ikan pari.. sib tak jadi...

Thursday, March 10, 2011 1:51:00 PM

tadi aku ingt nk sms ko
tanya
mana ko menghilang hehehe
tapi bz giler..
xdan...
penah jadi kes mcm ni
klw aku makan sendiri kt kedai tu
mmg aku lempor balik ke muke tokei dia hahhaa

Thursday, March 10, 2011 1:58:00 PM

eeeee... biase le cikmot.. klu mkn kat luar mmg cam gini, kdg2 lauk 2, 3 ari pun ade.. huhu

p/s: rindu arr kat cikmot, dh lm cikmot tak jenguk sb :D

Thursday, March 10, 2011 2:02:00 PM

patutlah menyepi aje cik mot kite nih..

biasalah cik mot, org meniaga ni nak untung, tp tanak rugi..so adelah lauk semalam, bau kepamlah, macam²..

Thursday, March 10, 2011 2:16:00 PM

rasa nye la kan itu jenis ikan pari yang hancing tuh.. mmg penah kena spoitl jer

Thursday, March 10, 2011 2:25:00 PM

kena amik ikan bilis lepas ni..takde bau hanyir..

Thursday, March 10, 2011 2:32:00 PM

tu ikan pari tgh period..mmg bau cam gitu..uhuhu..mmg putus selera terus!!!

Thursday, March 10, 2011 2:35:00 PM

la sian ko..aku kalo kena gitu lagi2 time lapar mmg bleh bikin nangis
ye yeee aku cengeng
hahahaaa

Thursday, March 10, 2011 2:37:00 PM

patut la lama menghilang...ingatkan kemana...ooo rupanyatak ada mood tak pe ambil mood baru balik nanti yer

Thursday, March 10, 2011 3:19:00 PM

cafe kite tuan yg same kak..skrg pun x amk ikan goreng @ ayam goreng..sebab slalu ikan goreng tu ikan goreng semalam yg digoreng semula... tp terpakse gak beli kat situ sebab malas nak kluar...

Thursday, March 10, 2011 3:59:00 PM

Aku tak mkn ikan pari ^_^

Bila mood ko dah okey update mcm biasa erk, jgn biar bersawang.

Thursday, March 10, 2011 4:15:00 PM

eeiiii hancing
aku tak suka mkn ikan pari masak cenggitu selain bakar tu pun harus tok aku yg bakarkan

Thursday, March 10, 2011 4:39:00 PM

ikan pari mmg ada 2 jenis. satu yang hancing satu tak hancing. akak kalau gi pasar or pasaraya mmg akan tanya orang tukang jual tu.. yang ni hancing ke tak.. sebab akak pernah terkena sebelum ni, goreng garing2 pun still bau hancing. so lepastu mmg kena hati2 masa membeli (beli mentah)..

Thursday, March 10, 2011 7:44:00 PM

penah kene..rase nk maki je..huhu

Thursday, March 10, 2011 8:00:00 PM

Ala...biasa la tu..org nak untung lebih memang cam tu...orang berniaga katakan...

Thursday, March 10, 2011 8:12:00 PM

mmm... pasal ni la klu makan nasi putih akak rela amik lauk telur dgn sayur je... geli + tak lalu dgn ikan / ayam yg tak tau masak dia mcm mana...
klu teragak nak makan ayam goreng... pegi kfc je la... ;p

Monday, March 14, 2011 3:32:00 PM

tau... dah banyak kali terkena kak.. mencik nak beli ikan keli lagi..

Tuesday, March 15, 2011 10:09:00 AM

mak aku ada penah bg tau weyh.. ikan pari ni kalo busuk dan tak sedap tu makna nya ikan pari tgh dtg bulan... ada musim2 dia.. aku tk ingt. maybe akak tu pun tatau ikan yg dia masak tu tgh dtg bulan... huhuhu kesian ko.. aku tau cmne busuknya sb aku penah bau.. walaupun aku bkn peminat ikan pari.

Post a Comment