Tuesday, March 1, 2011

Kembar SIAM...Bukan Kembar SIANG (Amaran...Ibu Ngandung...Jangan Tengoklah...Kang Korang Shock Pulak)


Fakta ringkas kembar Siam:
Kembar siam berlaku pada setiap 200,000 kelahiran
40-60 % kembar siam dilahirkan bernyawa, 35% pula dapat hidup hanya sehari.
Kadar jangka hayat bagi kembar siam adalah diantara 5-25%
Lebih kurang 70% kembar siam berjantina perempuan

Penggunaan istilah Siamese twin berasal drp sepasang kembar lelaki, Eng and Chang Bunker yang lahir di Thailand (Siam) pada tahun 1811. Mereka menjadi terkenal setelah menjelajah keseluruh dunia untuk mengadakan persembahan sirkus sebelum berkahwin dan menetap di US. Mereka dikurniakan sedozen anak.

komen aku: tak pat bayangkan camner malam pertama mereka berdua...hurmm...


antara kembar siam yang aku rasa syahdu bila nengok mereka...dan tanda kekuasaan Allah yang lebih mengetahui segalanya...

Gambar 1 
katanya citer kartun cat and dog diadaptasi dari wajah mereka la...tah la, tu dari apa yang aku baca...

Gambar 2 

Gambar 3 

Gambar 4 

sian kan, kembar dia ni hanya ada kepala jek..tapi takde badan...tapi budak ni dah meninggal beberapa tahun lepas pembedahan...katanya sebab ada komplikasi otak...hurmm... 

Gambar 5 

Gambar 6

Gambar 7 

Gambar 8

Gambar 9 

hurmm...kadang sedih nengok keadaan mereka...tapi Allah lebih mengetahui apa yang terbaik buat mereka kan...nak nengok banyak lagi sal kembar...korang google la sendiri...

15 comments

Friday, March 04, 2011 3:40:00 PM

cikmot.. gambar 1 tu betul ke?

Friday, March 04, 2011 3:46:00 PM

sedey nye ...

Friday, March 04, 2011 4:04:00 PM

subhanallah kan...kuasa allah semua ni

Friday, March 04, 2011 4:09:00 PM

Cik mot, ko kena bagi amaran utk org peganant dulu lah. Kalau berani bley tgk...hehehe...

Yg kembar mcm cat dog tu memang ada ker? ker photoshop? Tapi kesian kan.

Friday, March 04, 2011 4:10:00 PM

cikmot,mai punya nuffnang tak berganjak pun asyik rm0.00 je..apa salahnye yea..tue yg nak minta cikmot tolong tgk2kan...klu cikmot nak tgk akaun nuffnang mai pun mai kasi..heran lah nape org blh dapat sedangkan mai tak gerak2 pun duit tu..

Friday, March 04, 2011 4:43:00 PM

Subhanallah..

Friday, March 04, 2011 4:49:00 PM

sayu hati....

Friday, March 04, 2011 5:33:00 PM

kesiannya..

Friday, March 04, 2011 8:12:00 PM

kesiannya tgk dieorg ni...

Saturday, March 05, 2011 8:54:00 AM

cikmot...gmba tuh macam........er, xtau nak kata apa dahh..:D

Sunday, March 06, 2011 11:26:00 AM

bahaya kalau yang kembar ni kan .

Sunday, March 06, 2011 3:56:00 PM

cikmot, best bace ..

Sunday, March 06, 2011 11:13:00 PM

semuanya ciptaan-Nya

Monday, March 07, 2011 12:30:00 AM

Hmm... gambar no. 1 tu cam tak betul je...

Kalau betul, memang hebat la...

Thursday, February 09, 2012 2:18:00 PM

klu pegnen n xkuat smgt jgn nengok ni...
sgt tsentuh ati nengok dorang ni kan,begitulah besar dan takjubnya kuasa Allah..subhanallah...

Post a Comment